Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lagi.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Śro 22:01, 30 Cze 2010    Temat postu: Lagi.

Witam. Jestem posiadaczem motoru Aprilia AF1 125 95r. Wersja SP.
Ostatnio wymieniałem olej w lagach i uszczelniacze..
Wcześniej gdy jechałem bez oleju w jednej z nich motor wpadł w rezonans i cała kierownica zaczęła mi latać. Musiałem ją mocno trzymać bo mało co i doszło by do tragedii. Bardzo się wtedy przestraszyłem.
Oleju zalałem prawie do pełna. Amortyzatory chodzą ok. Nie mam zastrzeżeń.
Tylko w jednej z nich była sprężyna.
Skręcałem je na wyciągniętych na max w górę. Gdybym skręcił zamkniętych amortyzator po wyciągnięciu w górę wracał by do dołu ( ciśnienie ). Nie wiem czy dobrze zrobiłem.

Wtedy jechałem ok. 120km/h i mało brakowało bym nie stracił życia.
Nie chciał bym go również stracić przy kolejnej jeździe.
Zamówiłem nawet nowe końcówki kierownicy bo podobno bardzo pomagają.
Co jeszcze mogę zrobić sprawdzić aby nie doszło do wypadku ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:41, 30 Cze 2010    Temat postu:

Klasyczne shimmy, poczytaj o tym, a to ze zalałes olejem lagi do pełna to zle bo tam potrzebna jest okreslona ilosc, w serwisowce jest dokładnie podane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka

PostWysłany: Czw 0:09, 01 Lip 2010    Temat postu:

kolego rafal_tc ja mam tak samo jak Ty przy 120 zaczyna mi kierownica latac ale mam do wymiany łożyska w kole możliwe że przez nie tak lata? czy może co innego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Czw 6:59, 01 Lip 2010    Temat postu:

Tzn zalałem 460ml. Tak jak było napisane w serwisówce. Zmieniłem olej z W10 na W15

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrowa151993
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Czw 11:24, 01 Lip 2010    Temat postu:

Tez mam AF1 sport pro z 92r. Jak wymienialem olej i uszczelniacze to nie bylo tak jak mowisz czyli nie bylo zadnej sprezyny. Owszem dwie lagi roznily sie od siebie,(siedzac na motocyklu) prawa wchodzi ciezej od lewej. Wystawaly z nich takie jakby dwa druty Smile. A moge zapytac jak to robisz? moto na czyms podwiesiles czy jak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Czw 22:24, 01 Lip 2010    Temat postu:

Moto był bez plastików i delikatnie postawiłem na wydechu i oparłem o ścianę.
Teraz jest cały złożony.
Prawa laga jest bez sprężyny i chodzi miękko a lewa twardo. czy z olejem czy bez.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka

PostWysłany: Pią 10:20, 02 Lip 2010    Temat postu:

elO napiszę tutaj żeby nie robić nowego tematu napiszcie mi jak wymienić olej w lagach ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pią 16:06, 02 Lip 2010    Temat postu:

wyjmujesz lagi z pułki. odkręcasz górną śrubę zdejmujesz zabezpieczenie które jest na takim pręcie. i Lagi bez problemu się rozłączają.
W dolnej części jest olej. Stary wlewasz do jakiegoś pojemnika i wlewasz nowy.

Jeżeli coś pomyliłem to proszę mnie poprawić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka

PostWysłany: Pią 16:18, 02 Lip 2010    Temat postu:

rafal_tc co u Ciebie było że przy 120 łapała shimmy ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pon 9:58, 05 Lip 2010    Temat postu:

Jeszcze tego problemu nie rozwiązałem..
ale znalazłem coś takiego:


Powody powstawiania Shimmy:
- krzywa rama
- luzy w główce ramy,
- jazda po dziurawych drogach,
- nieodpowiednie koło
- nieodpowiednie ciśnienie w kołach
- złe wyważenie kół,
- zbyt gwałtowne przyśpieszanie,
- jazda na 1kole i późniejsze lądowanie,

Sposoby uniknięcia shimmy:
- zmiana kierownicy na dłuższą
- zmiana koła na 17 cali
- omijanie dziur na drodze,
- zamontowanie amortyzatora skrętu


A przyczyną mogę być mm luzy na ośi koła ? takie dosłownie 1mm.. ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pon 9:59, 05 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczo93
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzierżoniów/okolice Wrocka

PostWysłany: Pon 10:13, 05 Lip 2010    Temat postu:

Ja też mam luz na ośce, jak wyważałem koło w kawasaki to powiedzieli mi że ta tulejka w kole pomiędzy łożyskami nie może tam tak latać .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomexos
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE WADOWIC

PostWysłany: Pią 10:22, 23 Lip 2010    Temat postu:

ja proponuje stworzyc poradnik do takigo typu wymiany wraz ze zdj bo mam tez problem z tymi amorami wystarzczy mala dziura i dup pomozcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomexos
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE WADOWIC

PostWysłany: Nie 10:22, 15 Sie 2010    Temat postu:

Ja mam rs 125 1998 i mechanik mi powiedzial ze lagi sa po prostu jednorazowe bo ponoc jeden zaworek przepuszcza w prawej ladze
a wyciek jest s pod uszczelniaczy powiedzcie co robic w takiej sytuacji
??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Nie 11:25, 15 Sie 2010    Temat postu:

Ściema jak nic..

Ja już mój problem z lagami rozwiązałem. Kosztowało mnie to 50zł.
Kupiłem nowy olej fork oil motul 1l + 2simmeringi i pięknie chodzą.
Wcześniej miałem 10w to przy hamowaniu trochę nurkowałem to dałem 15w i jest super Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin