Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seeker221
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 20:32, 18 Sie 2014 Temat postu: Aprilia AF1 1991r |
|
|
Witam. Zakładam temat dla mojej Aprili Jest to mój pierwszy motocykl (nie licząc małego quada i skuterka). Dlatego taki stary, bo do nauki. Za chwileczkę opisze moją przygodę z nim. Ale najpierw zdjęcie ;D
[niestety, nie mogę jeszcze wstawić linku, gdyż jestem zbyt świeżym użytkownikiem]
Z myślą o kupnie pierwsze moto kierowałem się czymś mocniejszym w zakresie 125cc. Tanim i sprawnym. Tak oto trafiłem na tę aprilię z silnikiem rotaxa 123. Pojechałem ze znajomym, który zna się trochę na motocyklach. Obejrzeliśmy, stwierdził że rama jest prosta, silnik chodzi, nic nie grzechocze to możemy wziąć. Szczególnie, że cena była atrakcyjna. Pierwszą sprawą było to, że motocykl jest jeszcze na dotarciu (zrobili nią 400km na nowym tłoku już). Ja zdążyłem zrobić kolejne 100... i bach, zaczął się zatrzymywać na trasie, później stracił kompresję. Rozebraliśmy. Okazało się, że poprzedni właściciel, który robił remont zwalił sprawę i nie dokręcił należycie zaworu wydechowego. Ten sobie przez cały czas pomału obijał ściankę cylindra, aż się przekuł do tłoka i zaczął jego obijać. No dobra.... znajomy mechanik zrobił remont. 200km i historia się powtarza. Z tym, że teraz powód był inny. Mechanik (co prawda mechaniką zajmował się 20 lat temu, ale wszyscy go chwalili) mówił, że wszystkie luzy są takie jak mają być i nie trzeba docierać. Można od razu odkręcać manetę (żeliwna tulej). Drugim, kluczowym powodem był olej. Tenże mechanik zalecał lać olej stihla. Ale doradził też, że na stacji jest olej 2x tańszy od stihla (takie oleje w 100ml tubkach). Olej był totalnie bez nazwy, taki anonimowy. Widać badziew. Ale słuchałem jego zaleceń. Skoro mówi, że to samo to po co przepłacać 2x.... A stihla doradził lać mi poprzedni właściciel. Idąc dalej, po remoncie wszystko chodziło jak należy, ale kopcił. Mechanik zalecił lać 60ml/5l oleju z tego względu (wcześniej 100ml/5l). I po 200km tłoka szlak trafił. Krawędź była przypalona, elektroda od świecy upalona, a tłok przytarty. Pojechałem po nowego tłoka. Tam nawiązałem rozmowę w sklepie z mechanikiem na temat tego moto. Wyśmiał "mojego" mechanika. Od razu kupiłem olej, który zalecił (Castrol Power 1 Racing 2T) i kazał lać 150ml/5l na dotarciu (300-500km), a później 100-120ml/5l. Dodatkowo zalecił wymianę świecy. Tak też zrobiłem. Od wczoraj zrobiłem już 35km i wszystko wydaję się super. Mimo, że jest 150ml oleju na 5l benzyny, motocykl bardzo dobrze okazuje swoją moc. I mało kopci. Na gorącym prawie nic. Jak widać, razem z pierwszym motocyklem dużo się nauczę na własnych błędach Szkoda jedynie pieniędzy na te remonty. Myślę, że powinienem przewertować internet od razu na temat docierania, remontów itd. No ale cóż... Mam nadzieję i jestem pewien, że teraz będzie już bardzo dobrze z tym motocyklem. Dodatkowo wymieniłem olej w skrzyni (zalany był jakiś zielony czyli przekładniowy i dużo opiłków na śrubie od spuszczania). Wlałem motul 10w40 i teraz skrzynia lepiej chodzi. Wcześniej niektóre biegi ciężko wchodziły, a teraz wchodzą delikatnie, tak jak należy (chyba, przynajmniej jest wygodnie i nie siłuje się ze skrzynią, żeby bieg wbić, bo np. z 4 na 5 się przycięło...)
Jedynym zmartwieniem jest to: [niestety, nie mogę jeszcze wstawić linku, gdyż jestem zbyt świeżym użytkownikiem, temat jest na tym forum]
Ot taka historia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seeker221 dnia Pon 20:32, 18 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gawronek12
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:45, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Widzę, że z Buska jesteś, to całkiem nie daleko mnie ;D Wstaw jakieś fotki maszyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seeker221
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 21:51, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jak tylko forum mi pozwoli to wstawię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białobrzegi->prawie
|
Wysłany: Wto 6:24, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Olej może zmień na jeszcze lepszy, Motul 710 2t albo Ipone samurai 2t
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seeker221
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Wto 11:26, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
To jak będę w sklepie po następną banieczkę to pogadam ze sprzedającym. Dodam jeszcze, że zmieniłem benzynę. Wcześniej 95, teraz po remoncie 98.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
panmistrz
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Śro 10:10, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ten mechanik który zalecał lać stihla 60ml/ 5l przecież kompletnie pojęcia nie ma...
Złoty Castrol jest dobry, mam Apkę od dwóch lat, leję tylko taki olej i od dwóch lat bez problemów. Nie wiem czy jest sens lać 98, nawet serwisówka zaleca 95.
Czekamy na zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fox2plus
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:43, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
nie polecam pb 98 jest bardziej sucha a to 2t nie służy, lej dobra pb95 i będzie ok
w 2t lanie za dużo oleju ten silnikowi nie służy (nagar)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seeker221
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 13:37, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Znajomy, wieloletni motocyklista, leje 98 do swojego quada i też ją mi polecał. W dodatku, czytałem ostatnio artykuł, że warto lać 98 (było to opisywane pod 2T), gdyż ma więcej oktan i w większej ilości się spala. Co za tym idzie to już nie pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seeker221 dnia Śro 13:42, 20 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 13:55, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
pierdzielenie.... ;p ja z kolei kiedys czytalem ze lepsza jest 95....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seeker221
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 14:06, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Też tak właśnie kiedyś czytałem. I tata "to wcześniej pisali co innego, a teraz tak piszą?" hah Ale jak doradził mi kuzyn 98, a on już długo w tym siedzi także A motocykl na tej benzynie i oleju 150ml/5l (następny bak zmniejszę) bardzo dobrze sobie radzi. Nic go nie muli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 14:07, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
poza tym jak dobrze pamietam na tabliczce na baku jest zalecane do apki 98....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkonosze
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Twardogóra
|
Wysłany: Śro 14:26, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Moto według mnie wygląda super Wydaje się masywne a przez to o wiele większe niż 125cc, co jest zdecydowanie na plus. Szkoda tylko, że tyle przygód z nią było na poczatku No ale coż, liczę że teraz będzie już tylko lepiej
Natomiast jeżeli chodzi o to paliwo to spokojnie możesz lać 95 oktan, sprawa wygląda tak, że jeżeli masz bardzo podkręcony silnik z dużym stopniem sprężania to może występować wtedy spalanie stukowe, które jest bardzo wyniszczające dla silnika, ponieważ następuje samozapłon mieszkanki. Wtedy należy lać 98, która niweluje ten problem. A tak poza tym to nie słyszałem aby trzeba było lać 98
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arkonosze dnia Śro 14:27, 20 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
seeker221
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 20:55, 20 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Zostanę przy 98. Poprzednim razem paliwo (95) spowodowało wypalenie tłoka na krawędzi denka. Gdyby się nie zatarł to pewnie dalej by się wypalało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Nie 16:39, 24 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Kozacka af1, od razu mi sie moja przypomniala xd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|