Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dogg12
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: Sob 14:52, 03 Lip 2010 Temat postu: Aprilia RS 125 zablokowane koło |
|
|
Witam. Mam problem z moją Aprilką w trakcie jazdy przy 140km/h zablokowało mi się koło tylnie. Po czym bardzo długo hamowałem. Zadzwoniłem po kolegę aby pomógł mi go odpalić na popych bo nie chciał odpalić z elektroniki a kopniaka nie ma ;/. Odpaliła na popych ale po przejechaniu zaledwie 30m. koło tylnie znów się zablokowało. Jechałem ciągle na jedynce ponieważ sprzęgło mi się chyba rozwaliło. Sprzęgło to nic bo to trzeba pewnie tarcze wymienic. Ale mam pytanie czemu mi zablokowało tylnie koło? Nie mam blisko jakiegoś mechanika, najbliższy mieszka 100km ode mnie. Proszę o jakieś porady co mam robić??? Co może być przyczyną zablokowania koła. I czemu nie chce odpalić? muszę go z pomocą kolegi naprawić do następnej środy bo kolega rozbiera garaż więc nie mam więcej czasu pomóżcie mi powiedzcie co robić co rozkręcić a ja będę starał się wam podać jak najwięcej informacji. Dziękuję i pozdrawiam. Dogg
PS. nie pamiętam juz ale chyba jak mi sie te koło zablokowało i się tak sunąłem to wcisnąłem sprzęgło i koło odpuściło (zaczęło się kręcić) ale nie jestem pewien, chyba tak było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
linksys
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:42, 03 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Blokada koła spowodowana jest zablokowaniem pracy silnika. Przyczyny mogą być dwie. Pierwsza to zatarłeś motor i tłok-wał przestały pracować. Druga to zablokowałeś skrzynie / kosz sprzęgłowy.
To logiczne - wcisnąłeś sprzęgło i tym samym odłączyłeś napęd od pracy silnika, więc koło odpuściło.
Mi przy 120 km/h zablokowało koło i okazało się, że motor jest zatarty. Przyczyn jest mnóstwo - przykładowo: uboga mieszanka paliwowa; wysoka temperatura silnika - brak chłodzenia; zapchana rurka od dozownika...
Zapalił na pych, pojechałeś chwile i zgasł - słaba kompresja.
Co możesz zrobić sam:
Rozrusznik normalnie kręci? Skoro tak to wykręć świecę wsadź tam palca i RAZ zakręć rozrusznikiem. Jak poczujesz tłok to masz pewność, że nic z wałem strasznego (raczej w ogóle) się nie stało i nie będziesz bulić za nowy. Napisałem, żebyś pokręcił jeden raz, bo możesz więcej szkód narobić.
Czekaj na mechanika, odkręćcie głowice i zobaczcie czy nie zatarty.
Kiedyś w mojej TZR miałem rozwalony kosz sprzęgłowy i też zablokowało koło - skrzynia się zacięła. Mechanik musiał składać cały kosz na nowo, o dziwo nie musiałem wymieniać zębatek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez linksys dnia Sob 20:43, 03 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dogg12
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: Sob 22:36, 03 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
mam stary silnik w którym jest pozdzierany tłok i coś z wałem więc skrzynie jak coś to mam dobrą. mam 1000zł własnych pieniędzy więc jak coś to nie ma problemu. Raczej zatarty bo szybko strasznie ubywała mi woda ze zbiorniczka. A jak zatarty to co mam zrobić szlif? Ile mniej więcej by to kosztowało? jutro zobaczę czy tłok chodzi ponieważ motor stoi u mojego kolegi w garażu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
linksys
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:26, 03 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
No to tak:
Jeżeli masz powłokę nicasilową w cylindrze to szlifu nie idzie zrobić, właśnie ze względu na nicasil. Trzeba rozwiercać cylinder i nabić tuleję. Koszt takiej operacji to 350 zł + nowy tłok i pierścienie - następne 350 zł. Razem 700 zł.
Jeżeli nie masz powłoki nicasilowej w cylindrze to robisz szlif i dopasowywujesz tłok. Koszt szlifu to 50 zł no i nowy tłoczek z pierścieniami to wydatek 350 zł. Razem 400 zł.
Ceny z Motor-Tech Katowice (polecam, sam robiłem tam cylinder). Jakbyś u nich robił to dolicz sobie koszty wysyłki (20 zł). To wydatki, jakbyś miał tylko porysowany cylinder z tłokiem. Jeżeli wał do wymiany to nie mam pojęcia ile nowy wał, ew. nowe łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dainese92
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 9:32, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
ja pare dni temu to przerabialem wbicie tulei i tlok wossnera 710 nie wiadomo czy masz dobre lozyska to koszt 80zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dogg12
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: Nie 10:59, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
więc co mam na początek sprawdzić? odkręcić cyla?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
linksys
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:31, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli umiesz - odkręć głowice, cylinder z tłokiem no i uszczelki i obejrzyj jak to wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|