Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 0:10, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
nie wyobrazam sobie jak wy to robicie w samochodach nie wiem jakim cudem wam szarpie jak wcisniecie sprzeglo i zmienicie bieg bez miedzygazu w samochodzie ale ok poza tym w samochodach sprzeglo jest zupelnie inaczej skonstruowane i nie wymaga wyrownywania obrotow a w motocyklu jak najbardziej tak !!!
juz nie pamietam kto tak wyzej pisal ale kolego jezeli juz tak 'zapierdalasz' ze nie masz czasu nacisnac klamki sprzegla i zrobic miedzy gazu ktora ta czynnosc mnie zajmuje jakas sekunde to nasyzkuj sie na rozjebana skrzynie
panowie nie warty temat takiej dyskusji..... wystarczy wywnioskowac ze po redukcji z miedzy gazem biegi wchodza jak w maselko i nie slychac ani troche skrzyni... czyli to jets poprawny sposob redukcji zaden inny
i nie mowcie ze gdy redukujecie bez miedzy gazu albo jeszcze lepiej bez sprzegla to skrzyni nie slychac bo jezdzilem i rs i v'ka i teraz rzedowka i w kazdej tylko z miedzygazem bylo dopiero cicho i poprawnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 515Bartek dnia Wto 0:12, 03 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Wto 10:04, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
515Bartek napisał: |
nie wyobrazam sobie jak wy to robicie w samochodach nie wiem jakim cudem wam szarpie jak wcisniecie sprzeglo i zmienicie bieg bez miedzygazu w samochodzie ale ok poza tym w samochodach sprzeglo jest zupelnie inaczej skonstruowane i nie wymaga wyrownywania obrotow a w motocyklu jak najbardziej tak !!!
|
+1 W samochodach skrzynia jest synchronizowania i nie potrzebny jest międzygaz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Wto 10:04, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
W moim aucie naprawdę ciężko zrobić żeby nie szarpnęło, trzeba bardzo powolutku, ale to naprawdę bardzo, puszczać sprzęgło, a jak sobie lekko gazu dodam to od razu inaczej Oczywiście gdy hamuje to nie idzie tego zrobić, bo nie mam auta wyścigowego i pedały są za daleko żeby jedną nogą jednocześnie hamować i jeszcze piętą musnąć gaz, tak jak ma to miejsce w wyścigach
A co do tego w moto to Bartek ma racje, nie wiem jak można dyskutować że międzygaz jest zbędny. Warto też przypomnieć że w motocyklu nie ma synchronizatora skrzyni biegów, podobnie jak w tych starych ciężarówkach itp. gdzie trzeba było ten międzygaz zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: Wto 17:27, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Nazwa "międzygaz" jest mocnym uproszczeniem i w motocyklu jest zupełnie czym innym niż w ciężarówce, czy zwykłym samochodzie osobowym. Stąd bywa mylnie odbierany przez ludzi, którzy nie wiedzą o co chodzi. Dlatego zamiast dyskutować czy warto, niech ktoś może opisze jak to zrobić poprawnie. Będzie jakiś pożytek . Właściwie w motocyklu nie ma żadnego międzygazu, a jedynie wyrównanie obrotów. Oczywiście można bez sprzęgła zmieniać biegi w górę i w dół tak, żeby nie było szarpnięcia. Natomiast międzygaz polegający na tym, że się dźwiękiem silnika kręconego ponad miarę na sprzęgle zagłusza chrupnięcia w skrzyni biegów jest mocno szkodliwy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aruśś13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobrzyca
|
Wysłany: Wto 22:23, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Weźcie mi wytłumaczcie jak hamować z tym między gazem ? Bo dzisiaj próbowałem i to jakoś nie tak mi chyba wychodzi Jadę sobie 10 tyś obrotów na 4 naciskam sprzęgło trochę gazu 3 puszczam sprzęgło silnik wchodzi w takie obroty jak by się miał zaraz rozpaść w piździec xD A jak z 3 na 2 z międzygazem to odrazu nacisnełem sprzęgło bo nie mogłem znieść tego dźwięku zarzynanego silnika ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Wto 22:30, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Bo redukujesz, a nie hamujesz w zasadzie to hamujesz, ale silnikiem, bo przy 10k bieg niższy wrzucać to panie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Wto 22:32, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ja piernicze, wygrałeś internety...
Mając 10 tyś obr na danym biegu ty chcesz robić redukcje? :O :O :O
Możesz już tą swoją skrzynię wypierdolić do kosza, redukcje robisz najczęściej jak jesteś przed rezo w obrotach czyli masz powiedzmy 6tyś..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|