Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barszczu999
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ożarów
|
Wysłany: Wto 12:29, 17 Wrz 2013 Temat postu: Problem ze schodzeniem na kolano |
|
|
Witam koledzy, mam taki problem. Nie mogę zejśc na kolano na prawą stronę, nie wiem czemu, mam jakiś taki strach że będzie szlif ( raz już miałem szlifa na prawą ). Jak ten opór przezwyciężyc ? Dodam że na lewą stronę na głupiej 50 prawie każdy zakręt biorę kolanem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Wto 12:51, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ja miałem tak samo na lewa stronę opona zamknięta slider już cały zdarty a na prawo zawsze 1 cm do zamknięcia. Jeździłem długo próbowałem i samo przyszło, teraz juz schodzę na kolano na lewa stronę jak i na prawa. Ale jednak dalej wole, szybciej i lepiej jest mi schodzić na lewa stronę. Nie rób nic na silę samo to przyjdzie, zobacz sobie film przyspieszenie 2 i stosuj sie do ich wskazówek a na pewno ci sie uda, ale odpuść juz sobie w tym sezonie schodzenie, bo asfalt juz nie jest tak nagrzany i znów zaliczysz szlifa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: Wto 13:58, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Dobrę metodą na przełamywanie takich lęków jest trening na placu manewrowym przy małych prędkościach. Na zasadzie jak w Gymkhanie.
Wrzuć jakiś film lud zdjęcia z treningu to będzie cś można powiedzieć. Może problem nie leży po stronie psychiki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barszczu999
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ożarów
|
Wysłany: Wto 14:30, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
No dzięki za rady, a jak myślicie trening na parkingu np Tesco będzie dobry ? No wiem teraz nie będę aż tak szalał bo opony się dobrze nie nagrzeją, schodzę na kolano jak jest temp. min 16-18 stopni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rysio

Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Wto 14:51, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Podajcie ogólnie tytuły filmów o technice motocyklowej, które warto obejrzeć, bo się zbierałem ale jakoś nigdy nie wychodziło xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: Wto 17:22, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
ja tam filmów nie oglądam więc nic nie polecę. Wydaje mi się natomiast, że można się znacznie więcej nauczyć i dowiedzieć korzystając z porad osób, które się zawodowo zajmują doskonaleniem techniki jazdy. Rzecz w tym by właściwie zdiagnozować z czym mamy problem. Ja bym zamiast "Twist of The wrist" czy jakoś tak, polecał skorzystać z oferty Tomka Kulika, Moniki Jaworskiej, Chestera, czy choćby Shell moto szkoły. To będą najlepiej wydane pieniądze. A jeśli budżet słaby to można pojechać na tor do Radomia i zawsze się znajdzie ktoś kto coś tam podpowie i pomoże.
Barszczu nie przejmuj się niską temperatura. To nie ma aż takiego znaczenia jakie się jej przypisuje. na kolanie można i w deszczu. Przede wszystkim potrzebne są przyzwoite opony. Taki np. Pilot road jest aż nadto dobry do treningu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Wto 17:52, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jak nie ma sie przejmować temp ?? Co ty gadasz. Teraz jak jest na dworze po ok 10-12 stopni to asfalt będzie miał ok 10 stopni i nie powiesz mi ze nie ma żadnej różnicy kiedy asfalt ma np. 30 stopni? sam ostatnio przy 15 stopniach jak wychodziłem ostrzej z zakrętu to mi już tył uciekał gdzie to nie występuje przy wyższych temp. a opony mam michelin pilot power 2ct wiec sa to bardzo dobre opony. Wystarczy ze w złożeniu odpuści gaz masa motocykla przejdzie na przednie koło i juz będzie leżał. wiec jak masz tak radzić to sobie odpuść , bo Ty tylko krytykujesz w każdym temacie wypowiedzi innych uzytkownikow, nie wnosząc nic sensownego do tematu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Holew dnia Wto 17:54, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kubcyś

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 18:04, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
koroviov napisał: |
Dobrę metodą na przełamywanie takich lęków jest trening na placu manewrowym przy małych prędkościach. Na zasadzie jak w Gymkhanie.
Wrzuć jakiś film lud zdjęcia z treningu to będzie cś można powiedzieć. Może problem nie leży po stronie psychiki. |
Trenowanie Gymkhany, a szybka jazda po winklach to dwie różne sprawy i zupełnie inna technika w prowadzeniu motocykla.
koroviov, temperatura ma małe znaczenie dla wprawionego dżokeja, który ma dobrą technikę, odpowiednie opony i dobrze ustawione zawieszenie pod swoja wage i styl jazdy. Dla osoby która się uczy, odpowiednia temperatura może uchronić go przed ewentualną glebą. Pilot road "aż nadto dobry do treningu"? Dajesz właśnie przepis na idealnego szlifa. "Jedź na parking, niska temperatura, duża wilgotność i kartoflowe, niedogrzane opony." Chłopak zamiast przełamać się, wyrżnie po raz drugi...
No chyba, że mówimy tu o wymuszonym zejsciu na kolano, typu, motocykl jedzie prawie na wprost, a my zwieszeni tak że prawie spadamy z motocykla, wtedy to i można kolanem targać nawet w deszczu ale to nie ma nic wspólnego z szybką i dobrą technicznie jazdą.
barszczu999, w tym sezonie ja bym sobie na Twoim miejscu odpuścił naukę. Na przyszły sezon zainwestuj w dobre opony o przeznaczeniu ulica/tor i przygotuj się merytorycznie z zakresu odpowiedniej techniki, a napewno zaczniesz zdzierać slidery i boki opon.
Holew, dobrze powiedziane. Teraz to można co najwyżej trenować powerslide'dy na wyjściach z winkli, a nie czochranie kolanem asfaltu na publicznych drogach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Wto 18:08, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: Wto 22:03, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Zbyt dużo uwagi poświęcamy sprzętowi, zbyt mało sobie. Proponuję więcej trenować mniej teoretyzować. Większość gleb jest spowodowanych nie tyle błędem kierowcy, co paniką i próbą ratowania się.
Uważam, że technikę należy szlifować najpierw przy małych prędkościach i stopniowo przechodzić do większych. A używanie sliderów poza torem jest dla mnie niezrozumiałe. Kubcyś nie wiem jak rozumieć twoje stwierdzenie, że "gmkana i szybka jazda po winklach" to dwie różne sprawy? Może coś mnie ominęło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kubcyś

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:28, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Najwyraźniej wiele Cię ominęło. Technika w jeździe sprawnościowej przy małych prędkościach jest zupełnie inna niż ta która jest potrzebna do szybkiej jazdy po zakrętach. Mam na myśli pozycje ciała, operowanie gazem czy hamulcami. Ja nie teoretyzuje akurat, to co mówię poparte jest moim stażem w siodle, przebytymi kilometrami i glebami.
Używanie sliderów poza torem jest niezrozumiałe? Ciekawa teoria Fakt, na ulicy rzadko się przyciera kolanem o asfalt ale nie wyobrażam sobie mocnych pochyleń na zjazdach z obwodnic czy autostrady bez "podpierania" się kolanem. Może to ja zielony jestem, nie wiem Mi to daje wyznacznik jak bardzo pochylony jestem i dzięki temu zyskuje lepszy feedback tego co dzieje się z motocyklem w złożeniu.
koroviov napisał: |
Zbyt dużo uwagi poświęcamy sprzętowi, zbyt mało sobie. Proponuję więcej trenować mniej teoretyzować. Większość gleb jest spowodowanych nie tyle błędem kierowcy, co paniką i próbą ratowania się. [...] |
Tu akurat muszę przyznać Ci racje. Prawda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kubcyś dnia Wto 22:30, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: Wto 22:31, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Zazdroszczę doświadczenia i odwagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|