Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 13:51, 01 Sie 2014 Temat postu: Apka 125 GS - świeżo po kupnie, problemy :) |
|
|
Witam. Jestem nowym posiadaczem zarówno apki jak i pierwszego motocykla i mam z nią kilka problemów :)
1. Gdy płynnie, w miarę szybko przekręcam manetkę do oporu nie ma problemu, ale gdy przekręcę ją Szybko to coś ją zatyka, nie ma wgl mocy, krztusi się, dławi i tak dziwnie bucha. Czy to źle wyregulowany gaźnik? Gdzie dowiem się czegoś o regulacji krok po kroku? (jestem zielony i nie wiem czy dostaje za mało paliwa czy za dużo powietrza - które śrubki za to odpowiadają?)
2. Przedni hamulec podczas naciśnięcia hamuje pulsacyjnie (puszcza, zaciska i tak na zmianę) - bardzo to przeszkadza - czy to może być krzywa tarcza? Czy może problem jest znacznie łagodniejszy?
3. Mam przedmuchaną uszczelkę przy wydechu i zauważyłem, że pryska tam w małych ilościach czarna maź (olej?) - to coś poważnego?
4. O dużo więcej pali paliwa gdy jeżdżę na ssaniu? Szkodzi to silnikowi? (bez ssania gaśnie)
5. Mieszankę leję 1:50 i dolewam z pół litra więcej paliwa (nie kopci wtedy strasznie) - dobrze robię? :)
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :) LwG ! :twisted:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pią 15:00, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
1. Regulacja gaźnika, stawiałbym na regulację mieszanki paliwowo - powietrznej.
Śruba ta znajduje się obok takiego wielkiego czarnego pokrętła.
Ewentualnie dysza za mała, za duża.
2. Wina raczej nie leży po stronie tarczy hamulcowej, a w samym zacisku.
W pierwszej kolejności wyczyściłbym cały zacisk hamulcowy, a jak to nie pomoże to hmm, może pompa?
3. W sumie to nie, tylko cały silnik będziesz miał zarzygany.
4. W tym wypadku nie będzie paliła więcej, aczkolwiek tak nie może być.
Musisz wyregulować gaźnik, ona ma jeździć bez ssania.
5. Nie musisz dolewać żadnego pół litra więcej, 1:50 to prawidłowa wartość.
Myślę, że w jakiś tam sposób Ci pomogłem, jednak jak sam pisałeś jesteś zielony więc w tym wypadku oddałbym to komuś kto temat ogarnie.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
515Bartek
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 2293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pią 16:36, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
na ssaniu bedize wiecej palila bo go wiecej dostaje. i to podobno szkodzi silnikowi (tak czytalem w porandiku )
co do uszczelki to sobie to wszystko wyczysc i wymien uszczeleczke i po problemie po co Ci zarzygany silnik
co do przediego hamulca sprobuj na poczatek tylko wymienic plyn i odpowietrzyc uklad. jak nie pomoze przeczysc tloczki. jak nie pomoze to zestawik naprawczy do rpzedniej pompy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pią 16:37, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
1. Regulacja gaźnika
2. Moim zdaniem to właśnie tarcza (miałem tak w sv) Bo skoro daje ciśnienie, tłoczki się ruszają i zaciskają tarczę i co chwile jest mocniej lżej to niby czemu? Krzywa tarcza moim zdaniem, ale zobaczymy, nie zaszkodzi pobawić się w czyszczenie zacisków i zalanie nowego płynu.
3. Jak wyżej, kwestia estetyki.
4. Nie jeździ bez ssania bo masz źle wyregulowany gaźnik, patrz pkt 1. Na ssaniu masz tylko odpalać na zimno i po chwili odpuszczasz, na ciepło na ssaniu powinna gasnąć.
5. Jeżeli robisz 1:50 i dolewasz jeszcze pół litra paliwa to robisz strasznie źle ! I nie rób tego więcej 1:50 to minimum, ja nawet radziłbym 1:45 ;] a jeżeli dymi jakoś nie wiadomo jak mocno na biało przy 1:50 to albo lipny olej, albo walnięty simmering, albo uszczelka pod głowicą. Ave
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Brainwashed dnia Pią 16:40, 01 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pią 18:37, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
515Bartek napisał: |
na ssaniu bedize wiecej palila bo go wiecej dostaje. i to podobno szkodzi silnikowi (tak czytalem w porandiku )
|
Owszem Bartek, ale w jego wypadku normalnie dostaje za mało paliwa, a na ssaniu jest prawidłowo więc to na ssaniu będzie chodziła tak jak powinna normalnie bez ssania, kumasz?
Co nie zmienia faktu, że nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa i trzeba to zmienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gniady98
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Równe Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 19:19, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Wszystko zrób tak jak wyżej koledzy pisali Regulacja gaźnika po pierwsze, wyczyść zacisk i mieszanka 1:50 minimum ! Silnik musi mieć smarowanie ! A co do wydechu to odkręć wyczyść jak jakieś wżery są to możesz wyrównać daj uszczelkę i jeszcze dla pewności możesz złożyć to na specjalnej paście i wtedy nie będzie przedmuchów ani nic Ci nie pocieknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 9:15, 02 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie za pomoc ;D No gaźnik to rzeczywiście regulacja, bo ciężko się zbiera przy ruszaniu a nie chcę by mnie coś stukło z boku.. Za dużo gazu, zadławi się i zgaśnie na skrzyżowaniu :D Dzięki, dam odpowiedź jak wszystko będzie poprawione ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 10:47, 02 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Aha, no i jeszcze jedno w sumie. Chciałbym wyregulować ten gaźnik z dziadka pomocą (motocyklista za czasów jaw, junaków, mz, ws itp). I chciałem się dowiedzieć czy damy radę to zrobić samemu czy jednak bez serwisu się nie obejdzie? Jakieś przydatne informacje może uzyskam od Was koledzy? ;)
Przypomnę, że sam robię mieszankę jeśli to ma znaczenie. LwG
PS.: przepraszam za post pod postem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Se7en dnia Sob 10:48, 02 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Sob 11:30, 02 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jeżeli robisz mieszankę to tylko i wyłącznie 1:45 - 1:50 w tym zakresie nic innego
Gaźnik wyregulujecie sami, na początku podnieście bak i pobawcie się iglicą - ząbek w górę, ząbek w dół. Jak nie pomoże to śrubką od składu powietrze paliwo - to jest taka mała śrubka w gaźniku - są 2 o ile pamiętam jedna większa od wolnych obrotów i mała od powietrza.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 13:50, 02 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Okej, spróbujemy niebawem bo aktualnie zaczął gasnąć np. na 4ce przy obrotach 5tys (nie ma siły za wiele), a nie chcę ciągle go męczyć na 3ce żeby jechać stałą prędkością.
No i poza tym ma muła między 6 a 7,5 tys obr (dużego), potem rakieta od 8tys.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 15:01, 03 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
1. Prawa strona gaźnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Lewa strona gaźnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Chciałem żebyście pomogli mi w tym bo kompletnie nie wiem co do czego jest, i te wężyki, które są zaznaczone, one nie mają drugiego końca, to jakieś odpowietrzenia czy muszą być gdzieś umiejscowione?
Dodam, że jeśli przekręcę w lewo tą śrubkę ze sprężynką to obok z tego zaznaczonego wejścia na jakiś wężyk leci paliwo.
A, i paliwo leci również, gdy ten wężyk na samym dole gaźnika skieruję w dół, wtedy leci z niego ;) (wszystko leci ciurkiem przy zgaszonym silniku oczywiście lecz otworzonym kraniku)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Se7en dnia Nie 15:07, 03 Sie 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gniady98
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Równe Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 15:12, 03 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jak leje Ci sie cały czas paliwo to pewnie się pływak wiesza !
Ta ze sprezyna jest od obrotów a jedynka ta po tej stronie co ta ze sprezyna to jest od mieszanki paliwowo powietrznej ! Po pierwsze wyczysc gaznik ! Kazda dysze i kanaliki ! Wykrec srubke od mieszanki o dwa obroty i sprawdzaj jak sie kreci, jak dlawi itp to dalej reguluj ! Az do zamierzonego efektu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 15:45, 03 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A zastanawia mnie jeszcze nr 4 po prawej stronie gaźnika (jakiś brak wężyka? z jakiej racji?) oraz te dwa "bezużyteczne?" wężyki - po lewej stronie gaźnika oraz na dole (nr3) :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KoziMoozi
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:02, 04 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
4 i 2 to są wężyki od przelewu, często są one połączone jednym wężykiem razem, chociaż nie muszą.
Nr 3 to odpływ, gdy masz za dużo paliwa w gaźniku to tędy ulatuję nadmiar.
Gaźnik regulujesz śrubami 1 oraz 5.
Pierwszą spróbuj dokręcić na maxa, odkręć o 3/4 obrotu i sprawdzaj jak reaguje, jak się dławi jak odkręcasz manetkę to musisz się bawić w odkręcanie o 1/2 oborotu i dokręcanie, aż będzie się wkręcała prawidłowo.
Nr. 5 jest od minimalnych obrotów gaźnika.
Gaźnik regulujemy na rozgrzanym silniku
PS, nie jestem jakimś mistrzem ragulacjii czy coś, ale ten sposób działa u mnie.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Se7en
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 23:37, 04 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jutro moto leci na serwis, ogólny przegląd mechaników co w najbliższym czasie może w apce paść. Mam nadzieję, że będą mówić z umiarem abym się nie załamał ;)
Dopytam jeszcze ich o kilka rzeczy bo pod bakiem jest jeszcze kilka zastanawiających rzeczy. Relację z rozmowy dam jutro ;)
Przy okazji zrobią ten gaźnik bo jakoś niechętnie chce mi się do tego zabierać (wolę obejrzeć pracę ich). Nabiorę doświadczenia trochę przynajmniej i niczego nie popsuje :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|