Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moksiu
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Nie 22:34, 23 Lut 2014 Temat postu: HAMOWANIE SILNIKIEM W 2T |
|
|
Siemka, mam taką rozkmine. Czy hamowanie silnikiem w 2t nie szkodzi silnikowi?
Załóżmy, że puszczamy gaz i jedziemy na biegu. Motor się turla, tłok wszystko pracuje, a nie dostaje oleju z dozownika bo nie ma dodanego gazu.
Co wy sądzicie na ten temat? Może jestem w błędzie, nie wątpię, ale prosiłbym o wyjaśnienie .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Moksiu dnia Nie 23:09, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MateuszRS
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierpc
|
Wysłany: Nie 22:53, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Redukcja na pewno nie szkodzi o ile nie będziesz kręcił moto do max obrotów
Natomiast hamowanie silnikiem szkodzi i to bardzo bo silnik pracuje a moto nie dostaje oleju i chyba wiesz co się dzieje jak nie ma oleju w motocyklu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:59, 23 Lut 2014 Temat postu: Re: REDUKCJA W 2T |
|
|
Moksiu napisał: |
Siemka, mam taką rozkmine. Czy redukowanie w 2t nie szkodzi silnikowi? |
Nie o ile nie redukujemy np. z 8 tys. obrotów na 12..
Moksiu napisał: |
Załóżmy, że puszczamy gaz i jedziemy na biegu. Motor się turla, tłok wszystko pracuje, a nie dostaje oleju z dozownika bo nie ma dodanego gazu.
|
To o czym mówisz nie jest redukcją i owszem opisywana przez Ciebie sytuacja szkodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fuckout2
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 23:02, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Czyli według waszego rozumowania,kiedy odpalam rs i zostawiam sobie żeby chodził i się na grzał to nie dostaje oleju i się "zaciera" ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białobrzegi->prawie
|
Wysłany: Nie 23:04, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Dostaje wystarczającą dawkę oleju, ludzie, po to się da to regulować coby lipy nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 23:05, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
co to w ogole jest ?
czyli jak sobie dokrece go na maksymalne obroty i puszcze gaz zeby sobie zszedl z obrotow to moto sie zaciera ? nie. ja jak mialem apke to bardzo czesto tak robilem bo lubilem ja sobie wkrecic i posluchac jak fajnie schodzi z obrotow... nie zatarlem jej w ten sposob
ani takie cos ani miedzygaz.... ktory trwa poprawnie wykonany okolo sekundy... nie szkodzi....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 515Bartek dnia Nie 23:06, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Moksiu
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Nie 23:06, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Sorka mój błąd, poryło mi się coś ;D Wiem, że hamowanie silnikiem, a redukcja to co innego, chodziło mi o hamowanie silnikiem xd sorki za taki bład.
A co do tego co napisał fuckout2, własnie o takie coś mi chodziło, bo niby jest źle, a moto jak stoi odpalone to też chodzi, tak jak podczas hamowania silnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Nie 23:09, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Chodzi mu o hamowanie silnikiem, silnik na biegu z puszczoną manetką powoli zmniejsza prędkość dostając podstawową dawkę (która utrzymuje 1,5k rpm a nie 8,5 k rpm ). Czy szkodzi to nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marchewa666 dnia Nie 23:10, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
fuckout2
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 23:10, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
chyba jak moto chodzi to pobiera sobie ileś tam oleju,a jak odkręca się manetkę to podaje go więcej... O tym co wy mówicie to bym wymienił przypadek robienia sememu mieszanki,bo podaje tyle samo oleju nie zależnie od obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:14, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ja sobie wyobraziłem, że chodzi tu o sytuacje typu jest sporo z górki a nie chcesz jechać szybciej to puszczasz sobie gaz i z niej zjeżdżasz no a to za zdrowe przecież nie jest..
Wiadomo, że jak stoi na wolnych obrotach to nic sie nie dzieje
edit.
fuckout2 napisał: |
O tym co wy mówicie to bym wymienił przypadek robienia sememu mieszanki,bo podaje tyle samo oleju nie zależnie od obrotów. |
Ty no własnie ..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Nie 23:18, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Nie 23:17, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
No tak, ale w takim wypatku @wandet silnik ma powiedzmy te 7k rpm a dostaje mieszankę na wolne obroty
No bo taka jazda z górki to nie jest to samo co postój na wolnych
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marchewa666 dnia Nie 23:17, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Nie 23:21, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Matko Bosko..
Chodzi o to że gdy hamuje się silnkiem przepustnica jest zamknięta, a silnik ma np 8k rpm, wiec wtedy silnik dostaje wtedy taką ilość paliwa i oleju jak na jałowym biegu przez co w pewnym stopniu zużycie tłoka i cylka wzrasta bo ma mało oleju jak na takie obroty. Oczywiście nie dotyczy to 4t bo tam jest smarowanie wymuszone po przez pompe oleju.
fuckout2 napisał: |
Czyli według waszego rozumowania,kiedy odpalam rs i zostawiam sobie żeby chodził i się na grzał to nie dostaje oleju i się "zaciera" ? |
Ja jebe..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TeDeX dnia Nie 23:22, 23 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 23:23, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
ale panowie ilez czasu tak bedzie... z jakich wy gorek chcecie zjezdzac ?
nawet dajmy te 10 seknd..... co i tak jest duzo i nigdy tyle sie nie jedzie bez gazu... to nie wystarczy zeby jej zatrzec...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Nie 23:26, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
515Bartek napisał: |
ale panowie ilez czasu tak bedzie... z jakich wy gorek chcecie zjezdzac ?
nawet dajmy te 10 seknd..... co i tak jest duzo i nigdy tyle sie nie jedzie bez gazu... to nie wystarczy zeby jej zatrzec... |
+1
Żeby zatrzeć w ten sposób silnik trzeba by z giewontu zjeżdżać
Dodam że w czasie docierania serwisówka zaleca hamowanie silnkiem wtedy części lepiej się docierają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:40, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie ale kto tu mówi, że się zatrze ? Po prostu nie jest to wskazane i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|