Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Nie 14:51, 30 Sty 2011 Temat postu: CW-system , zabezpieczenie od upadku przy wheelie? |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=sHbu5NlgwYI&feature=related
widzieliscie?
I TO NIE ZADNA PODPÓRKA tylko
działa to albo na zasadzie takiej, ze przy nacisku tego mechanizmu na asfalt tylne kolo hamuje albo odciaga linke od gazu , bo gdzies czytalem o tym kiedys.
EDIT:
o prosze , taki hornecik jak mój , teraz wyraznie widac ze dziala to na zasadzie ciagniecia linki od tylnego hamulca;)
http://www.youtube.com/watch?v=OMvaHn27Ss0
jak mi to ktos znajdzie gdzie mozna kupic to bede wdzieczny
EDIT:
wyczailem xD
[link widoczny dla zalogowanych] niezle , wole kupic za ta cene wydech Akrapa ;d
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adrianadernew dnia Nie 15:00, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kubcyś
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15:19, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Pisałem już Ci na PW
Lepiej uczyć się tradycyjnie wheelie, tutaj za wiele czynników odpada które są potrzebne do dobrego opanowania gum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Nie 15:25, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kubcyś, tradycyjnie czyli jak?
masz jakieś rady dla zielonego w tych sprawach? na co zwrócić uwage itp.
jakbyś był tak miły to napisz na pw
bo ja sie boje spróbować a zawsze chciałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gendziu3
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: Nie 15:38, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Dobre ale to jest na zasadzie jak Rowerek z 4 kółka jeździsz i się nie wywracasz a tutaj stawiasz motor i nie ma pleców . Powiedzenie Jak Się Nie Wywrócisz To Się Nie Nauczysz jest najlepsze Wiem po sobie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gendziu3 dnia Nie 15:40, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Nie 15:39, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No i gdy takie coś nas przyhamuje koło dosyć mocno wali o glebę, a to raczej dobre nie jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kubcyś
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15:56, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jak widać na filmiku jest to dodatkowe koło (małe bo małe ale jednak). Czyli zwiększa stabilność moto. Bez tego motocykl na gumie czasem ma tendencje do bujania się na boki, a do tego trzeba się przyzwyczaić i umieć korygować to balansem ciała.
Poza tym widać, że nie da się dojść na tym do pionowej gumy, a co to za gumowanie bez latania w pionie?! Najlepsza zabawa odpada.
Co do samej techniki. Noga w asekuracji na hebel (chociaż na początku i tak się nie przyda ale nawyk trzeba wyrobić). Dalej masz dwie techniki podniesienia koła. Albo walisz ze sprzęgła podrywając jednoszcześnie kierownice albo technika "1 0 1". Czyli szukasz obrotów w swoim motocyklu przy których wyraźnie zaczyna rwać do przodu, po czym energicznie go rozpędzasz do tych obrotów, odejmujesz mu gazu całkowicie żeby przód zaczął nurkować i odkręcasz szybko manetkę z jednoczesnym poderwaniem kierownicy. Jedna i druga technika zapewne na początku nie będzie przynosiła rezultatów ale po jakimś czasie jak już odpowiednio zsynchronizujesz ruchy będzie coraz lepiej
Początki są cholernie trudne. Ciężko jest się przełamać. Ciągle wydaje się, że zaraz będą plecy, jednak koło raptem ledwo co oderwało się od podłoża.
Nie można jednak pod żadnym pozorem śpieszyć się i robić czegoś na siłę. Kumpel zaliczył plecy na FZ6 bo wręcz na chama przełamywał lęk przed podniesieniem koła. To trzeba wyczuć. Nawet jak będziesz podnosić te 20cm to trzeba to na tyle wyćwiczyć, żeby nie robiło to na Tobie żadnego wrażenia. Dopiero wtedy można próbować wyżej i wyżej. Trzeba sobie ustalać punkt w którym przestajesz podnosić wyżej moto i wyjeździć to żeby nie mieć lęku, potem można znowu trochę wyżej i tak w kółko do osiągnięcia pionu.
Sprawę bardzo upraszczają zdjęcia i filmiki z każdego treningu, dzięki nim widzisz co robisz źle i ile jeszcze możesz podciągnąć do góry.
I to chyba na tyle z takich podstaw. Jak coś to pisać w razie wątpliwości to postaram się pomóc
Rysio napisał: |
No i gdy takie coś nas przyhamuje koło dosyć mocno wali o glebę, a to raczej dobre nie jest |
Przy nauce bez tego też dość często zdarza się mocniej wylądować. Niestety uszczelniacze w lagach czy łożyska główki ramy dostają wtedy okrutnie po dupie. Coś za coś
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Nie 16:02, 30 Sty 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Nie 16:36, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź
a powiedz mi jeszcze jak miałeś rs to stawiałeś na koło? da sie uczyć na rs, czy raczej potrzebny by był 4-sów??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kubcyś
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 16:56, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Coś tam próbowałem ale nie można było nazwać tego gumowaniem Raczej podrywałem lekko koło do góry i to wszystko. Co nie znaczy, że się nie da. Ładna guma jest wykonalna na 125ccm ale jest to trudniejsze do wykonania niż guma na np. 600cc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamianK
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: Nie 17:25, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
"Nie moc a technika robi z Ciebie zawodnika" wg mnie jak sie chce to sie da nawet na 50cc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Nie 17:35, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Na 50 jest chyba jeszcze łatwiej zrobić niż na 125 bo jest lżejsza, i częściej można zobaczyć filmik jak stuntują chłopaki na 50 niż na 125
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Nie 17:37, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
może dlatego że 50 jest od zasrania, a 125 jest nie wiele w porównaniu do 50
na wszystkim sie da nauczyć, tyle własnie że prościej jest na czymś innym niż 125:/
popróbuje sie bez owiewek na wiosne/lato
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Nie 20:51, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
moje początki stunty były jakieś pół roku temu na aeroxie 70ccm Stage6 Racing, miałem raz plecy, leciałem z podgiętym kolankiem i ze stelażem ale jak mnie przełamało to zeskoczyłem i skuter walnął na bok, nawet nie zgasł więc poleciałem dalej jeździć ;P Na szczęście nie miałem tylnych owiewek. Yamahe sprzedałem ale w stanie do malowania, a poprzedni właściciel (kolega) dał 1200zł za malowanie Niebieskim metaliciem z R6 (wersja V.Rossi)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Nie 20:52, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
było szanować owiewki ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kubcyś
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:55, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Rysio napisał: |
Na 50 jest chyba jeszcze łatwiej zrobić niż na 125 bo jest lżejsza, i częściej można zobaczyć filmik jak stuntują chłopaki na 50 niż na 125 |
Nie tak do końca bo żeby przelecieć chociaż ze 100m na kole na 50ccm czy nawet 125ccm to trzeba walić ją do pionu albo przerzucać biegi a to wymaga już doświadczenia. Dlatego lepiej jest uczyć się na czymś mocniejszym z długim pierwszym biegiem, wtedy da rade przelecieć satysfakcjonujący odcinek bez walenia do pionu.. Niestety łatwiej też wtedy o plecy jak nie ma się wyczutego gazu
Na ZX6R bez walenia do pionu spokojnie dało rade przelecieć minimum 500m przy przerzuceniu z jedynki na dwójkę Prędkość przy schodzeniu z gumy to było wtedy jakieś 140km/h. Na CBR jak wbije dwójkę na kole to lece w uj długo i prędkość przy opadaniu to jakieś 180 km/h. Dlatego staram się teraz walić do pionu i nie przyśpieszać bo złapanie shimmy (a zdarza się to dość czesto przy opadaniu z gumy bez amorka skrętu) przy 180 km/h to właściwie pewna gleba...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:03, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ja tam yamaha slider takie wolne gumy daje ze szok, a do power wheelie to juz jak kubcys mowi, trzeba trzeba mocnego pieca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|