Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cant C Me
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 11:39, 25 Sty 2011 Temat postu: Jak mam przygotować i odblokować Apke do sezonu? |
|
|
Elo, wkoncu udalo mi sie znalesc i kupic Aprilie, jest z roku 07 malowanie Lorenzo.
Cel jaki sobie postawilem to przygotowanie motoru do sezonu czyli wymina olejów, plynu w chlodnicy, swiecy oraz odblokowanie motoru. Teraz jest blokada do 80km/h i 8tys obr. co do odblokowania to wiem od sprzedajacego tylko tyle ze jest to wersja z zaworem wydechowym. Zadnych innych info nie dostalem od sprzedajacego, kiedy ostatnia wymiana plynow, filtrow, wiec wydaje mi sie ze trzeba to przed sezonem zobaczyc zeby potem sie nie rozczarowac jak motor gdzies stanie...
i tu mam do was prosbę o pomoc, gdyz malo wiem o tym motorze, jakbyscie mi powiedzieli od czego zaczac: odblokowania czy przygotowania motoru do sezonu?
wklejam kilka fotek
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak więc od czego zaczynamy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Wto 15:37, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
jak będziesz wymieniał płyn chłodniczy i zdejmiesz owiewkę, to przy okazji zdejmij wydech i go odblokuj żeby niepotrzebnie nie zdejmować owiewek.
nie jestem pewien jak w nowym modelu ale ja w starym musiałem zdjąć boczek żeby spuścić stary płyn chłodniczy.
reszta blokad jest niezależna od przygotowania moto do sezonu, więc wszystko jedno za co sie zabierzesz, rób na co masz ochotę ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Wto 15:53, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
rób jedno i drugie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cant C Me
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 19:07, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ale panowie moto jeszcze nie zarejestrowany, wiec pierwsze musze zrobic przeglad zeby wbili mi w dowodzie 11KW i potem problemow nie bylo, pozniej mam zamiar wziasc sie za odblokowanie i bede zadawal Wam pytania co gdzie jest
a czy to prawda? :
Moc:
-zablokowany do 11kW-15KM
-po pełnym odblokowaniu 21kW-28KM
Malowania:
-czerń z brązowymi lwami
-biel z szarymi lwami
Motocykl Aprilia RS 125 type PY charakteryzuje się:
-obrotomierzem wyskalowanym do 12 tysięcy obrotów co 1 tysiąć .
-krótszymi ramionami lusterek niż w wersjach RD czy RM.
-regulowalnym zaworem wydechowym
-normąspalania Euro2
Blokady Aprili RS 125-2006-czyli wersji PY:
1)Filtr powietrza - zaślepione jest 50% dolotu powietrza do puszki filtru - odblokowania polega na wycięciu gumowej części zaślepiającej, najlepiej robić to wąskim nożykiem introligatorskim, guma ta znajduje się w połowie dolotu do puszki filtru.
2)Świeca-”odblokowanie” polega na wymianie jej z modelu NGK BR8ES na model NGK BR10ES bądź jej odpowiednik irydowy NGK BR10EIX
3)Układ wydechowy - rozciąć, wywalić środek, pospawać, umalować – jest wiele instrukcji w necie jak to zrobić jeśli ktoś nie ma wyobraźni.
4)Moduł – model NIPPONDENSO 071000-0910-QCA91 (występowały zablokowane blokujące prędkość obrotową do 8 tysięcy – w jego tylnej części na środku „wydłubujemy” trochę plastiku i przecinamy znajdująca się tam blaszkę po czym izolujemy miejsce silikonem – również są instrukcje ze zdjęciami w internecie. Występowały także odblokowane moduły z tym oznaczeniem, których nie należy ruszać aby motocykl wkręcał się na 12 tys.
5)Gaźnik - bardzo ważny element, który przy pełnym odblokowaniu jest konieczny to „przerobienia”. Wymieniamy dyszę na większą oraz stosownie regulujemy go.
Po takim odblokowaniu oraz DOBREJ regulacji, Aprilia na seryjnych zębatkach 16/40 osiąga prędkość ponad 160km/h (zależne od stanu podzespołów i wielu innych czynników) oraz posiada moc w granicach 28KM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Wto 19:38, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
to prawda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:43, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Cant C Me napisał: |
musze zrobic przeglad zeby wbili mi w dowodzie 11KW |
Na przegladzie nic Ci nie beda wbijac.
W wydziale komunikacji poprostu przepisza w dowod polski to co jest w dokumentach z tego kraju co jest sprowadzona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
imre2
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:44, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
a masz wersje PY? sprawdz na tabliczce. moze masz black boxa ze dlawi przy 8k rpm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cant C Me
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 20:12, 25 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
tak wersja PY jest tak napisane w briefie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cant C Me
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 21:56, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
odświeżam...
czy ktos wie cokolwiek o odblokowaniu modułu Ducati? bo taki mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Śro 22:01, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
było na forum wszystko o odblokowywaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Puchaty
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 22:28, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ALe przeciez w nowej aprilii nie ma modułu ducati ; o. Jedynie jeden EFI, który steruje wszystkim. To jak to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cant C Me
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 23:02, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
kamyq13 napisał: |
było na forum wszystko o odblokowywaniu |
moze i bylo, ale kilka lat temu i linki powygasały
Puchaty napisał: |
ALe przeciez w nowej aprilii nie ma modułu ducati ; o. Jedynie jeden EFI, który steruje wszystkim. To jak to? |
(przypominam, Aprilia RS 125 rok 2007 wersja PY) popatrz na foto: aprilia ma blokade na 80km/h i 8tys obrotow
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
co to jest to plastikowe niebieskie? no i co z tym modułem?
z góry dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzybnik
|
Wysłany: Śro 23:19, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pierwszy raz coś takiego widze^^
modułu ducati sie nie odblokowywuje bo on steruje zaworem i już po prostu...
a to niebieskie to pewnie odpowiednik oryginalnego modułu, nie spotkałem sie z czymś takim, wgl do końca nie wiem jak tam w nowych apkach to wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:16, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
o kvrwa, koles jak Ci to jezdzi jak Ty nie masz modulu zaplonowego nippondenso , chyba ze to jest jakis inny efi ale tez mi na to nie wyglada, bo kto by na trytytki go mocowal oryginalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krystek_19
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 707
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Czw 0:28, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A te niebieskie to BLACK BOX czyli moduł ograniczający obroty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|