|
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
n3g0cj4t0r
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:08, 07 Kwi 2012 Temat postu: Zakup aprili rs - pytania, rozterki, opinie itp. |
|
|
Witam!
Jestem nowy na forum, przedstawiłem się w "O nas", nie posiadam(jeszcze) Aprili ale wszystko ku temu zmierza.
W tym roku kończę 18 lat i chcę wyjaśnić moje stanowisko dlaczego właśnie 125 a nie od razu 600.
Po 1. Prawdopodobnie nie zdąże zrobić kat.A przed zmianą przepisów.
Po 2. Nie chce ciężkiego i mega mocnego motoru na sam początek przygody, kiedy moje wypady głowie opierają sie na jeździe po mieście do szkoły i nie robię więcej niż 500 km rocznie.
Po 3. Mam jakąś słabość do dwusuwow
Motocykl chcę kupić w okolichac września, albo wcześniej, zależy jak budżet na to pozwoli. Mam w planach wydać do 5000zł.
Przejrzałem pare topiców, wiele aukcji no i wybór padł na rs 125. Chciałbym dorwać motorek z więcej niz 2000 roku, po odblokowaniach, żeby moc miał w granicach 40 kucy lub więcej.
Nie jestem człowiekiem mającym stały dochód, a każdy pieniądz się liczy, więc pytania:
1. Na ile RS obciąża budżet(przy założeniu, że nie koniecznie regularnie będę motor katował, powiedzmy że rzadko)
2. Czy kupowanie motoru na allegro "po remoncie" ma sens i na ile km będę mógł cieszyć się pojazdem.
3. Jak eksploatować sprzęt, żeby służył długo.
Wyraźcie swoje opinie i pomóżcie laikowi.
Pozdrawiam
Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez n3g0cj4t0r dnia Sob 22:34, 07 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 1:13, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
co do tego jak eksploatowac we wlasciwy sposob motorek zeby dlugo Ci sluzyl to polecam Ci poradnik... sam z niego korzystam i musze przyznac ze jest bardzo dobry
[link widoczny dla zalogowanych]
Ad 1. - na ile obciaza budzet pytasz... hmm to zalezy ile bedizesz jezdzil i w jakim stanie kupisz apke... wiadomo benzyna, oleje ktorych trzeba pilnowac zeby zawsze byly... w tym poradniku masz opisane odnosnie tego
a budzet Ci moze obciazyc jak kupisz pechowa apke ktora pojezdzisz miesiac i przyjdzie Ci zrobic remont ktory wyniesie Ci jakies 700 zlotych... mowie tu o szlifie cylka i nowym tloku....
Ad 2. - w sumie jakbys kupil apke po remoncie jeszcze na dotarciu jakby byla oczywiscie porzadnie zrobiona a nie odstawiona jakas fuszerka i bys dbal odpowienio o sprzet to bys dlugo posmigal
Ad 3. - jak eksploatowac sprzet masz bardzo dokladnie opisane w tym poradniku do ktorego wyslalem Ci linka
Ja dopiero zaczale sie interesowac tym tematem jak kupilem apke wiec za bardzo sie nie znam... mam nadzieje ze bardizej doswiadczeni posiadacze apek Ci powiedza pare cennych wskazowek
ja moge CI doradzic jeszcze zebys sie nie spieszyl z kupnem... przy ogladaniu patrzyl na malowanie czy jest oryginalne... czy za plastikami jest gabka wygluszajaca ktora swiadczy o oryginalnym plastiku
na forum masz taki dzial napisany przez naszego kolege o malowaniach oryginalnych aprilek.... jak bedziesz jakas ogladal to najpier zajrzyj jakie w tym roku byly malowania i porownaj czy wszystko jest oryginalne...
lepiej poszukac dluzej i staranniej niz kupic jakiegos rozwalajacego sie skladaka po jakims dzwonie....
powodzenia w szukaniu zycze i dobrego zakupu
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez 515Bartek dnia Nie 1:18, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
n3g0cj4t0r
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:13, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Jestem prawie zdecydowany na aprilie, tak jak mówię, nie potrzeba mi jakiejś 500-600ccm do jazdy po mieście, kiedy i tak wypady na prawde są okazyjne.
Jasne, nie napalam się, motor będę skrupulatnie oglądał.
Remont waha się w granicach 700zł? To dość nie dużo jak na 125 w 2t.
Będę polował na coś konkretnego, zadbanego, i na pewno jeszcze będę się Was radził przed samym zaupem, bo ściem nie brakuje.
Jednak powiedzice coś więcej na temat Apki, jak wam pasuje, jak się wam jeździ, dodam że jestem wysoki bo mam 192cm i waga 88 kg, także sporo, ale na moje warunki jazdy tj. ok 120km/h to maximum jakie mi wystarcza i trasy maxymalnie do 100km czy motorek w 2t będzie się sprawował i przy dbaniu o niego nie będzie wymagał ciągłych remontow.
Niestety nie mam mnóstwo kasy na remonty co roku wynoszące ponad 1000zł, plusem jest to, że na dwusuwach mój znajomy, więc na pewno serwis będzie tańszy.
Nie będę ukrywał, że korci mnie też moc motoru, fajnie czasem przyspieszyć, ale jak wspomniałem raczej jestem rozsądny i dbam o sprzęt.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez n3g0cj4t0r dnia Nie 8:24, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
staneline
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:24, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A gs 500 ccm ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
n3g0cj4t0r
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:26, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Niby fajny sprzęt, olejak, mało zawodny, naczytałem się troche, problem w tym, że to właśnie 500, na który potrzeba kat.A, a prawdopodobnie nie zdąże kat.A zrobić tylko kat.A2 do 250ccm.
Po za tym średnio mi pasuje ten motor, z naładowanym bakiem waży 200kg, troche dużo, a ma tylko 50km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Nie 9:16, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A2 chyba z tego co się orientuje nie będzie do 250cm3 tylko do jakiegoś tam stosunku moc=waga i gs'ka by sie raczej w tym zmiescila. I GS500 to żaden olejak o czym Ty mówisz To motor chłodzony tylko powietrzem. Nie wiem skąd Ty te informacje bierzesz no ale gska do jazdy wazy ok. 185kg. No i wielkim plusem gski jest ekonomiczność i nie zawodność.
Zresztą wszystko zależy ile masz lat? Bo tego nie powiedziałeś.
Co do RS to bardzo dobry wybór, jedna z czołowych 125'tek w klasie, najlepsze prowadzenie w klasie, troche gorsze osiagi niz cagiva. Tylko się zastanów czy naprawde warto... 500km rocznie? Toć to jest pryszcz... To jest prawie nic... Albo mi się wydaje albo nie wiesz o czym mówisz bo 500km to mozna zrobić w 2 dni z palcem w dupie w sezonie. Musisz się dobrze zastanowić bo rska nie jest taka tania w eksploatacji, a jednak o 2t trzeba dbać i nie oszczędzać na nim bo nie będzie CI dobrze służył.... Olej do paliwa ok. 50zł starczy CI na okolo 700-1tyś km. Paliwo musisz się liczyć ze spalaniem rzędu 6-7l/100km, z remontem musisz się liczyć... To koszt ok. 1tyś zł (350 tuleja+350 tłok+przesyłki z tulejowania+uszczelki+łozysko+płyny etc uzbiera się...) Ogólnie utrzymanie 2t nie jest najtańsze w przeciwieństwie do takiej gski gdzie wymienic olej i lejesz tylko paliwo i jeździsz i tam jest spalanie rzędu 3-4l/100km około.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Nie 9:51, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A2 wchodzi w przyszłym roku. Kiedy masz urodziny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
n3g0cj4t0r
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:51, 08 Kwi 2012 Temat postu: Re: Zakup aprili rs - pytania, rozterki, opinie itp. |
|
|
1.
n3g0cj4t0r napisał: |
W tym roku kończę 18 lat i chcę wyjaśnić moje stanowisko dlaczego właśnie 125 a nie od razu 600. |
Napisałem ile mam lat, czytaj posty dokładniej.
2. Napisałem, że gs500 odpada, gdyż A2 nie obejmuje motoru(jesli nie jest to do 250ccm to przepraszam, ale mimo to gs500 odpada).
3. Słyszałem, że to olejak, masz racje doczytałem, że to chłodzony powietrzem, dr chyba był olejakiem.
4. Oczywiście, właśnie czekałem na tą odpowiedź. Wiem co mówię, poruszać się będę także samochodem, motor to nie jest czołowy pojazd w moim życiu. Nie jeżdżę bardzo dużo, piszę ile orientacyjnie zdażało mi się przejeżdżać w sezonie, a główne była to jazda w wakacje, gdyż wcześniej nie miałem czasu, teraz sytuacja się odmienia, czasu będzie więcej, więc i km będzie więcej.
5. Z tego co czytałem w danych technicznych to sam motor waży 184kg, jeśli się mylę to przepraszam.
6. RS jest fajnym sprzętem, nie wem czy potrzeba mi coś większego, nie jestem znawcą dlatego trafiłem tutaj.
7. Liczę się z tym, że motor więcej spali i trzeba lać olej(tutaj syntetyk, czy mixol?), ale przy mojej jeździe, nawet jeśli zrobię więcej km, myślę, że remonty nie będą tak częste. Mogę się mylić.
Jedyne co mnie tu odstrasza to remont i nic więcej.
Pozdro!
EDIT:
Rysio napisał: |
A2 wchodzi w przyszłym roku. Kiedy masz urodziny? |
25 LISTOPADA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez n3g0cj4t0r dnia Nie 9:52, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Nie 9:53, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o miesiąc, bo jeżeli w tym, roku kończysz 18 to zdążysz zrobić A...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysio dnia Nie 10:20, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
n3g0cj4t0r
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:55, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No podałem, że 25 LISTOPADA
Więc ezgamin byłby możliwy zimą, w grudniu ;/ A to chyba mało prawdopodobne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez n3g0cj4t0r dnia Nie 10:02, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Nie 10:22, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ale nie wiem czy nie jest tak że jak zapiszesz się na A w 2012 jak będą stare przepisy to czy nie będziesz mógł już zdawać A w 2013, bo coś takiego było. Musisz iść do jakiejś szkoły jazdy i się dopytać. Bo wydaje mi się że nie mogą cię cofnąć jeżeli zaczniesz kurs na A.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
n3g0cj4t0r
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:29, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Być może masz rację, wtedy byłoby fajnie Ale nie wiem na 100% czy tak jest, bo w tym kraju to tylko mieszają.
Wracając do RS to przegrywa w czymkolwiek z GS?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom cio
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Nie 10:48, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tez jestem twojego wzrostu i na RS siedzi mi sie nie wygodnie. Nogi podciągnięte wysoko, większość ciężaru ciała spoczywa na nadgarstkach które czasem bolą. Dlatego właśnie że RS jest nie wygodna chcę ją sprzedać i myślę nad Yamahą TDR 125 lub DT 125 czy coś tego pokroju. Jeździłem juz wyżej wymienionymi pojazdami i są na prawdę wygodne. Ja w mieście na RS się męczyłem, a na TDR miasto to prawdziwa przyjemność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Nie 10:51, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Przepraszam nie doczytałem ale teoretycznie prawo nie działa do tyłu więc nie powinni Cie cofnąć...
Ogólnie ma co porównywać GS500 a RS bo to 2 różne motory, 2t i 4t no i rs to sport a gs to taki naked/turystyk. Ogólnie moim zdaniem jeśli byś zdal na A to GS500 by było najlepszym wyjściem bo jest ekonomiczne itd. A potem to sobie sprzedasz i bym kupił np SV650 też jest lekkie wmiare i 70km ma.
@up
Wiekszość cięzaru ciała spoczywa na nadgarstkach? Hmmm to znaczy, że przyjmujesz nieprawidłową postawę na sportowym motocyklu Musisz przynieść ciężar ciała na nogi i wgranicach baku na kregosłup, żeby rozłozyć ten cieżar a nie na maksa być pochylonym do przodu, cały cieżar na rękach a potem się dziwić, że nadgarstki bolą i wysiadają.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Nie 10:54, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
n3g0cj4t0r
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:17, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Tak, prawo nie działa wstecz, tylko nie podchodząc do egzaminu nie możemy tutaj mówi o prawie, bo kursy nie wliczają się w egzaminy WORD, wiec mogą mi powiedzieć, że przepisy są inne i ich to nie obchodzi. Tego się boje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|