Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalkefir
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:31, 14 Lis 2012 Temat postu: KOMPRESJA |
|
|
Witam wszystkich, naprawiam koledze aprilke rs 125 orginalnie nie blokowana czyli wersja open, niedawno była kupiona predkośc maksymalna 90 wiec troche mało, przed rozebraniem miała kompresje 8 bar, rozebrałem silnik wymieniłem łozyska na wale, simeringi na wale, nowe uszczelki, nowy tłok wosnera o jedną setke ciaśniejszy niż był i po złozeniu silnika kompresja dalej 8 bar, w instrukcji znalazłem info ze powinna byc 12 lub 14 teraz nie pamietam, zawór ssący jest szczelny i ładnie sie zamyka, zawór wydechowy nie ma chyba wpływu przy kręceniu rozrusznikiem bo czy jest otwarty czy zamkniety nie wpływa na kompresje, ma ktos pomysł??????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mvagusta10
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:10, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Pomysl jest taki ze po wymianie tloka jest mniejsza kompresja dopiero jak sie dotrze bedzie bardziej spasowany z cylkiem i cisnienie powinno sie zwiekszyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Śro 15:13, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak wyżej, po dotarciu kompresja podskoczy myślę do około 10 bar. Bo 11 to ma chyba salonówka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 19:39, 14 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ale 90 km/h przy 8ar to trochę mało. To tyle na 3 biegu.powinien wycisnąć bez problemu.
Jeszcze gaznik może wyczyścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Czw 1:25, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
W RS przy kompresji 7 Bar nie było problemów osiągnąć blisko 160km/h.
Z tym że była w dobrym stanie i full odblokowana.
Jeśli wy macie v-max 90km/h to ja sprawdziłbym czy faktycznie jest full odblokowana. Dużo roboty z tym nie jest a o jedną możliwość mniej. Do tego można sprawdzić jakie ma zębatki, może zestaw na przyspieszenie i dlatego v-max słaby, mimo to przy 8 bar powinna bardzo dobrze się zbierać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafalkefir
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:57, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie, według nr vin to wersja open, ale sami wiecie jak to w naszym kraju, mógl ktoś zamienic moduł przed sprzedażą itp, wczoraj ja poskładałem dzisiaj sie przejadę i dam znac dziekuje za odpowiedzi i podpowioedzi,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Czw 15:40, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdzenie czy jest zablokowana to +- 30min.
- zerknąć na zawór czy jest zaślepka czy elektryczny, jesli elektryczny to sprawdzić czy działa, i najlepiej przesmaarować linkę i wyczyścić język przy okazji
- wydech - najlepiej zdjąć co jakimś np wężem czy giętkim prętem sprawdzzić czy nie ma czegoś w środku ( odblokowany powinien być pusty) - trochę prowizorka ale skuteczne i szybkie
- sprawdzić jakie masz zębatki - ilość zębów
- sprawdzić filtr powietrza czy ma zaślepkę
- sprawdzić świecę - model ( od tego mocy nie ubywa ale sprawdzić warto) + kolor wypalenia
- sprawdzić moduł czy odblokowany - odblokowana powinna się wkręcać spokojnie do 12 tyś rpm. Oczywiście nie robimy tego na zimnym silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafalkefir
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:27, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dziekuje za odpowiedź, a więc zawór ma elektryczny, smarowany był bo wczoraj silnik składałem wiec działa poprawnie, wydech odrazu po wyjściu z cylindra ma wspawany katalizator więc bede musial od drugiej strony spróbować wejśc kolonoskopijnie hehe, filtr powietrza ma obydwa otwarte otwory, silnik wkrec a sie do 11000. jechałem ponad 100kmh ale na prostej trzeba jechac na czwórce na piatce prędkość juz spada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Czw 16:32, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli wydech nie jest od wersji FULL POWER. Rozciąć i wywalić wszystko ze środka. Wydech mega blokuje silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 19:27, 15 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm Amadi, ja mam wersję MP, miała prawdopodobnie jedynie blokadę elektroniczną w postaci modułu ograniczającego obroty (wersja niemiecka). Wydech nie był rozcinany, ale chodzi ewidentnie ciszej niż rs z pustym wydechem i mniej basowo. Dopiero od 8 tys kiedy otwiera się zawór tak jakby zmienia się dźwięk i wtedy brzmią identycznie. Mam jakiś "specjalny" wydech, czy co? Rozcinał go nie będę, bo nie warto kiedy wszystko jest ok.
Co do tematu, u mnie kompresja przy przebiegu 10k km też wynosiła 8 barów, a moc to 27 km na kole sprawdzana przy 13k, v-max 160 - 170...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafalkefir
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:30, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A mam jeszcze pytanko, moduł można sprawdzic po numerze czy to wersja open?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafalkefir
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 13:16, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Zacząłem od gaznika i wyglada na to ze nie jest odblokowany wydech zostawiam na koniec, według schematu który tu znalazłem to dysza powinna byc 185 a tu jest 170, nastepnie dysza u36 a powinna być s45 przepustnica jest 45 a powinna byc 50 i conical rod nie wiem co to jest ale podejrzewam ze prowadzenie iglicy zamiana z d 49/5 na 53/1, robił to ktoś??????????? Czy moze wystaeczy zamiana dyszy na 185?????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:54, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Powiem Ci tak dysze masz pewnie 110 a nie 170 przyjrzyj się dobrze, nie wiem czy był jakiś kot co do rs 125 wrzucił 185 i normalnie to jeździło, optymalna dysz po odblokowaniu to 120-130.
Przejedz sie Tym i powiedz ile leci i do ilu kreci
Dotrzyj to, kompresja się zwiekszy, odmuli sie i bedzie latał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matjag556 dnia Pią 14:55, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafalkefir
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:04, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
kręci sie tak około 11000 a prędkość ponad 100 ale na 4ym biegu potem jak wbije piatke spada ponizej stówki i tak jedzie około 90 kmh, dysza na 100 procent jest 170a, dzwoniłem do aprili i po nr ramy potwierdzili ze jest to wersja odblokowana, hmmm, zaraz bede prół wydech, na wyjsciu z cylindra jest katalizator ale ma takie wielkie oczka że to nie on chyba muli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafalkefir
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:34, 16 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
mam punkt zaczepienia, rozciąłem wydech i jest w nim rura czyli nie rozpręża sie w tej watrobie tylko przelatuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|