Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz11-94
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:21, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja miałem to samo tylko w tzr ... Tylko u mnie wydarło dziurę w tłoku.
Pamietaj zeby nasmarować olejem do mieszanki ,aby nie porysować cylindra. i najlepiej przy pierwszym odpaleniu zeby wiecej oleju dostała.
Tylejowanie cylindra to jest kwestia około 200zł.
Możliwe jest ,że w motorze nie było jeszcze robionego remontu bo aprilie daja rade przejechac 30k bez remontu. najlepiej zobacz na tłok czy oryginalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
THE Rzepek
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piława Górna
|
Wysłany: Pią 16:33, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Siema, mam starszą budę (2001) i mam identyczne objawy, a kompresja 5,7 . Więc nie zakładając już kolejnego tematu to jak byś mógł to opisz ile Cię to kosztowało, na jakich częściach to robisz (jakościowo), czy oddawałeś mechanikowi i ile czasu pochłonie cały remont. Z góry dzięki i życzę powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Pią 16:51, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuje to we wtorek wysłał do motortechu, tam raczej mają jakościowo bardzo dobre częsci + tlok wossnera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
THE Rzepek
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piława Górna
|
Wysłany: Nie 17:46, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To chyba pozostaje mi zrobić to samo, tylko jak byłem w serwisie to powiedzieli mi że remont aprili będzie mnie kosztował ponad 2500 zł... Czy nie wydaje się wam to za dużo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Nie 18:09, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
w tym jest 1500zł robocizna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 20:35, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
THE Rzepek napisał: |
To chyba pozostaje mi zrobić to samo, tylko jak byłem w serwisie to powiedzieli mi że remont aprili będzie mnie kosztował ponad 2500 zł... Czy nie wydaje się wam to za dużo ? |
Remont góry 750 zł i jest zajebiaszczo.
Dół zależy czy regeneracja korby czy wymiana.
Nie dawaj do żadnych serwisów bo ten silnik jest prostszy od rometa 2 biegowego do złożenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Pon 17:58, 02 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No to może i ja się wypowiem.
Mało który mechanik doradzi Ci jak wyremontować najniższym kosztem. Byłem u jednego, pokazałem cylinder, powiedział że kompletnie nic się nie da zrobić, muszę kupić nowy. Nowy cylinder na allegro 1500zł + tłok + robocizna (u niego 150zł) + uszczelki więc wyszło by gdzieś z 1800zł. Gdy spytałem się go o tulejowanie to coś tam zaprzeczył, chyba nie wiedział nawet o co chodzi.
Oczywiście zrezygnowałem i wysłałem cylek do Katowic do motor-techu. Wysłałem we wtorek 27.02 wyślą z powrotem jutro czyli łącznie tydzień. Za tulejowanie zapłacę 350zł, za tłok Wossnera z pierścieniami 350zł, uszczelki zakupiłem na allegro za 70zł i to chyba wszystko. Złoże sam, mam nadzieję że nie będzie problemu.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Czw 19:04, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jeszcze mam ważne pytanie.
Jestem w tracie składania cylindra.
Jak mam ustawić tłok, tzn zamki pierścieni mają być z której strony? Od strony wydechu (duży otwór) czy od strony gaźnika? Według mnie, zamki (miejsce złączania się pierścieni) nie powinny chodzić po otworach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Czw 20:11, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
tłok strzałka do wydechu czyli łaczenia pierscieni w strone gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Pią 10:48, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
Jeszcze nie składałem nic. Cylinder dostałem wytulejowany i jest w nim dużo opiłków, praktycznie w wszystkich kanałach... Nie mam kompresora. Czy mógłbym to wszystko wymyć karcherem? Oczywiście później wszystko wytrę, wysuszę. Obawiam się jednak, że może pojawić się nalot czy rdza na tulei.
Co myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
triowalyoshi
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:13, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
wiec na korbe zaluz szmatke bo czasem cos lubi wpasc do srodka...nastepnie tlok smaruj lozysko olejem...wszystko na olej skladamy... zabezpieczenia wkladamy z dziubkiem do gory.potem smarujesz olej tlok etc najwiecej na pierscienie.wkladasz cylek i sprawdzasz krecisz magnetem i jak idzie leciutkjo jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom cio
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Pią 16:45, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Cylinder z opiłkow najlepiej wymyc rozcieńczalnikiekiem benzyna lub beznyna ekstrakcyjna. Opiłki troche sie trzymaja w tym smarze czy chlodziwie ktore jest na niego lane podczas szlifu i woda tego nie ruszy. A tak poza tematem: masz slabego szlifierza- ja dziś odebrałem cylek od ns1 to wszystko wymyte naoliwione tylko skladac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Sob 11:14, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Szlifierza? Cylinder wyslalem do Katowic, do motor-techu, chyba najbardziej cenionego warsztatu w Polsce i nie tylko, jeśli chodzi o tulejowanie cylków.
No ale fakt, zdziwiło mnie że przysłali z opiłkami (choć sama tuleja jest oczywiście założona perfekcyjnie).
Co do wymycia to dałem cylek pod karcher tak jak pisałem... mówicie że on nie ruszy opiłków? O.o
Tak czy inaczej opiłki znikły.
Przy składaniu też naoliwiałem wszystko.
Zapalił na dotyk, trochę pokopcił (wolę dobrze naoliwić części, niż ma zabraknąć oleju w końcu zatarł mi się przez to, że dozownik źle go podawał)
Dzięki za porady, teraz biorę się za docieranie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
THE Rzepek
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piława Górna
|
Wysłany: Sob 17:18, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tyle ze jeszcze gdy silnik pracuje słyszę lekki brzęk... Więc chyba będę musiał wymienić też korbowód nie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koroviov
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: Sob 17:15, 21 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Przeszukałem forum ale nie znalazłem więc pytam:
Jakie powinno być ciśnienie po prawidłowo zrobionym remoncie? Mam zagadkę, bo niby wszystko jest jak być powinno, ale kompresja kiepska. Uszczelniacze nowe, tłok, pierścienie i tuleja spasowane prawidłowo, a motor słaby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|