Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A2
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:39, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Czyli albo kupno już moto pod A2 albo zablokowanie go i jazda na stacje diagnostyczną.. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 15:40, 03 Kwi 2014    Temat postu:

No i Cysiu powiedział wszystko tak jak powinno być, pewny nie byłem więc wykłócać się nie chciałem. A Wandet dostał nową opcje Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:51, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Panowie a w jaki sposób zablokować takie moto ? czy lepiej oddać do mechanika ? (tylko pytanie ile za to by wziął Razz )

EDIT:
Poczytałem i chyba to nie ma sensu.. taki interes wyniósł by mnie około 1000zł to chyba lepiej oszczędzić sobie nerwów i kupić już takie gotowe moto.. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Czw 19:21, 03 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Czw 19:42, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Blokada rollgazu, tulejki w przepustnicy, zabawa przy gaźnikach, blokada na module. To jedne z wielu opcji. Fakturę od mechanika i tak będziesz potrzebował bo musi być udokumentowane że blokada została wykonana i założona. Jak ją zdobędziesz? Kombinuj. Albo znajomości albo oddasz mechanikowi żeby Ci ją wykonał i zapewne założył.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cysiu dnia Czw 19:46, 03 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:43, 03 Kwi 2014    Temat postu:

no tak ale potem rzeczoznawca itd. wszystko kosztuje.. :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Czw 19:51, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Rzeczoznawca nie jest potrzebny. Stacje diagnostyczne obawiają się po prostu że jeśli blokada nie zostsnie zatwierdzona przez urzędasa to będzie to niezgodne z prawem. Sam byłem i się dowiadywałem bo jestem w trakcie przerabiania na a2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:19, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Cysiu moglbys opisac "krok po kroku" jak to wszystko robisz? łącznie z kosztami.
Byłbym wdzięczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Pią 15:57, 04 Kwi 2014    Temat postu:

Wypowiedzi osób które mają już to za sobą:
Cytat:
Wypowiem się, bo i ja swoją rejstrowałem na A2. Otóż, rzeczoznawca nie jest potrzebny, lecz niedoinformowani diagności w obawie o swoje uprawnienia, żądają rzeczoznawców, jak się okazało zupełnie bez powodu. Dlaczego? A to już wyjaśniam. Dzwoniłem do rzeczoznawcy, on odparł, że diagnosta nie ma tak na prawdę podstaw do wzywania rzeczoznawcy, bo przecież jako podkładkę ma papier z hamowni, ale nie przetłumaczysz. Najlepiej zatem żebyś miał takiego diagnostę, który rzeczoznawcy chciał nie będzie, zawsze taniej. U mnie wyglądało to następująco:
1. Blokada- Wykonałem ją sam, ale załatwiłem sobie fakturkę na nią, z serwisu motocyklowego. Żeby było jak ustawa nakazuje.
2. Przegląd- Musiałem zrobić przed hamownią, bo miałem moto zza granicy. Jeśli masz zarejstrowane w PL, to nie musisz.
3. Hamownia- Tutaj akurat problemów nie powinno być, stroisz maszyne od 25-30kW, żeby było jak ustawa nakazuje, choć rejstrują nawet jak ma 20kW, ale nie ważne.
4. Przegląd rozszerzony- To jest najważniejszy dokument, jedyny potrzebny w WK, tutaj popisać musi się diagnosta. Po prostu musi wpisać zmianę mocy motocykla.
5. Wydział komunikacji- Tutaj w zależności od WK może być różnie, niektóre WK nie chcą rejstrować takich moto zupełnie bezprawnie, ale cóż... Nie wytlumaczysz. Tak na prawdę w WK potrzebne jest tylko badanie techniczne, choć u mnie pani wzięła również fakturę z serwisu.
Koszta, w zależności od cenników w twoim mieście. Jeśli masz moto z PL, zmieścisz się w 200zł. Jeśli nie, tak jak ja, wydasz 500zł. A to dlatego, że musisz wykonać trzy przeglądy: zerowy, normalny, z prowadzeniem zmian do tego hamownia. I koszta nalatują. Zapłaciłem za hamownie 200zł, a to dlatego, że trochę kombinowałem tam żeby ustawić dobrą moc. Jeśli masz wszystko dopięte na ostatni guzik, to hamownia 100zł, przegląd 100zł powiedzmy + opłata w WK.


Cytat:
Link do dokumentów.
[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawa wygląda następująco.
Motocykl to Yamaha FZS 600 Fazer o mocy 95KM=70KW.

Zaczynamy od zmierzenia mocy wyjściowej, w moim przypadku było to 91KM. Załącznik numer "5"
Trzeba ograniczyć moc, ja to rozwiązałem w następujący sposób: W mocowanie rollgazu została włożona śruba blokująca możliwość odkręcenia manetki w dość znaczynm stopniu. Koszt 0zł czas montażu/demontażu 2minuty. (jak ktoś by chciał mogę wykonać zdjęcia do wglądu)
Motocykl zablokowany to znowu na hamownie, moc po zablokowaniu przedstawia załącznik numer "6" i wysosi ona 24KM=18KW.
Koszt hamowni 100zł (tak trochę przesadziłem z blokadą ale cóż...)
Z kompletem wykresów z hamowni udajemy się do rzeczoznawcy samochodowego po odpowiednią opinię. Załączniki numer "3" i "4".
Koszt 350zł Sad
Mamy już opinię rzeczoznawcy, i wykresy z hamowni.
Teraz udajemy sie do okręgowej stacji kontroli pojazdów na "dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych"
Koszt 82zł
Od diagnosty uzyskujemy następujące dokumenty: "Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" załącznik numer "1" i "opis zmian dokonanych w pojeździe" załącznik numer "2".

Mamy już komplet dokumentów. Udajemy sie do Starostwa Powiatowego do Wydziału Komunikacji. Tam dostaniemy do wypełnienia wniosek z zawiadomieniem o zmianach w pojeździe. Wypełniamy i okazujemy dokumenty od diagnosty numer "1" i "2". Wnosimy opłatę za wymianę dowodu rejestracyjnego i czekamy do 30 dni na jego odbiór.

Kosztorys:
Wykonanie blokady: 0zł
Hamownia: 100zł
Rzeczoznawca: 350zł
Przegląd: 82zł.
Wymiana dowodu:52zł
Suma: 584zł
Odlicz z tego rzeczoznawcę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:10, 04 Kwi 2014    Temat postu:

O wielkie dzieki Cysiu Very Happy
Jeszcze mam pytanie bo potrzebny jest pomiar kiedy moto jest odblokowane więc trzeba tą blokadę na miejscu założyć i drugi pomiar zrobić czy jak ? (i w takim wypadku jak z ceną za hamownie ? Razz )

i jak zalatwiasz sobie "ale załatwiłem sobie fakturkę na nią, z serwisu motocyklowego" ? znajomy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Pią 16:24, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Pią 16:23, 04 Kwi 2014    Temat postu:

A po co Ci pomiar odblokowanego moto? Musisz mieć pomiar zablokowanego Smile Cena to już każda stacja ma inną. Pewnie wahać się będzie od 100 do 200 zł za pomiar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:25, 04 Kwi 2014    Temat postu:

wandet napisał:

i jak zalatwiasz sobie "ale załatwiłem sobie fakturkę na nią, z serwisu motocyklowego" ? znajomy?


no bo bez faktury to chyab rzeczoznawca potrzebny nie ?

i w drugim cytacie gość napisał "Zaczynamy od zmierzenia mocy wyjściowej, w moim przypadku było to 91KM"
dlatego pytam o wykres z odblokowanego moto Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Pią 16:27, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Pią 16:32, 04 Kwi 2014    Temat postu:

Jeszcze raz powtarzam. Rzeczoznawca nie jest Ci potrzebny Wink Po co Ci on? Fakturę MUSISZ mieć. Tak jest w ustawie. Niektóre urzędy tego nie wymagają ale to już ich sprawa i po prostu niewiedza lub lenistwo. Jeśli masz mechanika, nawet samochodowego to odezwij się do niego. Postaw flaszkę, powiedź że jest taka sprawa i Ci da fakturkę. Nikt Ci nie powinien się zagłębiać w to skąd ją masz. W razie komplikacji zawołasz niedowiarka(urzędasa), pokażesz i powiesz: widzisz? O tutaj jest założona blokada(i tak będziesz przecież ją zakładał na hamownię). Taka sytuacja... przynajmniej ja mam zamiar tak zrobić Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:35, 04 Kwi 2014    Temat postu:

ook, dzieki Wink
a kiedy zamierzasz to zrobić ? (poczekałbym czy wszystko pyknie xD Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Pią 16:39, 04 Kwi 2014    Temat postu:

Jak ogarnę się już z blokadą to już wszystko pójdzie z górki. Może w ten weekend to zrobię. Nie mam zamiaru wydawać kasy na blokady elektroniczne czy mechaniczne w serwisach więc zrobię wszystko sam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rysio
 
 


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 10:16, 05 Kwi 2014    Temat postu:

Ja tak jeszcze co do ER6N wypowiem, bo miałem dosyć dużo styczności z tym moto Wink Mi się nim fajnie jeździ, do miasta idealny, 2 cylindry, ciągnie od samego dołu, ale powyżej 7 tys. obr. nic się nie dzieje, dobry egzemplarz z 210 poleci. Dźwięk też bardzo fajny. Ale, pali dosyć sporo, no i chodliwość tego sprzętu jest straszna. Znajomy teraz próbuję sprzedać, i 0 zainteresowania :/ Dlatego jeżeli nie lubisz eksperymentów do kup jakieś R4 bo te R2 są fajne, mają bardzo przyjemną charakterystykę, ale nikt w Polsce takich moto nie kupuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin