 |
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misio1
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krasnobród / Piaseczno
|
Wysłany: Czw 8:12, 28 Kwi 2016 Temat postu: mój pierwszy dwusuw RS125 2006r kilka pytań |
|
|
Witam
Ponieważ wcześniej miałem motor na silniku 4T (i z resztą sporo większy) ale życie mnie zmusiło do zmiany na Aprilkę RS125 mam kilka pytań odnośnie tego czy mój moto działa prawidłowo i przy okazji o kilka ulepszeń.
1. sposób oddawania mocy. Nie wiem czy tak powinno być ale do obrotów ok. 6000 motor w ogóle nie chce jechać. Czy to jest normalne w Aprilkach? Za to od ok. 8000 to jest wariat
2. czy zmiana zębatki z przodu na np. 16 poprawi start i przyspieszenie na niskich obrotach? (jest zębatka 17 a tył 40)
3. na zimnym silniku pali ładnie ale po ok. minucie czy dwóch rozgrzewania gaśnie i żeby odpalić muszę podkręcić manetkę (ssanie nie pomaga). Wydaje mi się też że chyba ma trochę za niskie wolne obroty - ok. 1100-1200. Pewnie gdzieś jest regulacja przy gaźniku?
4. Czy muszę zakręcać ten kranik przy zbiorniku? Strasznie wkurzające, bo zapominam odkręć i czasami gaśnie mi na środku ulicy . Może jakiś elektrozawór zamontować?
5. Czy zamontowanie kitu Polini 160cc poprawia dużo elastyczność silnika na niskich? Jak z żywotnością tego "kitu"? Wytrzymuje tyle co oryginał?
6. Wiem że powinienem zmierzyć kompresję. Jak tylko będę miał możliwość to to zrobię. Może ma ktoś manometr w okolicy Piaseczna lub poleci ktoś tani warsztat który mi to zmierzy (nie wiem jaki to może być koszt..)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:38, 02 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
1. Raczej normalne
2. Miałem z przodu 15 po zmianie na 17 ogromna różnica (na 15 na prawdę konkretnie się zbierała tyle że v.max w okolicach ~140/150)
3.Czarne pokrętło na gaźniku jest od wolnych (przynajmniej u mnie tak było)
4. Różnie mówią, nie którym niby benzyna uciekała albo jeszcze coś innego.. najlepiej sprawdź, według mnie nie będzie problemu jedynie jak moto ma dużej stać to zakręć.
5. Posiadałem Polini 160cc jednak nie mam porównania bo nie jechałem na 125, różnica w osiągach raczej nie odczuwalna, sam cylinder za wiele nie zdziała musiałbyś pozmieniać jeszcze parę rzeczy żeby było różnica w osiagach (wydech,gaźnik itp)
6.Tu nie pomogę, ceny w zależnośći od warsztatu, najlepiej popytać znajomych może ktoś ma i sprawdzi za free.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misio1
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krasnobród / Piaseczno
|
Wysłany: Śro 6:38, 04 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ad. 1
Już wiem dlaczego słabo się zbiera. Zaspawany na stałe zawór wydechowy (nie miałem czasu jeszcze sprawdzić czy jest języczek czy jest zaślepiony). Przymierzam się już do kupna zaworu..
Ad. 2
Kupię 16 i sprawdzę. 40zł za zębatkę to nie dużo... Może coś się poprawi. Na V-max aż tak mi nie zależy. Jeżdżę głównie w mieście więc 150 spokojnie starczy
Ad. 3
Już wyregulowane. Dzięki
Ad. 4
A jak z żywotnością zestawu Polini?
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misio1 dnia Śro 6:58, 04 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:24, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
1 Ciężko było określić bez jazdy czy słabo sie zbiera
2 Jeżeli wymieniasz to wymieniaj cały napęd a nie tylko zębatkę chyba, że chcesz tylko wypróbować to spoko
4 Hm generalnie chyba jest ok. Z tłokiem i cylindrem nic się nie działo, raz rozleciało się łożysko na korbie i namieszało trochę ale nie wiem kiedy je ktoś wymieniał także ciężko stwierdzić czy to przez zestaw. Był jeszcze drugi problem, wiecznie rozwalający się oring pod głowicą.. ale to też raczej nie wina zestawu.. mógł jedynie "pomóc" w rozpadzie ale pewnie przyczyną była zużyta głowica bądź góra cylindra, pomógł dopiero specjalnie na zamówienie po znajomości wzmacniany oring
Reasumując mając nowy zestaw, robiąc to do porządku wymieniając łożyska itp nie powinno być problemu i żywotność raczej o niewiele krótsza od serii.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wandet dnia Nie 23:24, 08 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|