Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:07, 05 Kwi 2013 Temat postu: Aprilia Rs/Gs 125 |
|
|
Witam
Male pytanie?
Jak naprawic zawor wydechowy? chodzi dokladnie o elektromagnes czy jak to tam sie zwie
Podlaczylem go na krotko i tak i odwrotnie kabelkami z akumulatora a on nic nawet nie drgnol ani nic nie bylo slychac
Jak to naprawic? czy mozliwe jest ze no jezyczek jest zapieczony i dlatego nie ma sily go ruszyc?
Gdzie powinien znajdowac sie modul ktory nim steruje? poniewaz nie ma go pod siedzeniem pasazera Jest tylko jakis Ducati energia brevettato"9702 341441
i niby jest to modul od zaplonu czy jak to jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
damianek3700
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzeszczany
|
Wysłany: Pią 18:36, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
jezeli z elektromagnesu wystaje ten "bolec" sprobuj go palcem wepchnac do srodka by sprawdzic czy faktycznie ten języczek sie nie zapiekł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Pią 19:51, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
moduł zapłonu to nippondenso
a ducati energia to właśnie moduł zaworu
sprawdź tak jak kolega wyżej
ale ja na Twoim miejscu bym rozkręcił wszystko, poczyścił i złożył bo jak już robisz coś to lepiej zrobić wszystko od początku do końca ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:51, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A jest to mozliwe ze nie mam modulu zaplonowego? bo nigdzie go nie ma jest tylko ten Ducati energia czyli jak juz sie dowiedzialem jest to modul sterujacy od zaworu:) A tak za nawiasem to ma jakas blokade?
A dostal bym jakas instrukcje krok po kroku mniej wiecej jak to wszystko naprawic chodzi mi tu o zawor i wszystko co z nim zwiazane? pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Sob 8:20, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
ja właśnie mam zawór w częściach bo troche elektromagnes pordzewiał to pomalowałem ;p
robisz to tak
1. odkręcasz cały elektromagnes razem z tym mocowaniem. trzyma sie na 2 albo 3 śrubkach
2. odpinasz kostkę elektryczną od elektromagnesu
3. wykręcasz zawór z cylindra (2 śrubki na imbus)
4. wyjmujesz to wszystko
5. odkręcasz linkę przy elektromagnesie i wyciągasz ją z zaworu (do wyciągnięcia musisz odwrócić języczek zaworu o 180 stopni)
6. robisz tak jak tu: m.youtube.com/#/watch?v=_3z7wVPS24E&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D_3z7wVPS24E czyli lejesz do osłonki odrdzewiacza i jak sie wyczyści to poczekaj 30 min żeby wszystko wypłyneło z linki najlepiej ją powieś w pionie a potem olejem smaruj
7. odkręć elektromagnes od mocowania
8. wyciągnij tłoczek i umyj tłoczek i elektromagnes w środku
9. jak jest tłoczek przyrdzewiały to bardzo delikatnie przeleć go drobnym papierem ściernym ja robiłem p600
10. jak chcesz możesz też elektromagnes wyczyścić z zewnątrz i pomalować jak pordzewiały
umyj jeszcze raz tłoczek i delikatnie elektromagnes w środku tylko uważaj by Ci sie środek myjący na lakier nie rozlał bo mi odrdzewiacz zmył lakier i musiałem malować od nowa
11. rozbierz zawór na części (powinieneś mieć w środku sprężynę, uszczelniacz i oring pod sprężyną)
12. umyj to wszystko dokładnie (oring i uszczelniacz odrazu delikatnie wytrzyj bo guma źle znosi benzynę itp)
włóż do osłony zaworu najpierw oring potem uszczelniacz (musisz go tą szerszą stroną wcisnąć na taką jakby rureczkę w środku)
potem sprężyna i języczek i zapnij odrazu linkę
13. włóż tłoczek do elektrozaworu na sucho bo wszelkie smary powodują opór i przykręć do mocowania
14. załóż linkę i ustaw tak żebyś mógł wcisnąć tłoczek maxymalnie do końca (ustawiaj na lince zgiętej w takiej pozycji jak jest w motocyklu bo na prosto źle ustawisz)
15. jak masz wszystko skręcone to dajesz nową uszczelkę pod zawór (chyba że nie masz to zostaw na starej jak jest jeszcze dobra) i przykręć zawór do cylka (wkręcaj po 1 obrocie raz 1 raz 2 śrubkę żeby nie zniszczyć uszczelki i bóg wie co jeszcze)
16. przykręć elektrozawór i wepnij kostkę odpalaj moto i sprawdź czy działa
pominąłem tam sprawdzenie elektromagnesu na krótko ale jak chcesz to możesz strawdzić po pkt.10
jak działa na krótko to sie ciesz a jak nie to kupuj nowy elektromagnes
jeśli działa na krótko a w moto już nie działa to miernikiem sprawdź kable
powodzenia
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
paulina.tomek
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:35, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo Tobie dziekuje za instrukcje dzis lub jutro wezme sie za to jeszcze raz dziekuje pozdrawiam serdecznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|