Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bodzio
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:45, 22 Lut 2013 Temat postu: Kiery remont? |
|
|
Siemka.Mam rs125 z 2007 i moje pytanie kiedy tak mniej więcej remont?
Motor ma przejechane 21tyś i jest zablokowany do 8tyś i 80km/h.
Teraz w wiosnę będę odblokowywać.W silniku jest 9bar.
A wiec ile jeszcze pojezdzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SzymonRS125
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białobrzegi->prawie
|
Wysłany: Pią 17:55, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
popraw tytuł tematu bo ktoś pomyśli, że na prawdę coś z kierownicą jest
Powinno to jeszcze pojeździć, ale odblokowanie to nie najlepszy pomysł, ja najpierw zrobiłbym remont, póki zima, dotarł i na koniec sezonu odblokował.
edit: Pasuje?
Pojeździ bo tak myśle, a to że Ty myślisz inaczej to sprawa jak komu się wydaje. I tak samo jak Ty pod spodem prosze o fotki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SzymonRS125 dnia Pią 18:42, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Pią 18:30, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Szymon po czym stwierdzasz ze jeszcze polata ??
Tłok przy takim przebiegu najprawdopodobniej będzie sie nadawał do wymiany. Ściągnij cylinder i pokaz foty tłoka to Ci powiem.
Dobra kompresja nie gwarantuje ze tłok nadaje sie jeszcze do użytku.
Nie ten dział!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Holew dnia Pią 18:33, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rysio
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Pią 19:08, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Przenoszę
Holew 9 bara to jeszcze dobry wynik, tłok jeszcze polata pewnie. Taka dolna granica to 7 bara. Ale jeżeli przy tym przebiegu nie miała remontu, to ja bym uważał na korbę i łożyska (szczególnie na wale) bo każdy uważa na tłok, a często to korba jest przyczyną zatarcia. Nie da się jednoznacznie określić ile pojeździ. Po prostu musisz uważać, a jeżeli masz taką możliwość to zrób ten remont teraz, koszty na pewno będą mniejsze niż po zatarciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Pią 19:33, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Przy takim przebiegu pierścienie mogą bić 9 bar ale ścianki tłoka pewnie sa juz wydarte z rowków co skutkuje brakiem smarowania i doprowadza do zatarcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drogomyśl
|
Wysłany: Pią 19:42, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak mówi Holew, moja miała 9bar i v-max na poziomie 160 km/h, a po rozebraniu okazało się, że tłok już dogorywa. Sam widział mój tłok, może potwierdzić. Miałem przebieg 20 000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moto125.pl
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Pią 20:05, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Powiem ci co zaleca aprilia: przy 15 000km zalecana jest wymiana tłoka oraz kontrola stanu ogólnego całego motocykla, tzw duży przegląd.Jeśli twoja ma oblatane 21 tysi i nic nie było przy niej robione, to faktycznie kompresja bardzo ładna. Dla świętego spokoju i pewności że nie rozwale sobie bardzo drogiego cylindra na nikasylu wymieniłbym:
- tłok
- korbowód
- łożyska na wale
- uszczelki silnika
- olej w silniku
- swiece
To takie na 100% do zrobienia, ja osobiście jeszcze sprawdziłbym odrazu stan sprzęgła tzn tarcz i sprężyn i pewnie je wymienił i do tego jeszcze simmeringi silnika.W tedy mam powiedzmy że pewność że motorek będzie sobie fajnie jeździł po odblokowaniu i moge się wybierać nim nawet w jakieś dłuższe trasy bez stresu:).No i jeszcze ogólnie sprawdził wizualnie te nieszczęsne zębatki plastikowe tzw tryby w silniku bo aprilia też zaleca ich wymianę przy 15 tyś.Ale tak sobie myślę że sprzęgło czy coś to raczej napewno już przy niej wymieniał.
To oczywiście moje zdanie i moje podejście do silnika 2T, ale inni mogą mieć inne:P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciej910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 10:22, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Powiem na przykladzie z zycia mialem 19 k km na nicasilu bez remontu i sie zatarlo. Kompresja byla ponad 9 bar. Plastikowe tryby przy tym przebiegu tez do wymiany. I ja bym korbe i lozyska na wale tez wymienil i oczywiscie tlok +pierscienie jezeli powierzchnia niasilowa jest ok Powiem tak. Zmieniaj chociaz tlok z piersieniami poki jeszcze mozesz bo jak cylek zatrzesz to bedziesz mial o wiele wieksze koszty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|