Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fuckout2
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 20:58, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Powiem tak koncentruje się nad tym co jest przed moto Czas przykleić kartkę o tym,aby o tym nie zapominać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Pon 21:02, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
To pora też zacząć myśleć nad tym co się dzieje z moto
koroviov skoro tak źle mówimy, to chciałbym wysłuchać twojej opinii na ten temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maister
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 21:13, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
nie chcę tu uchodzić za jakiegoś znawcę i "miszcza" ale gdybym miał na liczniku ponad setkę a przede mną zbliżałby się ostry zakręt to zanim bym zredukował z 6 do 1 i przy każdym biegu miałbym wciskać sprzęgło i dodawać gazu, to zapewne zatrzymał bym się na przepuście, chodzi mi oto że redukcja biegów bez kilkukrotnego wciskania sprzęgła i między gazów jest po prostu szybsza, to że jest mniej "komfortowa" i nie służy skrzyni biegów i sprzęgłu to już inna sprawa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pon 21:17, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ale nikt Ci nie każe puszczać sprzęgła po każdej redukcji, nawet jak redukujesz więcej niż jeden bieg to trzymasz na sprzęgle i manetka idzie w dół równo z dźwignią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Pon 21:21, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ale co to ma do rzeczy? Hamujesz jednocześnie redukując. Jakoś ja tak robię i nie wylądowałem przez to nigdy w żadnym rowie czy krzakach. I powtórzę się, wszyscy profesjonalni motocykliści używają międzygazu, to chyba o czymś świadczy
Marchewa, międzygaz bez puszczania sprzęgła nie ma większego sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maister
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 21:25, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
nw jak to jest w większych pojemnościach, ale w klasie 50-125 wydaje mi się zbędny(takie jest moje osobiste zdanie)
też się zastanawiam skoro nie puszcza sprzęgła poco między gaz???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Pon 21:31, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ale dobre nawyki trzeba sobie wpajać od początku.
To zacznij puszczać sprzęgło? RS 125 jeszcze cię za to nie pokara, ale większe moto w przyszłości może
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pon 21:32, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zbędny czy niezbędny, ale pozwoli wyrobić nawyk, który przyda Wam się na większych pojemnościach.
Tak jak pisałem wyżej, nie wyobrażam sobie teraz zmiany biegów w gixie bez tego.
Wyszarpało by mnie konkretnie.
I zawsze zmienia się sprzegło, jeden bieg w dół i powtórzyć operację jak potrzeba.
Jak widzę ziomka który do mnie pod squl przyjeżdża i z 5tki potrafi nie puszczając sprzęgła zbić do jedynki to aż mi żal tej Apki.. ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maister
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 21:36, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
wiadomo gsx-r 600 to nie rs 125, tak samo chinol 50 to nie rs 125, każdym sprzętem jeździ się inaczej i do każdego trzeba się przyzwyczaić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Pon 21:37, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Najlepsi są Ci co się zatrzymają i dopiero kopią, i szukają tego luzu xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pon 21:45, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A Rysio to fakt, jeszcze ten dźwięk gdy coś w skrzyni nie podejdzie <3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maister
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 22:02, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
weź, jak do mnie ostatnio kupiec po chinola przyjechał, to aż biegaczkę skrzywił, już nie mówiąc o tym że na sprzęgle przez 10 min trzymał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kubcyś
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1765
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:43, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ja już mam nawyk do wyrównywania obrotów przy redukcjach. Bezproblemowo idzie to ogarnąć nawet podczas hamowania przednim heblem. Na motocyklu, który ma już "trochę" mocy to już nie jest fanaberia, a konieczność, o ile ktoś lubi ostrzejsze redukcje i nie ma motocykla wyposażonego w antyhopping albo po prostu chce redukować biegi płynnie i bez bujania motocyklem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wandet
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:57, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Maister napisał: |
nie chcę tu uchodzić za jakiegoś znawcę i "miszcza" ale gdybym miał na liczniku ponad setkę a przede mną zbliżałby się ostry zakręt to zanim bym zredukował z 6 do 1 i przy każdym biegu miałbym wciskać sprzęgło i dodawać gazu, to zapewne zatrzymał bym się na przepuście, chodzi mi oto że redukcja biegów bez kilkukrotnego wciskania sprzęgła i między gazów jest po prostu szybsza, to że jest mniej "komfortowa" i nie służy skrzyni biegów i sprzęgłu to już inna sprawa |
można to zrobić bardzo szybko..
https://www.youtube.com/watch?v=9RF1bIHFY2M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Pon 23:20, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
To podałeś akurat zły przykład, bo tam gość chyba sprzęgła nie używa Ale wystarczy włączyć pierwszy lepszy onboard z toru i widać że nie ma żadnych problemów żeby zrobić to szybko. Trzeba tylko czasu i ćwiczeń a samo przyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|