Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XXDAVIDXX
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:46, 13 Mar 2010 Temat postu: DO ZNAWCÓW --> OPON |
|
|
Witam, planuje założyć so rs nowego laczka do przodu do już jest do zera wydarty od nowość 9 lat. I mam pytanie. Czy 120/70/17 wejdzie i jak to sie będzie trzymało na zakrętach i przy hamowaniu. Proszę o konkretne wypowiedzi ponieważ zmiana rozmiaru opony to poważna sprawa. Bo można ładnego szlifa sobie zaaplikować. Dodam że na tyle mam już 160/60 troche wtedy zaryzykowałem, ale nie wiedziałem że to takie ważne. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: Sob 19:08, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
po co chcesz z przodu pakować inny rozmiar ? moim zdaniem będzie to gorzej... bo z przodu nie może być z byt szeroka ...
A to co założyłeś z tyłu szerszą i gorzej jest ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kubcyś

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:15, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kwestia czy wejdzie. Jeśli by weszła pod błotnik, a myślę, że nie powinno być problemu to nawet wskazane by było przy twojej 160tce z tyłu założyć 120 na przodzie. Na zakrętach powinno być lepiej, w sensie stabilniej niż na 110tce bo jednak większa powierzchnia opony będzie miała styk z podłożem. Natomiast będzie troszeczkę bardziej ospała na zmiany kierunku jazdy, będziesz musiał więcej siły przekładać na przeciwskręt przy winklowaniu. Przy hamowaniu nie odczujesz różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
XXDAVIDXX
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:34, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki, to teraz pytanie czy wejdzie 120
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: Sob 20:56, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
weź sobie linijkę i zobacz czy ci wejdzie między błotnik 12cm ... i masz odpowiedź xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
XXDAVIDXX
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:51, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
NA TO WPADŁEM DAWNO. ALE TRZEBA TU BRAĆ POPRAWKĘ NA WYSOKOŚĆ OPONY BO JAK WIADOMO SZERSZA OPONA JEST TEŻ WYŻSZA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez XXDAVIDXX dnia Sob 22:51, 13 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: Sob 23:46, 13 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
o tym to ja nie wiedziałem ^^
od wysokości opony mówi ci jej profil profil 70 to o ile się nie mylę 3,5cm ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 0:36, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kubcyś napisał: |
Kwestia czy wejdzie. Jeśli by weszła pod błotnik, a myślę, że nie powinno być problemu to nawet wskazane by było przy twojej 160tce z tyłu założyć 120 na przodzie. Na zakrętach powinno być lepiej, w sensie stabilniej niż na 110tce bo jednak większa powierzchnia opony będzie miała styk z podłożem. Natomiast będzie troszeczkę bardziej ospała na zmiany kierunku jazdy, będziesz musiał więcej siły przekładać na przeciwskręt przy winklowaniu. Przy hamowaniu nie odczujesz różnicy. |
Nie zgadzam sie z tym. To co napisałes wyzej to bzdura i mam wrazenie czytajac to ze nia masz pojecia o technice jazdy motocyklem. Zapamietajcie wszyscy sobie ze jakiekolwiek zmiany w rozmiarze ogumienia motocykla najczesciej skutkuja pogorszeniam własciwosci jezdnych. Rs lata najlepiej obuta w oryginalne ogumienie i ktos kto umie docenic prowadzenie motocykla napewno sie ze mna zgodzi. Ingerencja moze opierac sie jedynie w doborze rodzaju opony np. twardosc mieszanki gumy, ale nigdy rozmiar. Zycze powodzenia komus kto uwaza ze wieksza powierzchnia styku przekłada sie na wieksza przyczepnosc. Ospałosc na zmiane kierunku jazdy ^^? Co to wogole znaczy? Nie masz zadnego pojecia kolego o przeciwskrecie, nie mowiac juz o konkretnej jezdzie.
Bez urazy, ale jek ktos nie ma pojecia to niech lepeij nic nie pisze niz ma wymyslac swoje teorie. Chłopak wsadzi szersza gume, nie daj boze wpadnie w shimmy, zrobi sobie krzywde i po co to komu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ZieLony_69 dnia Nie 0:43, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: Nie 10:29, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
szerokość też ma pewne znaczenie więc nie pisz głupot...
Bo to co by zakładali do rs 125 oponę 150 jak by mogli 130... tańsza i w ogóle... Więc to ty teraz się popisałeś wiedzą...
opona jednak ma znaczenie na przyczepność lecz RS 125 wystarcza opona 150 ponieważ jest ona przystosowana do tej prędkości jaką może ten motocykl rozwinąć ... I nie ma sensu zakładania szerszej opony
a jak już to np. 160 jak się założy to na przód też się powinno o 10 szerszą dać ...
Ale ja nie widzę sensu robienia takiego czegoś ...
I profilu opony nie powinno się zmieniać !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:05, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Adverion, jezeli jezdzisz rs tylko do szkoły i czasem do sklepu po bułki to mozesz nawet i na samochodowej gumie jezdzic. Wtedy nawet gdy kupisz za duzo bułek bedziesz miał wspaniała przyczepnosc.
Ludzie nie piszcie bzdur i nie wymyslajcie teorii ze jezeli opona z tyłu 160 to i z przodu musi byc wieksza. Ktos kto potrafi konkretnie jezdzic i ma tego wyobrazenie nigdy nie napisze tego co Wy piszecie wyzej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kuki100
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 12:14, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
wg mnie to logiczne że jak z tyłu szersza to z przodu też (ale wiadomo że na normalnych najlepiej) A Zielony ty skąd masz taką wiedzę pochwal się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adverion
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: Nie 12:56, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zielony ni chce się spierać z drugim Valentino Rossi po prostu trzeba ci wierzyć no nie ?
Właśnie pochwal się skąd masz taką wiedzę ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
XXDAVIDXX
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:00, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie każdy głosi swoje herezje a sam nie wie o czym mówi. I dowiedz sie człowieku tu prawdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kuki100
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 14:28, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
może podjedz do jakiegoś mechanika czy serwisu gdzie zajmują się gumami do motocykli -oni się znają na tym:))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kubcyś

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15:14, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zielony, pojeździj tyle lat i kilometrów co ja i dopiero możesz mi powiedzieć, że gadam bzdury.
Zakładałeś kiedyś szersze opony do swojego motocykla? Bo widzę, że chyba nie i właśnie ty nie masz zupełnie pojęcia o przeciwskręcie. W momencie założenia szerszej opony ciężej jest wyprowadzić motocykl z równowagi i złożyć go w zakręt, więc trzeba przyłożyć więcej siły na przeciwskręt.
Ciekawe czy jesteś taki cwany na drodze czy tylko umiesz się wymądrzać na necie :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|