Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Biegi RS 125
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yakotako
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: 3miasto/Tczew

PostWysłany: Sob 22:37, 07 Mar 2009    Temat postu: Biegi RS 125

Kupuje RS jakoś pod koniec kwietnia, miałem styczność z biegami tylko w Derbi GPR Replica 50/70 Polini ( brak 6 biegu nie z mojej winy:P już nie było ), była to jednorazowa i 15 minutowa rundka hmm jakoś mi to szło. 2 sezony przejeździłem na skuterze, coś tam próbowałem na nim stuntować, ale niestety zatarłem cylek i już nie miałem chęci ani czasu na jakiegokolwiek typu remonty. Mała styczność z biegówkami stąd ta obawa o te biegi, może jakieś wskazówki jak prawidłowo je wrzucać? tylko nie piszcie żebym zamiast 125 kupił 50, kupuje zablokowaną 125 do 80km/h (to tak jak bym kupił odblokowaną 50, zablokowana RS 50 to wielka rzadkość), jak już opanuje tą prędkość, prawidłowość i płynność zmiany biegów to odblokuje sobie ją i będzie wszystko git Very Happy Więc może wspomożecie dobrą radą? z góry dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yakotako dnia Sob 22:42, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:57, 07 Mar 2009    Temat postu:

Co tu dużo gadać, sprzęgło, bieg i gaz xD Proste.

Nie wiem o jakiego typu wskazówki Ci chodzi ale jedyne co przychodzi mi do głowy to:
- staraj się nie jechać na tzw. "półsprzęgle"
- na początku zawsze wrzucaj biegi ze sprzęgłem (jak juz się wprawisz w normalna jazde to powiem Ci jak zmieniać biegi bez sprzęgła Razz )
- jak będziesz hamował to redukuj sobie biegi, jak obroty spadną tak do ok 6tys. to redukcja na nizszy bieg, i tak do zatrzymania. Zresztą jak zaczniesz jezdzić to sam sobie dobierzesz odpowiednie obroty do redukcji wedle własnych preferencji.

To chyba tyle, jak masz jeszcze jakies pytania to wal śmiało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Sob 22:59, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakotako
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: 3miasto/Tczew

PostWysłany: Sob 23:04, 07 Mar 2009    Temat postu:

Zobacz Kvba a jak to jest np. w łukach/zakrętach jak wchodzę w średni zakręt, od ojca wiem że wchodząc w zakręt daję się gaz do oporu żeby jak najlepiej i najszybciej z niego wyjść wyjść, i np. jak będę przed zakrętem i będę chciał zredukować bieg to sprzęgło i bieg w dół puszczając gaz a potem puszczając szybko/delikatnie/czy po woli sprzęgło i dodaje gazu? żeby mi nie szarpnęło i nie zablokowało koła?? bo ja tą GPR-ką śmigałem po prostej, zero styczności z zakrętami czy łukami. (zamknięte lotnisko)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yakotako dnia Sob 23:12, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:30, 07 Mar 2009    Temat postu:

Z tym gazem do oporu to raczej sprawdza się w motorynkach czy ogarach bo tam nie ma mocy xD Natomiast zasada jest taka: widzisz zakręt, przed zakrętem zwalniasz do prędkości przy której będziesz czuł się pewnie i bezpiecznie, pochylasz motocykl (na poczatku lekko) i dodajesz gazu przez całą długość zakrętu - nie do końca ale powolutku sobie odkręcasz manetkę. Dzięki temu zyskujesz przyczepność i podczas dodawania gazu w zakrecie motocykl lekko się podnosi na zawieszeniu dzięki czemu przy większej wprawie złożysz sie konkretnie w zakrecie i bedziesz mógł go szybciej przejechać.

Co do redukcji:
Sprzęgło, wrzucasz bieg na niższy następnie puszczasz sprzęgło (nie musisz wolno puszczać, ja tam zawsze puszczalem dość szybko sprzęgło. Nalezy pamiętać, że na pierwszym i drugim biegu trzeba sie trochę delikatniej obchodzić ze sprzęgłem - przynajmniej na początku.) i dodajesz gazu jak juz puścisz sprzęgło.

Mam nadzieję, że napisałem to zrozumiale Smile

Ogólnie polecam przeczytanie tej oto ksiązki: [link widoczny dla zalogowanych]
Ja akurat kupilem ją na allegro ale znalazłem wersje do sciagnięcia. Naprawde przydatna ksiązka dla poczatkujacych i zaawansowanych motocyklistów.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakotako
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: 3miasto/Tczew

PostWysłany: Sob 23:40, 07 Mar 2009    Temat postu:

no tak mój ojciec myśli że ścigacz o pojemności 125cm3 to identycznie to samo jak jakiś stary motocykl Razz dzieki za wskazówke Smile napisałeś bardzo zrozumiale Smile dzięki za linka, przestudiuje tą lekturkę Smile wielkie Thx Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yakotako dnia Sob 23:49, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakotako
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: 3miasto/Tczew

PostWysłany: Sob 23:46, 07 Mar 2009    Temat postu:

A jak już tutaj rozwinęliśmy ten temat to żeby nie mieszać dalej mam takie pytanie do Ciebie, mianowicie czy w kwietniu no na początku maja da rade coś dobrego kupić (RS 125) cena 6000zł? A jak tak to mniej więcej jakiego rocznika mógłbym się spodziewać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:58, 07 Mar 2009    Temat postu:

6tys to patrz na rocznik 00-2003, przy kupowaniu Aprilii liczy sie jej stan, rocznik to sprawa drugorzędna Smile. Co do szukania to nie ma reguły, ogólnie cięzko wyrwać niezakatowana Apke. Trzeba zwracać uwagę na mase pierdół po których można rozpoznać czy RS jest po przejściach czy też nie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Sob 23:58, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakotako
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: 3miasto/Tczew

PostWysłany: Nie 0:18, 08 Mar 2009    Temat postu:

No na pewno będę kierował się tym jaka jest kompresja adekwatna do roku i przejechanych km. klocki, ogumienie i inne pierdołki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kubcyś
 
 


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:39, 08 Mar 2009    Temat postu:

Przy kupnie sprawdzaj:
- czy sety nie sa krzywe (sety, czyli tam gdzie trzymasz nogi), są dość wrażliwe na ślizgi
- sprawdź czy owiewki boczne maja gąbkę od spodu - jezeli maja to znaczy, że nic nie bylo robione
- jeżeli maja gąbke to sprawdź czy na gąbce nie ma śladów oleju - jeżeli jest sporo śladów to znaczy, że kiedyś apka "sikała" olejem.
- zanim pojedziesz oglądać RS sprawdz sobie na necie czy ma oryginalne malowanie. Tutaj możesz to sobie zweryfikować -> [link widoczny dla zalogowanych]

To właściwie tyle z tych najważniejszych rzeczy, jak bedziesz mial zdjecia RS'ki która bedziesz chcial kupić to zapodaj nam zdjęcia to Ci ją przeanalizujemy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 10:37, 08 Mar 2009    Temat postu:

szkoda ze moj ojciec tak nie mysli ze rs jezdzi jak stary motocykl... xD to juz bym dawno ją mial ! Very Happy

szczerze to w listopadzie miałem mieć RSke 125 z 2006 roku z niemczech ale jak zajechali ojca koledzy zeby ją zabrać to jebany niemiec powiedzial ze przed chwilą ktoś ją kupił i z powrotem do polski przez pół niemczech pusta paka xD wkurwilem sie ostro...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakotako
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: 3miasto/Tczew

PostWysłany: Nie 11:40, 08 Mar 2009    Temat postu:

Ja mam ojca spoko gorzej z mamą Razz to już cięższa sprawa Razz pozwala mi na RS 125 ale ma takie notoryczne pytanie " znowu zrobisz z nią to samo co ze skuterem? " bo skuter miałem prawie do naga i stelaż do stuntu Razz to jej się wcale nie dziwie Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yakotako dnia Nie 11:40, 08 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakotako
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: 3miasto/Tczew

PostWysłany: Nie 11:51, 08 Mar 2009    Temat postu:

Adrianadernew napisał:
szczerze to w listopadzie miałem mieć RSke 125 z 2006 roku z niemczech ale jak zajechali ojca koledzy zeby ją zabrać to jebany niemiec powiedzial ze przed chwilą ktoś ją kupił i z powrotem do polski przez pół niemczech pusta paka xD wkurwilem sie ostro...


Ja bym złapał tego niemca za łeb, o maske mordą i do gazu z nim, tak jak robił Hitler Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yakotako dnia Nie 11:51, 08 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 17:40, 08 Mar 2009    Temat postu:

kurwa tez mialem na to ochote bo rs mi sie po nocy śniła...;/
a teraz oboje na NIE dopoki sie nie dostane do dobrego liceum xDDD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakotako
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: 3miasto/Tczew

PostWysłany: Nie 18:20, 08 Mar 2009    Temat postu:

Ja RS-ki nigdy w życiu nie odpuszczę sobie Very Happy muszę ją mieć Very Happy ten motor ma coś w sobie Very Happy "nie tylko osiągi", Mito też ładnie zapierdala ale już chyba mniejszy popyt jest na nie, a za RS się biją Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 18:31, 08 Mar 2009    Temat postu:

ej kvba a jak ty zmieniales biegi w rs bez sprzęgła?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin