Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:39, 03 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Czyli albo kupno już moto pod A2 albo zablokowanie go i jazda na stacje diagnostyczną..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Czw 15:40, 03 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No i Cysiu powiedział wszystko tak jak powinno być, pewny nie byłem więc wykłócać się nie chciałem. A Wandet dostał nową opcje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:51, 03 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie a w jaki sposób zablokować takie moto ? czy lepiej oddać do mechanika ? (tylko pytanie ile za to by wziął )
EDIT:
Poczytałem i chyba to nie ma sensu.. taki interes wyniósł by mnie około 1000zł to chyba lepiej oszczędzić sobie nerwów i kupić już takie gotowe moto..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Czw 19:21, 03 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Czw 19:42, 03 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Blokada rollgazu, tulejki w przepustnicy, zabawa przy gaźnikach, blokada na module. To jedne z wielu opcji. Fakturę od mechanika i tak będziesz potrzebował bo musi być udokumentowane że blokada została wykonana i założona. Jak ją zdobędziesz? Kombinuj. Albo znajomości albo oddasz mechanikowi żeby Ci ją wykonał i zapewne założył.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cysiu dnia Czw 19:46, 03 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:43, 03 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
no tak ale potem rzeczoznawca itd. wszystko kosztuje.. :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Czw 19:51, 03 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Rzeczoznawca nie jest potrzebny. Stacje diagnostyczne obawiają się po prostu że jeśli blokada nie zostsnie zatwierdzona przez urzędasa to będzie to niezgodne z prawem. Sam byłem i się dowiadywałem bo jestem w trakcie przerabiania na a2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:19, 03 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Cysiu moglbys opisac "krok po kroku" jak to wszystko robisz? łącznie z kosztami.
Byłbym wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 15:57, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Wypowiedzi osób które mają już to za sobą:
Cytat: |
Wypowiem się, bo i ja swoją rejstrowałem na A2. Otóż, rzeczoznawca nie jest potrzebny, lecz niedoinformowani diagności w obawie o swoje uprawnienia, żądają rzeczoznawców, jak się okazało zupełnie bez powodu. Dlaczego? A to już wyjaśniam. Dzwoniłem do rzeczoznawcy, on odparł, że diagnosta nie ma tak na prawdę podstaw do wzywania rzeczoznawcy, bo przecież jako podkładkę ma papier z hamowni, ale nie przetłumaczysz. Najlepiej zatem żebyś miał takiego diagnostę, który rzeczoznawcy chciał nie będzie, zawsze taniej. U mnie wyglądało to następująco:
1. Blokada- Wykonałem ją sam, ale załatwiłem sobie fakturkę na nią, z serwisu motocyklowego. Żeby było jak ustawa nakazuje.
2. Przegląd- Musiałem zrobić przed hamownią, bo miałem moto zza granicy. Jeśli masz zarejstrowane w PL, to nie musisz.
3. Hamownia- Tutaj akurat problemów nie powinno być, stroisz maszyne od 25-30kW, żeby było jak ustawa nakazuje, choć rejstrują nawet jak ma 20kW, ale nie ważne.
4. Przegląd rozszerzony- To jest najważniejszy dokument, jedyny potrzebny w WK, tutaj popisać musi się diagnosta. Po prostu musi wpisać zmianę mocy motocykla.
5. Wydział komunikacji- Tutaj w zależności od WK może być różnie, niektóre WK nie chcą rejstrować takich moto zupełnie bezprawnie, ale cóż... Nie wytlumaczysz. Tak na prawdę w WK potrzebne jest tylko badanie techniczne, choć u mnie pani wzięła również fakturę z serwisu.
Koszta, w zależności od cenników w twoim mieście. Jeśli masz moto z PL, zmieścisz się w 200zł. Jeśli nie, tak jak ja, wydasz 500zł. A to dlatego, że musisz wykonać trzy przeglądy: zerowy, normalny, z prowadzeniem zmian do tego hamownia. I koszta nalatują. Zapłaciłem za hamownie 200zł, a to dlatego, że trochę kombinowałem tam żeby ustawić dobrą moc. Jeśli masz wszystko dopięte na ostatni guzik, to hamownia 100zł, przegląd 100zł powiedzmy + opłata w WK. |
Cytat: |
Link do dokumentów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprawa wygląda następująco.
Motocykl to Yamaha FZS 600 Fazer o mocy 95KM=70KW.
Zaczynamy od zmierzenia mocy wyjściowej, w moim przypadku było to 91KM. Załącznik numer "5"
Trzeba ograniczyć moc, ja to rozwiązałem w następujący sposób: W mocowanie rollgazu została włożona śruba blokująca możliwość odkręcenia manetki w dość znaczynm stopniu. Koszt 0zł czas montażu/demontażu 2minuty. (jak ktoś by chciał mogę wykonać zdjęcia do wglądu)
Motocykl zablokowany to znowu na hamownie, moc po zablokowaniu przedstawia załącznik numer "6" i wysosi ona 24KM=18KW.
Koszt hamowni 100zł (tak trochę przesadziłem z blokadą ale cóż...)
Z kompletem wykresów z hamowni udajemy się do rzeczoznawcy samochodowego po odpowiednią opinię. Załączniki numer "3" i "4".
Koszt 350zł
Mamy już opinię rzeczoznawcy, i wykresy z hamowni.
Teraz udajemy sie do okręgowej stacji kontroli pojazdów na "dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych"
Koszt 82zł
Od diagnosty uzyskujemy następujące dokumenty: "Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" załącznik numer "1" i "opis zmian dokonanych w pojeździe" załącznik numer "2".
Mamy już komplet dokumentów. Udajemy sie do Starostwa Powiatowego do Wydziału Komunikacji. Tam dostaniemy do wypełnienia wniosek z zawiadomieniem o zmianach w pojeździe. Wypełniamy i okazujemy dokumenty od diagnosty numer "1" i "2". Wnosimy opłatę za wymianę dowodu rejestracyjnego i czekamy do 30 dni na jego odbiór.
Kosztorys:
Wykonanie blokady: 0zł
Hamownia: 100zł
Rzeczoznawca: 350zł
Przegląd: 82zł.
Wymiana dowodu:52zł
Suma: 584zł
|
Odlicz z tego rzeczoznawcę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:10, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
O wielkie dzieki Cysiu
Jeszcze mam pytanie bo potrzebny jest pomiar kiedy moto jest odblokowane więc trzeba tą blokadę na miejscu założyć i drugi pomiar zrobić czy jak ? (i w takim wypadku jak z ceną za hamownie ? )
i jak zalatwiasz sobie "ale załatwiłem sobie fakturkę na nią, z serwisu motocyklowego" ? znajomy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Pią 16:24, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 16:23, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
A po co Ci pomiar odblokowanego moto? Musisz mieć pomiar zablokowanego Cena to już każda stacja ma inną. Pewnie wahać się będzie od 100 do 200 zł za pomiar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:25, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
wandet napisał: |
i jak zalatwiasz sobie "ale załatwiłem sobie fakturkę na nią, z serwisu motocyklowego" ? znajomy? |
no bo bez faktury to chyab rzeczoznawca potrzebny nie ?
i w drugim cytacie gość napisał "Zaczynamy od zmierzenia mocy wyjściowej, w moim przypadku było to 91KM"
dlatego pytam o wykres z odblokowanego moto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Pią 16:27, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 16:32, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jeszcze raz powtarzam. Rzeczoznawca nie jest Ci potrzebny Po co Ci on? Fakturę MUSISZ mieć. Tak jest w ustawie. Niektóre urzędy tego nie wymagają ale to już ich sprawa i po prostu niewiedza lub lenistwo. Jeśli masz mechanika, nawet samochodowego to odezwij się do niego. Postaw flaszkę, powiedź że jest taka sprawa i Ci da fakturkę. Nikt Ci nie powinien się zagłębiać w to skąd ją masz. W razie komplikacji zawołasz niedowiarka(urzędasa), pokażesz i powiesz: widzisz? O tutaj jest założona blokada(i tak będziesz przecież ją zakładał na hamownię). Taka sytuacja... przynajmniej ja mam zamiar tak zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:35, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
ook, dzieki
a kiedy zamierzasz to zrobić ? (poczekałbym czy wszystko pyknie xD )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cysiu
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 388
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 16:39, 04 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jak ogarnę się już z blokadą to już wszystko pójdzie z górki. Może w ten weekend to zrobię. Nie mam zamiaru wydawać kasy na blokady elektroniczne czy mechaniczne w serwisach więc zrobię wszystko sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Sob 10:16, 05 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ja tak jeszcze co do ER6N wypowiem, bo miałem dosyć dużo styczności z tym moto Mi się nim fajnie jeździ, do miasta idealny, 2 cylindry, ciągnie od samego dołu, ale powyżej 7 tys. obr. nic się nie dzieje, dobry egzemplarz z 210 poleci. Dźwięk też bardzo fajny. Ale, pali dosyć sporo, no i chodliwość tego sprzętu jest straszna. Znajomy teraz próbuję sprzedać, i 0 zainteresowania :/ Dlatego jeżeli nie lubisz eksperymentów do kup jakieś R4 bo te R2 są fajne, mają bardzo przyjemną charakterystykę, ale nikt w Polsce takich moto nie kupuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|