Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StunteRZRZ
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zarzecze/Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 10:04, 24 Sty 2012 Temat postu: Brak zaworu rotax 122 |
|
|
witam. Otóż w mojej rs 125 rotax122 mechanik mi ściągnął zawór wydechowy bo nie działal. Nie ma jezyczka ani linki i tego siłownika. Aprilia głośniej chodzi na wolnych obrotach i niby jej moc jest taka sama max 175km/h i ma kopa od tych 8tys. I teraz moje pytanie. . Czy mogę jakoś zatkac tego cwela co wystaje z cylindra co tam linka wchodzi bo co trochę mam okopcona przestrzeń koło silnika. Czy wsadzić ten niedziałający zawór tak jak było na początku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:35, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
175 bez zaworu poponuje zmienic licznik na poczatku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Wto 12:30, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Powinieneś to całkowicie zaślepić jeśli już nie chcesz mieć zaworu.
A ten mechanik to dupa nie mechanik skoro jeśli coś nie działa to wyrzuca z moto zamiast naprawic...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
StunteRZRZ
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zarzecze/Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 13:37, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak zaslepiam to mi gasnie. Sprawdzalem roznymi scigami wiekszymi przy niedzielnych wypadach i zawsze bylo 170-175km/h bo ja mam zryta linke. Ciekawe jest to ze aprilia chodzi tak samo bez zaworu jak i z dzialajacym zaworem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Wto 15:01, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli wcześniej ci nie działał ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
StunteRZRZ
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zarzecze/Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 15:09, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
To jak to zaślepic zeby mi nie pierdzial?? Jak zaslepiam to gasnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Wto 15:11, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zaślepić to zaslepić czyli w 100%. Kup blachę od stałego zaworu bądź niech Ci ktoś taką dorobi i po problemie. Nie ma mowy zeby od tego gasł jesli wszytsko inne jest tak jak powinno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Śro 13:01, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ZieLony_69 napisał: |
175 bez zaworu poponuje zmienic licznik na poczatku... |
A co ma zawór wydechowy do v-max?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Śro 14:06, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz obudowe bez języka to troche ma wspólnego z v-max bo masz nieszczelność w układzie wydechowym co w 2T jest równie ważne co układ dolotowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:23, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Bloodwyn napisał: |
ZieLony_69 napisał: |
175 bez zaworu poponuje zmienic licznik na poczatku... |
A co ma zawór wydechowy do v-max? |
Wyjmij i sam do tego dojdź...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Śro 16:27, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ZieLony_69 napisał: |
Bloodwyn napisał: |
ZieLony_69 napisał: |
175 bez zaworu poponuje zmienic licznik na poczatku... |
A co ma zawór wydechowy do v-max? |
Wyjmij i sam do tego dojdź... |
Nie wiem skąd to się wzięło że zawór nie ma wpływu na v-max. Osobiście mam RS ze stałym zaworem, i v-max to jest 140-150 w polotach, ale motor ma ogromne problemy na wysokich obrotach, na 5 i 6 biegu nie chce się wysoko wkręcać, i nie jest to sprawa regulacji gaźnika tylko właśnie zaworu, który jest zamknięty i blokuje wylot spalin...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Śro 16:54, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Rysio napisał: |
ZieLony_69 napisał: |
Bloodwyn napisał: |
ZieLony_69 napisał: |
175 bez zaworu poponuje zmienic licznik na poczatku... |
A co ma zawór wydechowy do v-max? |
Wyjmij i sam do tego dojdź... |
Nie wiem skąd to się wzięło że zawór nie ma wpływu na v-max. Osobiście mam RS ze stałym zaworem, i v-max to jest 140-150 w polotach, ale motor ma ogromne problemy na wysokich obrotach, na 5 i 6 biegu nie chce się wysoko wkręcać, i nie jest to sprawa regulacji gaźnika tylko właśnie zaworu, który jest zamknięty i blokuje wylot spalin... |
Rysio jak się jeździ na źle wyregulowanym to tak jest...
Miałem 2 RSki i jestem pewien w 100% że to czy mamy zawór wydechowy lub nie, NIE ma wpływu na v-max (mowa o dobrze wyregulowanym i w pełni sprawnym zaworze jeśli go posiadamy).
Przetestowałem to na 2 swoich RSkach osobiście a także na RSce kolegi którą mu odblokowywałem.
Sprawny zawór wydechowy powyżej 6-7 tyś jest w pełni otwarty i nie ma mowy o jakimkolwiek blokowaniu wylotu. Wydaje mi się że nie rozumiesz po co on tak naprawdę jest i jak to działa dokładnie. A to naprawdę proste. Bez urazy oczywiscie
Co do stałego zaworu to jeśli wywalimy języczek i zostawimy samą zaślepkę również nie ma mowy o blokowaniu wylotu przez co mamy dobre osiągi na górnych obrotach.
jeśli masz język przy stałym tzn jeśli go jeszcze nie wywaliłeś to się nie dziw że moto "nie jedzie"..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Śro 18:01, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
nie to wogóle Rysio nie chodzi o zawór na tuleji tak jest po prostu. Byś miał nicasyl to by było ok. uwierz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:29, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie szukajcie jakis gorno lotnych teori. Rs bez regulowanego zaoworu jest slabsza, co nikt nie zaprzeczy, a co w nastepstwie logicznie przeklada sie na maksymalna predkosc. NIegdy, nigdy nie uwierze ze rs bez zaworu rozpedzi sie do 170 i tez mialem 2 rs i bez znaczenia czy mial ktos ich chocby 10, to co z tego...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ZieLony_69 dnia Śro 23:30, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Czw 11:10, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A ja nidgy nie uwierzę że to co mówisz ma sens bo sprawdziłem to na własnej skórze. Nic nie mówiłem o prędkości 170. Mówiłem że RS z obdlokowanym stałym zaworem pojedzie tyle co TA SAMA RS z regulowalnym zaworem. Nie ma on najmniejszego wpływu na v-max. Jedynie na wkręcanie na niższych obrotach. Powyżej 7 tyś regulowany zawór działa w ten sposób jakby go wogóle nie było bo okno wydechowe jest cały czas otwarte w 100%. V-max osiągamy zazwyczaj około 11-12 tyś obrotów a wtedy zawór jest w pełni otwarty. Stały zawór odblokowany nie ma języka czyli przy 12 też jest w pełni otwarty.
RS bez regulowanlengo zaworu moze i jest słabsza ale TYLKO na niższych obrotach. Zmieniając biegi powyżej 8 tyś, czyli przy dynamicznej jeździe NIE MA NAJMNIEJSZEJ różnicy czy mamy zawór regulowalny czy stały ODBLOKOWANY(wywalony języczek).
Jeśli tego ktoś nie rozumie to jak już mówiłem widocznie nie zna budowy i zasady działania stałego i regulowalnego zaworu..
Jeździłem RS 125 w serii oblokowaną z zaworem regulowalnym oraz tą samą RS 125 z oblokowanym zaworem stałym i v-max sie nie zmieniał, nie mówie że to było 170 bo tyle RS nigdy nie jechałem ale 160 z haczykiem małym było w obu przypadkach i nikt mi nie wmówi że jest inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|