|
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 20:13, 03 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
No koledzy ja wcześniej miałem niosek i osiągi były bardzo dobre. A teraz mam tuleje i na 5 czy 6 biegu mocy troszkę brakuje. Ale na od 1 do 4 idzie identyczne. Więc jak dla mnie tuleje są tańsza i spokojnie wystarcza so codziennej jazdy. Takie jest moje zdanie i takie mam porównanie na własnym sprzęcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
moto125.pl
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Śro 14:58, 04 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dlatego tak jak mówie.Nikasyl jest lepszy i żadna tuleja go nie zastąpi.Czy warto inwestować w nikasyl ? kwestia sporna bo są ludzie zadowoleni i mniej zadowoleni.Z doświadczenia znajomych,każdy po założeniu tuleji w motortechu oblatał sezon i znowu do szlifu lub całej naprawy.Na nikasylu który ściągałem dla kolegi motor chodzi 3rok,przejeździł jego 2sezony i teraz był sprzedany i jeździ nadal.Dlatego ja gdybym robił motor dla siebie zrobiłbym nikasyl i tyle.Możecie sobie mówić że to bezsensu ,każy ma swoje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bula903
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: Śro 18:19, 04 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Wiesz bez sensu to napewno to nie jest, ale nie każdego stać na to. Sam ostatnio dawałem do tulejowania, już mam poskładany i dotarty. Różnicy nie widzę żadnej, jedynie taką, że moto lepiej pali i na 6 dalej ma moc ale wcześniej nicasil już musiał być konkretnie wyeksploatowany i nie miał kompresji. No i temperatura jest większa niż wcześniej, kiedyś nim zagrzałem moto do tych około 75 stopni to naprawdę trochę mineło a teraz chwila i juz rozgrzany jest. Polecam tuleje do normalnej jazdy bez jakiś wyścigów torowych itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Śro 20:51, 04 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
bula903 napisał: |
Wiesz bez sensu to napewno to nie jest, ale nie każdego stać na to. Sam ostatnio dawałem do tulejowania, już mam poskładany i dotarty. Różnicy nie widzę żadnej, jedynie taką, że moto lepiej pali i na 6 dalej ma moc ale wcześniej nicasil już musiał być konkretnie wyeksploatowany i nie miał kompresji. No i temperatura jest większa niż wcześniej, kiedyś nim zagrzałem moto do tych około 75 stopni to naprawdę trochę mineło a teraz chwila i juz rozgrzany jest. Polecam tuleje do normalnej jazdy bez jakiś wyścigów torowych itp. |
Skoro dopiero docierasz to wiadomo że szybciej się zagrzeje do temperatury pracy, zanim wszytsko się ułoży ze sobą są większe siły tarcia. Nic nowego.
Pisząc ze się bardziej grzeje wprowadzasz ludzi w błąd, bo szybsze nagrzewanie a grzanie się to kolosalna różnica.
Dodatkowo jeżeli wtedy miałeś słabą kompresję to siły tarcia też były małe i motor wolno się nagrzewał, przejście ze skrajności(słaba kompresja) w skrajność (docieranie) poskutkowało że różnice w tempie nagrzewania mogą być widoczne - nic specjalnego. Podkreślam - NAGRZEWANIA DO TEMPERATURY PRACY.
Co do tematu Tuleja vs Nicasil to można dodać że tuleja jest tańsza, nicasil droższy, na tuleji jak zatrzesz to szlif i śmigasz dalej za grosze, nicasil jak zatrzesz trzeba dać nowy co jest dużym kosztem i łączy się z długim czasem realizacji. Na nicasilu napewno są mniejsze siły tarcia co powoduje wolniejsze nagrzewanie się w porównaniu do cylindra tulejowanego. Czy regeneracja nicaasilu czy tulejowanie nigdy nie da tego czego oryginał i nie ma się co oszukiwać, może dać bardzo zbliżone efekty ale nie 100%. Regeneracja jednego czy drugiego przeprowadzona niepoprawnie to już wogóle lipa także lepiej dawać do sprawdzonych firm.
Tuleja jest ekonomiczniejsza finansowo w polskich warunkach.
Każdy wybierze to co mu pasuje.
Jeżeli kogoś stać najlepiej kupić nowy oryginał. Natomiast jeśli regenerować to według budżetu aczkolwiek ja bym się skłaniał ku tuleji bo dobrze wbita nie będzie odbiegała nicasilowi a zawsze jest możliwość szlifu czy honowania i zmiany tłoka. A że w Polsce wiele RS użytkownicy ciągle zacierają to nicasil nie wygląda tak różowo, wiadomo że świadomy i ogarnięty użytkownik czy na nicaasilu czy na tuleji do tego nie dopuści chociaż różne są przypadki.
Najlepiej czy to z nicasilem czy z tuleją obchodzić się jak należy i nie czekać aż moto nie będzie chciało odpalać z braku kompresji tylko wymieniać wcześniej tłoki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: Sob 18:42, 07 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie. Wystarczy odpowiednio dotrzeć i dbać, olej, skład mieszanki, świeca itp a spadku mocy nie będzie. Wiem co mówię bo mam. I mam też porównanie. Nicasilu do tulei. A muszę powiedzieć, że duuuużo wymagam od moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|