|
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theriddlen
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:01, 10 Lis 2012 Temat postu: RS - spalanie |
|
|
Mam pytanie od wszystkich właścicieli RS-ek, nowych i starych, odblokowanych i zablokowanych.
Zastanawiam się, jakie dwa kółka kupić do miasta. Przeznaczenie - użytek na co dzień, commuter. Jeżdżę praktycznie cały rok, zima czy lato. Ważne jest dla mnie małe spalanie oraz możliwość pojechania przynajmniej 140km/h w trasie, z dość sportową pozycją i ładnym wyglądem.
Ile wynosi spalanie RS 125, tych nowszych i starszych, odblokowanych i zablokowanych, w mieście (1/4 drogi jazda pomiędzy samochodami)? Zakładając że nie cisnę jej, rzadko kiedy startuję spod świateł, i jeżdżę na możliwie niskich obrotach.
Da się zejść poniżej 5l?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez theriddlen dnia Sob 12:07, 10 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kamlot
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 14:25, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
hmmmm... kiedy mialem stary zjechany porysowany cylionder moje spalanie wynosilo 11-10l/100 km ale teraz na nowym cylku nawet kiedy cisne jej ile fabryka dala pali gdzies kolo 7 (podkreslam 100% odblokowana) wiec jesli nie bedziesz jej tak dawal ostro to powinienes sie wyrobic w tych 5 l moze i mniej
moj kuzyniak probowal kiedys spalic jak najmniej to udalo mu sie spalic 4/100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzikus
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Góra Ropczycka
|
Wysłany: Sob 15:00, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
sporta kupujesz na cały rok ? Brawo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 15:56, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
No w przypadku rs ciężko mówić o sprzęcie do przewożenia tyłka z punktu A do B. Ale jeżeli tak bardzo chcesz akurat rs, to tak:
Zdrowa rs (w sensie dobra kompresja, odpowiednio wyregulowana itd) z regulowanym zaworem wydechowym powinna palić nie więcej jak 6l przy "normalnej" jeździe.
Ja staram się jeździć tak, że podczas "normalnego" przyspieszania, czyli np ze świateł jak ruszam, to używam obrotów między 5 a 7 - 8k, przyspiesza wtedy tak samo jak 125 4t, chociaż nie używam rezo. Rezo (czyli pakowanie powyżej 8k zawór się wtedy otwiera i rs ma pełną moc, ale żłopie jak młody pelikan) używam głównie przy wyprzedzaniu.
Pali mi od 4 z hakiem do ~5,5l. Jeszcze nigdy więcej nie spaliła jak 5,5 - 6. Jak raz pojechałem z kolegą w traskę 40 km non stop koło 120, to spaliła 4,2l (bo przy tych 8 tys obrotów wystarczyło mieć delikatnie manetke otwartą).
Mam 2 kolegów którzy mają rs'ki w nowej budzie, wersje RD czyli ze stałym zaworem i zablokowanym modułem (odcinka przy 10,5k) i palą im praktycznie tak samo jak mi, czyli koło 5tki. 7l i więcej palą raczej styrane, stare rs, z zaślepką zamiast zaworu.
Sam miałem rs z zaślepką, i to była masakra a nie jazda, jeżeli chcesz jechać to obroty tylko powyżej 8k, bo poniżej dławi się i ledwo jedzie. Do tego miałem taki napęd że v-max to 130. I paliła mi właśnie koło 7l.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Marino dnia Sob 15:57, 10 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
theriddlen
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:20, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
dzikus napisał: |
sporta kupujesz na cały rok ? Brawo... |
Lubię sportowe motocykle, dzięki za uszanowanie moich osobistych preferencji:)
Tam gdzie mieszkam praktycznie nie da się już jeździć samochodem ze względu na korki - ale przez cały rok drogi są czyste i posolone, co najwyżej tylko wilgotne po deszczu. Nie mówiąc już o tym, że dzięki moto ta codzienna jazda jest bardzo przyjemna:) Czemu więc nie turystyk/szosowy motocykl? Owiewki za którymi można się chociaż trochę schować, wysokie możliwe obroty, mała waga, sportowa pozycja (z powodu specyfiki mojego kręgosłupa pozycja turystyczna jest dla mnie mniej wygodna), i dobre hamulce - potrzebuję tego wszystkiego, a takie rzeczy to tylko w sportach.
Opcje są takie:
Sześćsetka - tylko że w cenie ok 8k są tylko zajeżdżone modele które palą po 10l
500 - tylko że tutaj tylko szosowo-turystyczne
250 - ideał, małe spalanie + stosowna prędkość, ale życzą sobie za nie zbyt dużo
125 4T - oszczędna, ale za wolna
125 2T - szybka, ale mało oszczędna
No i myślę że różnica w cenie pomiędzy Ninja 250 a RS125 jest wystarczająco duża, by jednak taniej wyszło trochę częściej tankować, niż zapłacić 2x tyle za moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzikus
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Góra Ropczycka
|
Wysłany: Sob 18:57, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
ale takim moto się w zimie nie da jezdzić... no ale twój wybór ja już się nie udzielam bo widze, że nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob 18:59, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
w zime bedziesz jezdzil po drogach posypanych piaskiem i solą? powodzenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
theriddlen
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:25, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, przez najzimniejszy, najgorszy okres nie będę jeździł... Dla mnie sezon nie kończy się we wrześniu, ale w -30 i w śniegu przecież nie pojadę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamlot
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 23:28, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
theriddlen
a co bys powiedzial na taka 600?? : [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 0:57, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Do miasta kupuje sie motocykle miejskie, na codzien uniwersalne, na tor sportowe. Oczywiscie mozna w miescie na strice torowce, albo tak samo widzialem na torze gs500. Wszystko zalezy ile jestes w stanioe zniesc i jakie ma to dla Ciebie znaczenie.
W miescie 5 to absolutne minimum, kiedys schodzilem na wolnej trasie tak do ok 4,5 ale to byla jazda 80km/h dobra 3 letnia rs...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PokazCyce
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drawsko Pomorskie
|
Wysłany: Nie 12:06, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Mam roczną RS4 125 4T Radzi sobie jak głupia 130 leci bez problemu, spalanie w granicach 4l (nawet nie wiem czy tyle spali). Jenak jeszcze troszkę kosztuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kulis
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:32, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
theriddlen napisał: |
Opcje są takie:
Sześćsetka - tylko że w cenie ok 8k są tylko zajeżdżone modele które palą po 10l
|
Nie wiem czy mam się śmiać czy płakać.
Kupiłem bandyte za 7. Jakoś nie pali mi 10l Spala przy jeździe dynamicznej do 150km/h jakieś 5.3l/100km. Wiadomo, że jak każdy motocykl w którym będziesz kręcił, będzie Ci jadł ile może...
Jeśli chodzi Ci o sporta - znajomy miał F2, która poszła za 6k, miała przekulane ponad 60tyś i paliła tyle co wcześniej - czyt. ok. 6 litrów oczywiście wszystko zależy od jazdy, jak odkręcasz itd.
Śmieszy mnie Twoja opinia ... "w cenie ok. 8k są TYLKO zajeżdżone modele"... Każdy jak dba tak ma. Możesz kupić za 15k i będzie w gorszym stanie jak ten za 8... "Każda zmora ma swojego amatora"
Podchodząc tak kup sobie nówkę z salonu ... W końcu wtedy będzie drogo, nowo i "tanio" w eksploatacji.
Tyle w temacie. I nie raz przemyśl co piszesz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kulis dnia Nie 13:36, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Nie 16:19, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Masz coś do mojej kawy za 7500zł, którą jak bym nie cisną, to i tak nie weźmie 10l? A po drugie to masz niezły rozrzut, skoro na pierwsze moto zastanawiasz się nad RS 125, albo jakąś sportową 600, którą radzę ci odpuścić na pierwsze moto, szczególnie jeżeli masz zamiar jeździć zimą....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
theriddlen
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:35, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
-Kamlot, gixer bardzo fajny i młody, już na wtrysku, możliwe że wyskoczę zobaczyć go, dzięki za info
-ZieLony_69, zgadzam się, tylko nie mam pieniędzy by kupić oddzielnie CBR250, ZX10R i Goldwinga, mogę kupić tylko jeden, możliwie najbardziej uniwersalny, wiem że to rozwiązanie będzie mało trochę wad, ale dla mnie to jedyna możliwosć.
Kuliz - Wam to jak widzę trzeba wszystko kwalifikować, powiem cokolwiek ogólnie to od razu chcecie człowieka zabić... troszkę dystansu do swojego hobby:) Tak, wiadomo, można coś dostać dobrego w cenie, ale bardzo często trafiają się modele o które właściciele nie dbali, w które włożyć trzeba już na początku dużo pieniędzy. Jeszcze coś starego to łatwiej dostać w dobrym stanie, ale za to przeceniony trochę współcześniejszy model zazwyczaj ma dobry powód dla swojej wyjątkowo niskiej ceny. Oczywiście, są różne przypadki...
Rysio - jak wyżej:) I nie, to nie jest pierwsze moto, na początek to bałbym się wręcz wejść na 600. Jeździłem już różnymi pojemnościami, w różnych typach moto. Najbardziej do gustu przypadły mi modele sportowe, z mocą wychodzącą najbardziej na wysokich obrotach, lubię mieć na dole ten trochę spokojniejszy zakres. I wiem, że kupno 600 ograniczy długość mojego sezonu , ale cóż zrobić, w sumie to nie wiem czy nie cenię sobie jednak bardziej plusów 600 w środku sezonu, od możliwości jazdy moto przez kilka miesięcy więcej. Rozstrzał wynika z tego, że jakby nie patrzeć, mam dość zdywersyfikowane wymagania.
PokazCyce - No i to problem z 125 4T, 130km/h to jednak trochę mało, szczególnie że w tych prędkościach nie ma już zapasu mocy do ewentualnych manewrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|