Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Śro 22:01, 30 Cze 2010 Temat postu: Lagi. |
|
|
Witam. Jestem posiadaczem motoru Aprilia AF1 125 95r. Wersja SP.
Ostatnio wymieniałem olej w lagach i uszczelniacze..
Wcześniej gdy jechałem bez oleju w jednej z nich motor wpadł w rezonans i cała kierownica zaczęła mi latać. Musiałem ją mocno trzymać bo mało co i doszło by do tragedii. Bardzo się wtedy przestraszyłem.
Oleju zalałem prawie do pełna. Amortyzatory chodzą ok. Nie mam zastrzeżeń.
Tylko w jednej z nich była sprężyna.
Skręcałem je na wyciągniętych na max w górę. Gdybym skręcił zamkniętych amortyzator po wyciągnięciu w górę wracał by do dołu ( ciśnienie ). Nie wiem czy dobrze zrobiłem.
Wtedy jechałem ok. 120km/h i mało brakowało bym nie stracił życia.
Nie chciał bym go również stracić przy kolejnej jeździe.
Zamówiłem nawet nowe końcówki kierownicy bo podobno bardzo pomagają.
Co jeszcze mogę zrobić sprawdzić aby nie doszło do wypadku ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:41, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Klasyczne shimmy, poczytaj o tym, a to ze zalałes olejem lagi do pełna to zle bo tam potrzebna jest okreslona ilosc, w serwisowce jest dokładnie podane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka
|
Wysłany: Czw 0:09, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
kolego rafal_tc ja mam tak samo jak Ty przy 120 zaczyna mi kierownica latac ale mam do wymiany łożyska w kole możliwe że przez nie tak lata? czy może co innego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Czw 6:59, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tzn zalałem 460ml. Tak jak było napisane w serwisówce. Zmieniłem olej z W10 na W15
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mrowa151993
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Czw 11:24, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tez mam AF1 sport pro z 92r. Jak wymienialem olej i uszczelniacze to nie bylo tak jak mowisz czyli nie bylo zadnej sprezyny. Owszem dwie lagi roznily sie od siebie,(siedzac na motocyklu) prawa wchodzi ciezej od lewej. Wystawaly z nich takie jakby dwa druty . A moge zapytac jak to robisz? moto na czyms podwiesiles czy jak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Czw 22:24, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Moto był bez plastików i delikatnie postawiłem na wydechu i oparłem o ścianę.
Teraz jest cały złożony.
Prawa laga jest bez sprężyny i chodzi miękko a lewa twardo. czy z olejem czy bez.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka
|
Wysłany: Pią 10:20, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
elO napiszę tutaj żeby nie robić nowego tematu napiszcie mi jak wymienić olej w lagach ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Pią 16:06, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
wyjmujesz lagi z pułki. odkręcasz górną śrubę zdejmujesz zabezpieczenie które jest na takim pręcie. i Lagi bez problemu się rozłączają.
W dolnej części jest olej. Stary wlewasz do jakiegoś pojemnika i wlewasz nowy.
Jeżeli coś pomyliłem to proszę mnie poprawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka
|
Wysłany: Pią 16:18, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
rafal_tc co u Ciebie było że przy 120 łapała shimmy ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Pon 9:58, 05 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jeszcze tego problemu nie rozwiązałem..
ale znalazłem coś takiego:
Powody powstawiania Shimmy:
- krzywa rama
- luzy w główce ramy,
- jazda po dziurawych drogach,
- nieodpowiednie koło
- nieodpowiednie ciśnienie w kołach
- złe wyważenie kół,
- zbyt gwałtowne przyśpieszanie,
- jazda na 1kole i późniejsze lądowanie,
Sposoby uniknięcia shimmy:
- zmiana kierownicy na dłuższą
- zmiana koła na 17 cali
- omijanie dziur na drodze,
- zamontowanie amortyzatora skrętu
A przyczyną mogę być mm luzy na ośi koła ? takie dosłownie 1mm.. ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pon 9:59, 05 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka
|
Wysłany: Pon 10:13, 05 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też mam luz na ośce, jak wyważałem koło w kawasaki to powiedzieli mi że ta tulejka w kole pomiędzy łożyskami nie może tam tak latać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomexos
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: OKOLICE WADOWIC
|
Wysłany: Pią 10:22, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
ja proponuje stworzyc poradnik do takigo typu wymiany wraz ze zdj bo mam tez problem z tymi amorami wystarzczy mala dziura i dup pomozcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomexos
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: OKOLICE WADOWIC
|
Wysłany: Nie 10:22, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam rs 125 1998 i mechanik mi powiedzial ze lagi sa po prostu jednorazowe bo ponoc jeden zaworek przepuszcza w prawej ladze
a wyciek jest s pod uszczelniaczy powiedzcie co robic w takiej sytuacji
??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Nie 11:25, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ściema jak nic..
Ja już mój problem z lagami rozwiązałem. Kosztowało mnie to 50zł.
Kupiłem nowy olej fork oil motul 1l + 2simmeringi i pięknie chodzą.
Wcześniej miałem 10w to przy hamowaniu trochę nurkowałem to dałem 15w i jest super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|