Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bezpiecznik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kukios
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Czw 15:03, 26 Sie 2010    Temat postu: Bezpiecznik

Witam.
25 sierpnia kupiłem mój pierwszy motor Aprilia rs 125 z roku 2008 i przebiegiem 2200 km.
W momencie kupna motor nie miał żarówek i przepalał się bezpiecznik.
Mechanik komisu mówił, że to przez brak żarówek. Żarówki założone a bezpiecznik wywala... Mówię o bezpieczniku niebieskim 15 amperowym, w kostce na 3 bezpieczniki obok akumulatora.

Wkładając nowy wszystko działa na tip top...
Jednak gdy wcisnę sprzęgło na maxa, do samego końca pojawia się spięcie...

Proszę o pomoc...
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
www
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:30, 26 Sie 2010    Temat postu:

Bezpiecznik 15A jest od wszystkich świateł,klaksonu i do solenoidu w wersjach FP.
Pali się bo widocznie gdzieś jest zwarcia.
Albo ktoś kombinował coś przy elektronice albo coś się mogło przetrzeć.
Cwaniaczki specjalnie wymontowali żarówki,żeby sprzedać moto.
Musisz ustalić dlaczego się pali. Co do żarówek to wcisnął wam kit ten mechanik. Przecież jak nie ma żarówek to logiczne,że prąd jest mniejszy,a bezpiecznik pali się gdy prąd jest większy od dopuszczalnego.

Musisz przepatrzyć całą instalację podłączoną pod ten bezpiecznik. Może gdzieś kabel jest przetarty i tyle.
Jak sie znasz na elektronice to bierz na początek voltomierz i sprawdzaj przy końcach wyjść gdzie napięcie dochodzi,a gdzie już nie i tam po nitce do kłębka albo oddaj go do kogoś kto się na tym zna. Nie do tego mechanika co wyżej (:


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kukios
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Czw 17:34, 26 Sie 2010    Temat postu: hmmm

Masz racje kolego...
Jeszcze w Szwajcarii (stamtąd sprowadzony) ktoś zamontował neon i coś mógł zepsuć, aczkolwiek neon jest podłączony prosto do akumulatora, i ma własne pudełko z bezpiecznikiem więc nie wiem co to szkodzi, ale Mógł przy okazji coś sknocić...
Mechanik został pod Radomiem, a sam mieszkam na mazurach.
Zabieram się do pracy ...

Dzięki wielkie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kukios
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Pią 18:25, 27 Sie 2010    Temat postu: hmmm

Witam.
Dzisiaj poszedł kolejny bezpiecznik tym razem 20 amperowy...
Wymieniłem, ale nie chce odpalić...
Wcześniej próbowałem odpalić jak był na rezerwie...
Może nie było paliwa, i jest suchy czy jakoś tak.
Nie znam się na tym zupełnie...

I jeszcze jedno...
Lewe kierunki palą się wolniej niż prawe, to normalne ??

Liczę na was...
Czekam na odpowiedź, pozdrawiam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
www
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:21, 27 Sie 2010    Temat postu:

20A to już od zegara.
Dobrze by było,żebyś wstępnie sprawdził te kable już bez przekręcania stacyjki albo właśnie bez tego bepziecznika 20A bo takie skoki już są groźne dla zegara. Tam są mikroprocesory i to się łatwo może za przeproszeniem spierdolić!
Na początek odłącz te neony. Jeśli widzisz,że tam dalej nigdzie nie są podpięte pod instalację od moto to wypnij tylko te kable od aku.
Rozejrzyj się dobrze na te kable od świateł.

Z tymi kierunkami to teraz tak się dzieję czy od początku?
To,że miga jednoinaczej może być spowodowane wyższym lub niższym naapięciem na przerywacz.
Jak masz możliwość to nagrac coś jak to miga jak tam te neony były podłączone i wyślij na Youtube.
Tak swoją drogą pamiętasz jakie miałeś napięcie na:
- przekręconej stacyjce
- zapalony niskie obroty
- zapalony wysokie ??
Jakie wartości wskazywało?
Może przyczyna leży w tym,ze coś podaje złe napięcie choć bardziej na jakieś zwarcie bym się nastawiał.

PS.Uważaj na zegar bo apki mają taką wadę,że jak przez pewien czas(nie wiem jaki) jest odpięty od aku to przebieg się psuje.
Czasami nie pokazuje,czasami wyskoczą losowo jakieś liczby a juz na pewno nie chce doliczac biezacego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kukios
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Pią 20:09, 27 Sie 2010    Temat postu: hmm

Kierunki od początku...
Neony już dawno odłączone...

Jutro oddaje do mechanika.
Ojciec powiedział, że to nie skuter, że sam będę dłubał, że to ma być zrobione porządnie, żeby się nie rozpadło...

Rano jeszcze nagram te kierunki...
Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koko
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gołdap

PostWysłany: Nie 21:44, 29 Sie 2010    Temat postu:

Sprawdz regulator napięcia, u mnie paliło bezpiecznik raz 20A a raz 5A, nie wiem o co w tym chodzi ściagnełem regulator, wsadziłem spowrotem i już jest wszystko u mnie ok : )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kukios
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Pią 17:48, 10 Wrz 2010    Temat postu:

Z radością oświadczam, że motocykl naprawiony.
Problem mam aktualnie z rejestracją, w szwajcarskich papierach ma 18 kW...
Ale w okolicy jest człowiek który robi "przegląd" sprzętu i wystawia odpowiedni papierek.
Za tydzień o tej porze będę miał już blachy, mam nadzieje przynajmniej.
Na razie dostałem lewe blaszki i jeżdżę jedynie po osiedlu, żeby mnie nie skontrolowali...

Co było przyczyną napisze później, muszę to omówić jeszcze z Tatusiem ; DD

pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin