Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekmx22
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:50, 28 Cze 2012 Temat postu: Głupie pytania nowego - jak kupić RS 125 |
|
|
Witam.
Mam 14 lat i właśnie zdałem na kartę motorowerową.
Mam już u siebie Kawasaki KX80 i Aprilię Tuareg 125.
Tak że na pewno poradzę sobię z moto.
Mam parę głupich pytań ponieważ szosówki to nie mój temat a raczej motocross.
W tym sezonie mam zamiar przesiasc sie na jakąś RySę
Co myślicie o 125/50 - Znam kolesia ktory robi papiery czyli <daje>
I parę pytań:
1. Co ile następuje remont przy tłoku wossner.
2. Korbowód nachodzi tak jak w MX czyli 2tłoki-1korba ?
3. Co jest awaryjne w RS ? Wiem tyle że ślimak-pręd. co 15k
4. Czy ze wzrostem ponad 170cm sobie poradzę ?
5. Co trzeba robić w niej co jazdę i co na sezon ?
6. Co mi grozi przy kontroli przez niebieskich ?
7. Wiem że jest coś takiego jak ukryty prycisk którego się wciska przy kontroli i automatynie blokuje do 45km/h (Dacie link ?)
8. Mam już kask, spodnie, kurtkę, zbroję, buty, rękawiczki
Czy moglibyście coś dodać od siebie ?
Dziękuję i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
FeHnE
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:00, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Odpowiem Ci tylko na 6. Jak Ciebie nie spiszą z fotoradaru na np 130 to git a jak tak to nie masz szans.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 12:08, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
1. co okolo 12/15 tys. km.
3. o slimaku nie slyszalem i sam wychodze z zalozenia jak dbasz tak masz...
4. nie bedizesz mial problemu z nia z takim wzrostem.
5. co jazde to przezegnac sie a tak powaznie to co rok zmienic olej w silniku
7. ukrytego przycisku nie ma w rsce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patix332
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 12:37, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ale chodzi mu o taką blokade obrotów którą mozna kupic i włączasz ja i ustawiasz blokade obrotów
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 12:43, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
przeciez policjant nie wsiadzie na motor i nie bedzie sprawdzal vmaxu... a watpie ze policjant bedize chcial sobie robic problem i motor na lawete i jechac na badania techinczne.... myslicie ze chce im sie sprawdzac takie rzeczy? nawet na rame nie spojrzy i na pojemnosc... sprawdzi dowod uprawnienia kierowcy ubezpieczenie i tyle... kazdy tak o tej policji itd... sam jezdzilem skuterkiem prawie 3 lata bez rejestracji i bez kartty po glownych drogach i nigdy mnie nie zatrzymywali a wiele razy przejezdzalem obok policji...
bedizesz jezdzil przepisowo i nie 150 km/h w zabudowanym to Cie nie zlapia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtekmx22
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:05, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Okey, bardzo dziękuję, czyli przy mojej jeździe czyli Góraa 5000km to 3 sezony spokojnie, a oleje jakie ?
Wiem tyle że do swojego leje tak:
Mieszanka Motul 800
skrzynia Motul TransOil
A filtr ? jaki ? gąbkowy TwinAir może być ? I co jazdę dwie, mycie i nasączanie w płynie do tego przeznaczonym ?
Jestem przyzwyczajony z mx do porządnego czyszczenia i dbania o motor
A jak z zawieszeniem ? co 20mth, czy co sezon ?
Z tego co zrozumiałem to tak.
Tłok co ok.15 000km wossner (średnio przewiduje ok.3000km sezon)
Skrzynia co pół sezonu TransOil
I co tylko tyle ?
Jakoś tak dziwnie mile zaskoczony jestem jak RS są żywotne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:04, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
1. Jeżeli apka po remoncie na wossnerze i tulei to 10 - 15k przejedzie, przed remontem na nicasilu 15 - 20k zrobi
3. Ślimaki rzadko (na pewno rzadziej niż w tzr 50 xd) tylko często ludziom się nie chce linki wymieniać, generalnie nie ma jakiejś części która specjalnie się odznacza awaryjnością.
4. Ja mam 173cm i czuję się jak wymierzony na rs'ke ;p.
5. Tak jak w każdym 2t, bardzo ważne są regularne wymiany olejów, do mieszanki najlepiej full syntetyk (np polecany przez każdego castrol power 1 racing 2t), płyn hamulcowy można zmienić dla spokoju, przed drugim sezonem wymienić dla pewności płyn chłodniczy, tak jak każde moto. Olej w skrzyni wystarczy raz na wiosnę zmienić .
6. Zależy, ja generalnie nie polecam 125/50 po 1 jak widzisz policję to masz mokro, po 2 przy byle jakiej stłuczce zawsze jesteś winnym, po 3 przy wypadku Ty i Twoi rodzice mają przesrane, po 4 jeżeli złapią cię przy prędkości sporo ponad 100 w terenie zabudowanym to wątpię żeby Cię puścili łatwo. Generalnie bardzo duże ryzyko.
7. No jest coś takiego jak blokada obrotów, ale mówię, kto Ci uwierzy że jedzie 45 jak wcześniej mignąłeś im z prędkością 100+
8. I bardzo dobrze, ja dopiero teraz będe kombi kupował xd.
Skoro ogarniasz motocross to szosówkę zaraz ogarniesz bo to moim zdaniem łatwiejszy temat od motocrossu ;p. Żywotność pewnie Cię dziwi bo wiem że w hard enduro tłoki się na mth zmienia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
FeHnE
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:57, 29 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
515Bartek ja znam dużo osób co przed jazdą się przeżegna ( cą dawcami )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|