Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Pon 21:43, 01 Gru 2014 Temat postu: Aprilia RS 125 07r. |
|
|
Witajcie.
Niedawno zakupiłem Apkę RS 125 2007r. z przebiegiem 17 .000
Z wszystkimi blokadami, żadnej nie ma zdjętej.
Nic nie wiem na temat jakichkolwiek remontów w niej po prostu poprzedni właściciel nic nie robił i nic o remontach nie wiedział.
Właściciel, który sprzedawał przejeździł na niej 3 000. bez remontów. Czytałem, że wymiana tłoka po 10 k chyba powinna być. Ogólnie mam do Was pytanie jak ją przygotować do sezonu, chodzi mi o to aby sprawdzić najważniejsze rzeczy w niej i ewentualnie co kwalifikuje się do wymiany. Wymiany płynów to wiem , że trzeba dokonać. Dodam tylko, że mam małe pojęcie i tym i chciałbym wiedzieć co mogę sprawdzić "w domu" na własną rękę . Apka śmiga całkiem ładnie nawet na niskich czy wysokich obrotach, kręci się ładnie . Czasem potrafi zgasnąć jak jest zimna i odpalę na stopce aby się nagrzała i trochę pochodziła na ssaniu. I jeszcze takie ostatnie pytanko , mianowicie manetka chodzi super, ale tak w jednym miejscu przeskakuje, tak jakby się zacinała w tym miejscu, jednak nie ma to wpływu na obroty itd. Tylko mnie to jakoś niepokoi. A co do wymiany tłoka to czytałem gdzieś że dopóki ładnie lata i nie traci na mocy to z tłokiem nic nie trzeba robić. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DrajverQ4 dnia Pon 21:46, 01 Gru 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pon 21:54, 01 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Warto przed sezonem dokonać :
- wymianę oleju w przekładni
- czyszczenia/wymiany filtra powietrza
- czyszczenia zaworu wydechowego o ile taki posiadasz
- posprawdzać wszystkie linki ( być może to jest właśnie przyczyna twoje zacinania się manetki)
i z takich pierdół to by było chyba wszystko.
Tłok się zmienia wedle serwisówki co 15k.
Co do tego jak jeździ to jest dobrze no nie do końca, bo czasem lepiej wymienić tłok za 400zł niż później robić całą górę silnika.
Najbardziej trafnym sprawdzeniem czy twój silnik nadaje się do remontu to pomiar kompresji.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Wto 12:32, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki serdeczne. No właśnie jaka ta kompresja po takim przebiegu powinna być ? Właśnie nie wiem czy tłok był wymieniany czy nie. No i ostatnie pytanie, na dworzu jest -5 i odpalałem oczywiście na ssaniu i troszkę kopciła białym dymkiem, ale tak chyba ma być ? Dotychczas popylałem 4t. to inna bajka. Pozdrówka !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Wto 15:22, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o ten biały dym to przy tej temperaturze pewnie para wodna i nie ma się co przejmować.
Jak masz oryginalny cylinder ( nicasil, a nie tuleja) to możliwe, że nie było żadnego remontu.
W tym wypadku warto zmienić tylko tłok, bo zwykle nicasil szybko się nie ściera.
Kompresja każda dobra od 8 w górę, na 7,5 jeszcze średnio idzie sezon zrobić w zależności oczywiście kto ile jeździ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Wto 21:57, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie dziś moto przeszlifowałem gościu przede mną gwałtownie hamował i zahamowałem przednim trochę i kolo się skręciło pewnie z racji nawierzchni prawa owiewka cała do wymiany i takie tam straszna sprawa no i koszt plastiku 550 zł A i mam pytanie, bo jak postawiłem moto to odpaliło a potem już nie odpaliło i nie odpala, elektronika działa. Może aku ? Bo pokazuje 9-10 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Wto 22:22, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
W taką pogodę się już nie jeździ.
Pokazuje za mało, sprawdź te aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Pon 21:34, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Miałeś racje, aku. Wszystko działa jak siemasz. Zaprowadziłem do mechaniora niech pozakłada nowe owiewki i ogólnie powymienia płyny filtry itd. I tu mam pytanie. Apka ma 18k przebiegu i nic nie wiem o stanie silnika poza tym, że moto jest zrywne, nie gaśnie, dobrze jeździ i wkręca na obroty i tu moje pytanie, czy mówić mu , aby zaglądał do silnika i sprawdzał tłok ? Czy dopiero wtedy jak zacznie się z nią coś dziać ?? To dla mnie ważne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fox2plus
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:03, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
wolalbym jednak sprawdzic, pozniejszy remont kosztuje duzo, a tu tylko koszt uszczelki i mechaniora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Wto 14:46, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
No i ile mniej więcej taki koszt wynosi ? Mechanik powiedział, że weźmie po polsku a nie po amerykańsku... czyli z kilka stówek pewnie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DrajverQ4 dnia Wto 14:47, 09 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Wto 15:25, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Niech sprawdzi kompresje, rozbierać zbytnio chyba nie ma po co, kompresji się nie zobaczy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Czw 19:25, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Kompresji ma 8 bar podobno , ale idzie naprawdę ładnie i sam nie wiem co teraz robić, mechanik mówi że na razie by nie ruszał. Jak sądzicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fox2plus
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:26, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
na 8 barow jak zrobisz mało kilometrów to sezon przelecisz, ja jednak bym ściągnął cylka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 20:34, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
8 bar... Sezonik przelatasz dobry olej do dozownika jak będziesz lał i spokojnie sezon przelatasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DrajverQ4
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Czw 22:34, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
No tak z 5k bym chciał zrobić na tej mocy, bez większego jej spadku. A powiedzcie mi w takim razie, jeśli bym ten remoncik jednak zrobił teraz to co wymienić ?? Sam Tłok ? Czy coś więcej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuchar
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 2669
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pią 4:23, 12 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Najprawdopodobniej sam tłok + szlif lub pokrycie nową warstwą nicasilu jeżeli będzie to konieczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|