Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skolsik13
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:55, 19 Cze 2012 Temat postu: Szrot czy cud miód |
|
|
Witam. Po wakacjach zbieram sie do kupna rs 125 i mam dylemat. Na allegro jest pełno apek i sprzedawcy piszą, ze lepszej nie znajdzie się, ideał, po remoncie silnika... Lepiej jest kupić taka aprillie 125 z starszym rocznikiem 99-03 taką za 2 tysiące i samemu wyremontować cały silnik czy za 4 tysiące taka już po remoncie. Bardziej bym reflektował na taką rozpadającą sie bo bym mógł poznać dokładnie budowę silnia i w razie konieczności wiedzieć co się popsuło. Kolejne pytanie to czy remont skrzyni to tylko wymiana łożysk i niektórych trybów czy jeszcze coś? Chciałbym wiedzieć na czym stoję jak już kupie, bo sprzedawca na pewno będzie zachwalał i twierdził, że jest to ideał. Po zakupie takiej apki rozpadającej się mam w planach:
-Tulejowanie cylindra
-Nowy tłok i pierścienie
-Nowe łożyska całego silnika
-Nowe sprzęgło
-Nowe łożyska ramy, polerka całej ramy.
-Odłączenie dozownika oleju.
-Wymiana płytek zaworu membranowego.
-Wymiana całego napędu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skolsik13 dnia Wto 17:56, 19 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Wto 18:54, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jak jesteś ogarnięty i masz warunki to sam zrób sobie remont silnika wychodzi ok 1000 zł. Jedno pytanie na h*j chcesz odłaczyc dozownik ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michu88
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 20:00, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Żeby być pewnym, że na pewno dostaje olej. Szczególnie po remoncie. Poza tym jest wiele sytuacji kiedy zatkał się dozownik. Lepiej samemu mieszać jezeli to nie przeszkadza posiadaczowi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michu88 dnia Wto 20:00, 19 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skolsik13
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:24, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Obecnie jestem posiadaczem Derbi Gp1 Racing. Mam w nim cylinder 70 i po zimie gdy odpalilem go padła pompka oleju i zatarł sie cylinder. Nie chce kolejny raz powtórzyć tego błędu.
Zdolnosci i narzędzia mam wiec jednak kupie szrota sprowadzonego, żeby potem zarejestrować go na motorower.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daniel13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Rudka City k. Lublina
|
Wysłany: Wto 20:29, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ze w jednym padło nie znaczy ze w tym tez padnie ;p jak się napierdoli syfu do dozownika to będzie się zapychać ;p Nie odłączaj dozownika i nic z nim nie kombinuj dbaj o czysty olej i będzie wszystko działać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Wto 20:41, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
daniel13 napisał: |
Ze w jednym padło nie znaczy ze w tym tez padnie ;p jak się napierdoli syfu do dozownika to będzie się zapychać ;p Nie odłączaj dozownika i nic z nim nie kombinuj dbaj o czysty olej i będzie wszystko działać. |
+1 Dokladnie
Z tymi dozownikami jest tak jak z 2 w R6 i rama w kawie. Jak dbasz tak masz. Dozownik jest po to zrobiony by działać, tylko trzeba sprawdzać od czasu do czasu czy syfu nie ma w oleju i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skolsik13
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:02, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ok, a co powiecie o remoncie skrzyni. Same łożyska starczą jak tryby w miare dobrym stanie bedą? Nie powinny sie zużyć bo cały czas w oleju wiec tarcie małe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daniel13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Rudka City k. Lublina
|
Wysłany: Wto 21:18, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówisz olej miała to nie ucierpiała no chyba ze już taki wyjebany jak dziwka na emeryturze ;p Jak nie są zdarte to powinny być git wystarczą łożyska ale żeby skrzynie zajechać to już trzeba na prawdę mieć talent.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:40, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Kupuj RS z około 2000-2002 sprowadzonego z ogarniętymi plastikami i prostego i rób go pod siebie i lataj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skolsik13
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:07, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dobra z silnikiem juz wiem co i jak teraz czas na ramę i cale zawieszenie. Jakieś łozyska należało by wymienic tylko nie wiem jakie tam są. Podpowie ktoś?
Łożyska główki ramy to z pewnością i w wahaczu tez jakieś muszą być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daniel13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Rudka City k. Lublina
|
Wysłany: Śro 6:45, 20 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Główki jak mają luz i lata kierownica to tak wahacza są ale one zazwyczaj trzymają trochę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skolsik13
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:51, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie jakąs stronkę z cześciami do Apki dostane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Nie 22:00, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] ; [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 0:22, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja Ci powiem tylko żebyś wiedział że taka apka może Cię wyjść dużo więcej niż inna w podobnym stanie. Z tym że wszystkie części będziesz miał nowe i moto zrobione pod siebie. Ja właśnie kupiłem swoją gs'ke można powiedzieć że szrot bo za 1800. Teraz jest warta jakieś 2500 i jeździ, ale zrobienie jej na cacy, każdy szczegół itd wyjdzie nawet ponad 6 tys. A przy sprzedaży na pewno tyle nie dostanę za 97 rok xd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skolsik13
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:49, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Mi chodzi głównie tak o silnik zeby był cacy i zawieszenie. Optyka nie musi byc za piękna.
Na remont szykuje ok 1500zł i tak siedząc dzis z nudów przeglądałem cześci.
Tłok Wossnera- 300 zł
uszczelki silnikowe 90zł
łożyska wału + uszczelniacze 130zł
tarcze sprzęgła 140zł
napęd 400zł
łożyska kół 140zł
uszczelniacze lagów 25zł
do tego trzeba doliczyć oleje i jeszcze cos o czym zapomnialem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|