Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danon123
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 13:34, 10 Sie 2013 Temat postu: Kilka pytań odnośnie Aprili RS 125 99' |
|
|
Witajcie.
Wczoraj nabyłem Aprilie RS 125 i mam pare pytań co do jej użytkowania.
W każdym razie sprzęt ma mi posłużyć jakiś okres czasu
Miałem już 2T ale skutery.
1.Ile powinna pochodzić Aprilia jeżeli stała całą noc?
2.Jakie funkcje ma wyświetlacz między zegarami? Co on pokazuje?
3.Co ile smarować łańcuch oraz sprawdzać jego napiętość?
4.Co ile sprawdzać pozostałe płyny eksploatacyjne?
Wiadomo lubię pozapieprzać ale dbać o sprzęt też lubię
Proszę aby nie traktować tego tematu w sposób żartobliwy typu"co za frajer...nie wie takich rzeczy" ponieważ kocham Apke <3
Z góry dzięki za odpowiedzi.
LwG!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Danon123 dnia Sob 13:35, 10 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:59, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
1.Aż się rozgrzeje, na wyświetlaczu masz temperaturę no i niby jest "cold" potem 30 stopni i w górę ale lepiej niech postoi do tych ~60stopni bo to chwila moment i na pewno wyjdzie jej to na lepsze (średnia temperatura w czasie jazdy to ~75 stopni)
2. Pokazuje temperaturę,napięcie w akumulatorze , lap timer a no i godzinę
3.hm no tak wydaje mi się na logikę, że jak już zauważysz, że łańcuch jest nie nasmarowany tak samo z napiętością łańcucha ale dokładnie co ile to Ci nie powiem, to zależy od użytkowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Sob 14:00, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
1. powinna pochodzić chwilę na ssaniu ok 3-5min a potem ssanie odejmujesz i możesz w sumie jechać, jednak ja też lubię dbać o moto i czekam aż osiągnie temp. ok 55-60st. potem zanim nie osiągnie 70st. jade nie wkręcając jej powyżej 8tys obr.
2. masz w nim 4 funkcje. TH2O- temperatura cieczy chłodzącej, Vbat- napięcie w akumulatorze, duży zegarek (ustawianie zegarka) i laptimer czyli stoper
3.według tego co mnie uczyli na prawku to łańcuch się przed każdą jazdą sprawdza ale w praktyce jest tak że sprawdzasz jak smarujesz czyli ok co 2 tyg jak mało jeździsz lub po każdej dłuższej trasie
4.olej w dozowniku musisz dolewać cały czas, płyn chłodniczy i olej w skrzyni kiedy chcesz (ja średnio co miesiąc sprawdzam czy jest dobry poziom) a płyn hamulcowy to przed każdą jazdą zerknę na zbiorniczki. i oczywiście po kupnie i co roku na początku sezonu wymieniasz wszystkie płyny (poza olejem dozownika)
lewa kolego !
Wandet, trochę mnie uprzedziłeś ;P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudson dnia Sob 14:02, 10 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob 14:05, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
wanted ale to 75 stopni to temperatura cieczy.... zanim olej w silniku osiagnie wlasciwa temperature do jazdy troche dluzej apka musi pochodzic... nie czekaj do wysokiej temperatury.... jak na wyswietlaczu zniknie napis 'cold' wrzucaj jedynke i smigaj... tylko pierwsze kilometry rob spokojne i nie wkrecaj jej na wysokie obroty.... sam po pracy silnika odczujesz ze jest dobrze rozgrzana i gotowa do ewentualnego pilowania
co do 3... lancuch smarujesz co okolo 300 kilometrow.... jak jezdzisz po deszczu to wiadomo czesciej... ogolnie nie dopuszczaj do stuacji zeby rolki sie swiecily... musza byc calu czas ciemno matowe.... a co do naciagu to w apkach jest chyba 15/20 cm luzu jak sie nie myle... jak zauwazyesz ze jest wiecej to musisz naciagnac....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Danon123
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 14:08, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
dudson a powiedz mi dlaczego MUSZE lać olej do dozownika?
Ostatnio źle to sie skończyło gdyż zatarłem skuter.
Nie mogę robić mieszanki? i lac wymieszane paliwo z olejem?
A i to tak btw bo spaliła mi się żarówka świateł mijania w tym "ksenonie" jaka tam żarówka siedzi?
Długie są pozycyjne również tylko tego ksenonu nie ma ;c
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Sob 14:16, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz wypiąć dozownik i wtedy robisz określoną mieszankę prosto do baku.
Bartek, chyba Ci się jednostki pomyliły.
15/20mm luzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Sob 14:19, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
co do żarówki mijania to 12V 55W H1
a drogowe 12V 55W H3
noo 15- 20cm luzu to by go po drodze wlókł
no i robiąc mieszankę do baku to się nie przejmuj dozownikiem, myślałem że samo Ci się mięsza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudson dnia Sob 14:22, 10 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob 14:22, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
no no dokladnie kuchar ale kazdy wie o co chodzi
a po co ten dozownik odpinac i kombinowac ? pilnuj zeby w dozowniku byl zawsze olej i problem z glowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Danon123
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 14:29, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze taka sprawa... bo Apki nie mam pod domem tylko u wujka 100 km ode mnie jutro po nią jade.
I powiedzcie mi jak wymienić tą żarówke? jakaś skomplikowana operacja? z rozbieranie całej czachy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Sob 14:32, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dozownik Ci działa?, jeżeli tak to nie kombinuj, tylko pilnuj by filtr był czysty i lej tam olej - jest to o wiele wygodniejsze od robienia mieszanki samodzielnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Sob 14:53, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
no i co do łańcucha jeszcze to wg. serwisówki to 25 - 35mm luzu
wyciągasz tą gumową osłonę żarówki, odpinasz kable, odpinasz taką sprążynkę co żarówkę trzyma i wyciągasz żarówkę
nie jest to skomplikowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|