Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Pon 0:25, 21 Maj 2012 Temat postu: Dziwna sytacja |
|
|
Witam. Posiadam RS125 06r. w nowej budzie, przebieg 23k.
Aprilię mam po docieraniu i chciałem sprawdzić v-max. Gdy już kończyła przyspieszać, czyli przy 156km/h coś się stało. Zeszła z obrotów, przyhamowała, chyba zgasła. Złapałem sprzęgło i zaczęła się toczyć, zredukowałem do jedynki, puściłem i już było ok (być może zapaliła). Mocno się zagrzała bo weszło od razu 5 czy 6(max) kresek na wyświetlaczu, podczas gdy 3 kreski to norma. Przy zrzucaniu biegów skrzynia grzechotała (ale to już inna sprawa, czasem mi tak grzechocze :/ a wczoraj zmieniłem tarcze sprzęgłowe i olej).
Dużo niepewności bo zawsze po takich sytuacjach od razu zapominam co po kolei się działo... Jednak no mniej więcej opisałem.
Dodam że oprócz tego 2 razy miałem taką sytuację podczas docierania, ale nie na v-maxie a już przy ok. 9 tyś obrotów i 120km/h.
Co jest nie tak? Gaźnik do regulacji? Lewe powietrze? Paliwo się gdzieś dostaje? Liczę na pomoc bo już sam nie wiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Pon 7:16, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
tłok spuchł i go złapało i puściło (przytarła sie), jak teraz zapala? Mierzyłeś kompresję? Chociaż z tą kompresją do końca to nie jest tak bo ja przed zatarciem miałem 10 a po 11 wiec wiesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 9:39, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Pewnie tłok spuchł i się zatarł. Ja też tak miałem przy 150 km/h kolo się zablokowało i do 0. Teraz sprawdź kompresje. Jeżeli masz taki problem ze już Ci kilka razy spuchł to oznacza ze albo masz źle spasowany tłok do cylindra lub po prostu masz chujowy tłok i z tego to wynika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sygnet
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wa-Wa
|
Wysłany: Pon 11:49, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
a napisz nam jeszcze w jaki sposób docierałeś , krok po kroku może gdzieś przy docieraniu popełniłeś błąd , i napisz również firme tłoka ( spuchnięcie tłoka NIE KONIECZNIE oznacza zatarcie więc puki co spokojnie i również sprawdz kompresje jaką posiada ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Pon 14:37, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co pisze to koła nie zablokowało więc czy tłok spuchl to bym polemizował + że jak zszedl z obrotów to juz wszystko było ok... A toc w pare sekund temp Ci nie spadnie tak żeby tłok puscił;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Pon 15:34, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
sygnet napisał: |
a napisz nam jeszcze w jaki sposób docierałeś , krok po kroku może gdzieś przy docieraniu popełniłeś błąd , i napisz również firme tłoka |
Bardzo chetnie. przy docieraniu caly czas patrzylem na temperature, robilem przerwy podczas jazdy, rozgrzewalem przed jazda, nie utrzymywalem jednakowych obrotow, jezdze na wsi. Docieralem na mieszance z dolewka oleju (~130ml oleju / 5l paliwa). 95% calego docierania wygladalo tak ze przyspieszalem to 7-8tyś obrotow i zwalnialem (i tak w kolko).
Prosze o wytkniecie bledow, jesli cos zle robilem.
Tak jak wspomnialem, juz wtedy mialem dwie takie sytuacje, ze no powiedzmy "tlok puchl" tylko ze gdy wykrecalem 9 tys, a nie na v-maxie.
sygnet napisał: |
napisz również firme tłoka |
Tłok Wossnera, łożysko korbowe w tłoku firmy Prox (też na wszelki wypadek wymienilem). Cylinder tulejowany w motortechu. "Na oko" wszystko zrobione idealnie, ale wiadomo ze tam role graja setne centymetra.
sygnet napisał: |
sprawdz kompresje jaką posiada , |
Wlasnie chcialbym w koncu sprawdzic, nie mam manometru wiec pewnie bede musial zaplacic mechanikowi. Jak sie dowiem to napisze.
waldorm napisał: |
Z tego co pisze to koła nie zablokowało |
Dokladnie, zadnego zablokowania kola nie bylo.
siwy_1994 napisał: |
tłok spuchł i go złapało i puściło (przytarła sie), jak teraz zapala? Mierzyłeś kompresję? Chociaż z tą kompresją do końca to nie jest tak bo ja przed zatarciem miałem 10 a po 11 wiec wiesz. |
Juz 5-10 minut po incydencie wszystko bylo git, tak jakby nic sie nie stalo. Wkrecala sie jak nowka. Komprechy jak mowilem nie sprawdzalem jeszcze.
Swoja droga dziwne ze juz 3 raz mi sie przytarla i smiga jak żyleta ;D
Od remontu mam przejechane 430km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Pon 16:16, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Docieralem na mieszance z dolewka oleju (~130ml oleju / 5l paliwa). |
Powinno się docierać na normalnej mieszance 1:50.
Cytat: |
Juz 5-10 minut po incydencie wszystko bylo git, tak jakby nic sie nie stalo. Wkrecala sie jak nowka. Komprechy jak mowilem nie sprawdzalem jeszcze. |
Typowy objaw puchnącego tłoku, możliwe że jest za mała tolerancja ale z drugiej strony - motor tech profesjonalny zakład, nie powinni tak zwalić roboty.
Cytat: |
Od remontu mam przejechane 430km. |
Już możesz jeździć normalnie, tłok i tuleja są wystarczająco dotarte po takim przebiegu, pamiętaj by zmniejszyć mieszanke do 1:50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Pon 16:43, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
No tu trochę skłamałem. Z początku jeździłem na normalnej mieszance, 1:50. Ale po tych dwóch wcześniejszych sytuacjach (spuchnięciach), gdy napisałem tu na forum z zapytaniem, to wszyscy zaczęli mi pisać, że powinienem zwiększyć stosunek oleju, do 1:30. No i tak zrobiłem, ale po jakimś czasie zacząłem wracać do standardowej mieszanki. Gdy wczoraj mi się "przytarła" trzeci raz, miałem może 1:45. Więc i tu nie szukałbym przyczyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 17:01, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Przytarła się, nie ma innej opcji. Jeżeli przyhamowała to pewnie stanął tłok tylko przy takiej prędkości mogłeś tego nie wyczuć (chociaż powinno Cię podbić przynajmniej xd).
Ja ostatnio też swoją przytarłem mając 140, ale obroty to już miała chyba z 13k (zębatka 13 na przodzie i przy setce mam 10k :d), dokładnie tak samo to wyglądało, przyhamowała, po chwili koło stop i zaczyna mnie tyłek wyprzedzać, wcisnął sprzęgło i wyprostowało, puściłem, odpaliła i do tej pory jeździ bez większych problemów xD. A już przed tym przytarcie patrzyłem na tłok przez okno wydechowe i miał wszędzie małe czarne ryski równoległe to gładzi, więc mi się pewnie nie pierwszy raz przytarła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Pon 17:44, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
No niewierze, że by nie wyczuł przy, że przy 150 koło mu się zablokowało no sorry ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:52, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A jaki tłok założyłeś to może wiele wyjaśniać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Pon 18:05, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czytaj cały temat. Ma tłok wossnera kupiony w motortechu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sygnet
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wa-Wa
|
Wysłany: Pon 19:03, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Powiem na przykladzie kolegi który ma yamahe tzr i robil szlif cylka i zakupil rowniez tlok wossner,a i tlok przy docieraniu owszem puchł nam ale sezon się zakończył i motorek stal cala zime . Od nowego sezonu tak jak by sie ustatkował i przestał puchnąc więc miejmy nadzieje że również u ciebie ustanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:48, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Hehehe no ja tylko pamiętam jak mi zaczął uciekać tyłek, dopiero potem jak wcisnąłem sprzęgło i mnie wyprostowało to zaczęło rzucać. Ale samo zatrzymanie koła nie było jakieś gwałtowne.
No w każdym razie jak wszyscy tu ustaliliśmy spuchł Ci tłok. Jeżeli wszystko jest ok to nie ma się co martwić, przynajmniej na razie, no może olej zmień jeżeli jakiegoś orlena lejesz xd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Pon 19:52, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Castrola leje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|