Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:56, 21 Lip 2014 Temat postu: Aprilia RS 125 ciężko odpala , nie wchodzi na pełne obroty |
|
|
Witam wszystkich . Jestem tutaj nowy. Ostatnio zakupiłem Aprilie RS 125 prawdopodobnie w wersji GS z roku 1999. Otóż nie była ona w 100% sprawna podczas zakupu ale cena była adekwatna do jakości sprzętu . Mam z nią kilka problemów .
Jeden z nich to ciężkie odpalanie , (oczywiście iskra jest , i podczas dłuższego kręcenia świeca jest mokra ) , było założonych kilka świec a najlepiej chodził na świecy od VW Polo . Gdy odpalił to pracował w miarę równo ale maksymalnie kręcił się do 6-7 tys. obrotów a potem strzał z tłumika i gaśnie po czym ciężko jest odpalić. W tej sytuacji podejrzewam gaźnik , jest tam Dellorto 34 VHSB LD (przeczyszczony , pływak ustawiony na dobrym poziomie , jest jedno ale , słyszałem że do niego zakłada się przewody podciśnieniowe ale gdzie ? ) , dalej zobaczyłem że uszkodzony jest elektromagnes od zawodu wydechowego ( podczas podawania napięcia 12V nie reaguje , tylko się grzeje) .
Z ciekawości zdjąłem dekiel od strony sprzęgła . Wszystkie tryba są w dobrym stanie , nie wyczuwam luzu na wale . Nie mam czym zmierzyć kompresji ale kręcąc magnetem nie musiałem się zbytnio wysilić żeby okręcić . Potem zajrzałem do cylindra i powłoka tulei wydaje mi się w dobrym stanie , choć w jednym miejscu (zaznaczone na foto) jest rysa , lekko wyczuwalna . Co sądzicie o tej tulei ? Dodam że mierzyłem suwmiarką i wyszło takie niepełne 54mm ( wiem powinno być mikromierzem ale nie mam) . Moto ma 24500km i wydaje mi się że to realny przebieg(oceniajac plastiki , tarcze , klamiki itp.) i czy to możliwe że tuleja była jeszcze nie ruszana ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dunk397
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 11:12, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jeżeli tłok chodzi lekko tzn ze nie masz kompresji. Najlepiej jedz do mechanika i zmierz kompresje, jeżeli kompresje jest mniejsze niż 7 atmosfer to czeka cie remoncik w rs. Ztego co wiem to kranik w wersji gs jest przepływowy a nie podciśnieniowy wiec o zadnym podłaczeniu pocisnienia nie ma mowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:13, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
A jak rozpoznać czy kranik jest podciśnieniowy ?
A z baku wychodzą mi jeszcze 2 przewody .
Kranik taki mam:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek0809 dnia Pon 11:29, 21 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Pon 12:30, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Gdy przekręcisz kranik to paliwo zaczyna leciec? jezlei tak to nie potrzebujesz żadnego podciśnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:57, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak przekręcę kranik to paliwo się leje. Czyli wychodzi na to że ciśnieniowy . Aha , dzisiaj mierzyłem kompresje i wszyło że 7.5 Bar Dodam że dzisiaj okazało się że brak modułu od zaworu wydechowego
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Właśnie widzę tą wolną wtyczkę i się zastanawiam , lecąc po kablach dochodzę do elektromagnesu .
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy to takiego moduł mi brakuje?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek0809 dnia Wto 11:18, 22 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gniady98
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Równe Podkarpacie
|
Wysłany: Wto 11:14, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
No to szykuj się do remontu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:23, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
A co do tego modułu to takiego mi brakuje jak na załączonym wcześniej obrazku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek0809
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:08, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem honowanie na wymiar 54.05 i wrzuciłem tłok wossnera 53.99 , świecę NGK BR10EG . Zakupiłem moduł od zaworu i elektromagnes . Kompresja jest piękna , ale nadal mam problem z odpalaniem . Ostatnio podnosiłem iglicę na środek .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gniady98
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Równe Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 19:22, 01 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jak ciężko pali to może słaby masz akumulator ? Ale jeszcze wyreguluj gaźnik bo to najprawdopodobniej jest tego przyczyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|