Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 23:52, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
ale nie jest wskazane bo co ? bo bedize niby prowadzilo do zatarcia...
wiec od razu wyprzedzamy i mowimy ze tak sie nie stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Warzywek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prudnik (opolskie)
|
Wysłany: Pon 0:12, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Wszystko ok, nie mam jeszcze RS tylko wożę się skuterkiem więc jak coś to mnie opierniczcie ale w silnikach 2t dozownik (pompa oleju) jest podłączony bezpośrednio do wału czyli podaje olej w zależności od obrotów silnika a nie ruchu przepustnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:27, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
515Bartek napisał: |
ale nie jest wskazane bo co ? bo bedize niby prowadzilo do zatarcia...
|
TeDeX napisał: |
Matko Bosko..
Chodzi o to że gdy hamuje się silnkiem przepustnica jest zamknięta, a silnik ma np 8k rpm, wiec wtedy silnik dostaje wtedy taką ilość paliwa i oleju jak na jałowym biegu przez co w pewnym stopniu zużycie tłoka i cylka wzrasta bo ma mało oleju jak na takie obroty. Oczywiście nie dotyczy to 4t bo tam jest smarowanie wymuszone po przez pompe oleju.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bear5522
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko
|
Wysłany: Wto 19:55, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
silnikami 2t nie powinno sie hamować poprzez redukcje biegów, takie jest moje zdanie, mozę to zaszkodzić w jakimś stopniu silnikowi, ale jeśli bedzie na wysokich obrotach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białobrzegi->prawie
|
Wysłany: Wto 20:05, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=W7s3hOPCAHA
To jak to wytłumaczysz? Ewidentnie facet redukuje biegi i obroty lecą w dół a on nawet manetki nie odwinie rska 250-tka jest jeszcze bardziej wyżyłowana niż 125-tka więc trochę rozumu nie zaszkodzi, chyba że pomyliłem filmiki xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PiterMaster1
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:15, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym to wytłumaczył tak że nie ma dozownika tylko leje do baku gotową mieszankę, wtedy nie ma problemu że dostaje za mało oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Wto 21:47, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ogólnie hamowanie 2T silnikiem jest bardzo nieprzyjemne i ja osobiście staram się go unikać jak tylko potrafię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PiterMaster1
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:22, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ja też bym nie zalecał, szkoda silnika a poza tym w 2t nie za dużo to daje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białobrzegi->prawie
|
Wysłany: Wto 23:24, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie, jak macie sie ratować w razie gleby, to będziecie hamować czym się da, a nie patrzeć na silnik, a pod tym względem też trzeba patrzeć bo są różne przypadki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arecki_GR
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:41, 21 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
troszkę odkop zrobię,
ale moim zdaniem to tak - Czy lejesz olej do zbiorniczka (dozownik) czy do baku to i tak przy hamowaniu silnikiem tyle samo oleju będzie dostawał. Dozownik podaje olej nie proporcjonalnie to obrotów wału korbowego, tylko tłoczy go do gaźnika pod wpływem linki która jest zintegrowana z linką od przepustnicy w gaźniku, więc np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jak z dwójki np przy 50km/h redukujemy na jedynkę to moto ma obroty no załóżmy te 9000RPM, (zakładając że przepustnica jest zamknięta) więc tłok 18000razy przemierza tuleję z dostarczaną ilością benzyny i oleju odpowiednią dla obrotów jałowych jakie mamy ustawione, wiec nie ma tak że jest to obojętne dla tłoka i tulei. Bo przekłada się to na ilość motogodzin jakie przepracuje nasz tłok na 100%, i co do tego nie mam wątpliwości, bo na pewno w jakimś stopniu, nawet minimalnym skraca to jego żywotność jeśli chodzi prawie na "sucho". A jak już mamy dojeżdżać do skrzyżowania to i tak wiele nam nie da hamowanie silnikiem, na pewno mniej niż w 4T. O to moje skromne zdanie że takie sytuacje nie są obojętne dla naszego tłoka, a skracają tylko jego żywotność.. A no i do tego tłok się szybciej nagrzewa wtedy gdy "hamujemy" silnikiem, dobrze mówię ? Zwiększa się wtedy minimalnie tarcie. Jak na postoju się gazuje, to wtedy chyba nic się nie dzieje jak jest dobrze wyregulowany, bo jak wejdzie na obroty to natychmiast z nich schodzi i wraca do obrotów jałowych, i dzieje się to w mgnieniu oka. Dlatego warto przy zmniejszaniu prędkości np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i podobnych tego typu sytuacjach wcisnąć sprzęgło i na obrotach jałowych dojechać do miejsca zatrzymania, jakby chcieli abyśmy hamowali silnikiem to by nie dawali nam tarczy o średnicy ponad 300mm heheeh Ale wiadomo, jeśli chodzi o bezpieczeństwo nasze, albo naszego bike'a to nie ma co się oglądać na to czy nasz tłok będzie miał odpowiednie warunki pracy czy też nie, wtedy trzeba zrobić co w naszej mocy aby wyjść cało z takiej sytuacji. - O to moje zdanie na ten temat Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arecki_GR dnia Pon 15:50, 21 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|