Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:24, 27 Sie 2015 Temat postu: Lista moich problemów z apką. |
|
|
Witam, Przywitać się przywitałem więc przyszedł czas na serwis
Otóż to krótka lista problemów, które dzieją się z apką... może to dziwna obawa, bo nigdy nie miałem motorku, więc proszę w razie "w" o spokojne wyjaśnienia.
Aprilia jest w pełni odblokowana, ma delikatne wgniecenie na dyfuzorze.
1. Dozownik oleju jest ustawiony na połowę skali, a linka jest wkręcona na maxa ( dłuższej się zrobić nie da). Wydaje mi się że jest ona zbyt krótka, motor dostaje zbyt dużą dawkę oleju, gdyż 1l oleju starczył mi na zaledwie 300 km.
Czy to może być powodem wycieku oleju przy wydechu lub zaworze wydechowym ( ciężko zlokalizować)
Silnik na ciepłym/zimnym dymi na niebiesko - to powód zbyt dużej dawki oleju z dozownika? Czy kupywać samą linkę dozownika czy całość?
2. Motor leci maksymalnie 100km/h na 5 biegu, po wrzuceniu 6 biegu łapie muła i zwalnia, dodatkowo leci 100km/h przy w połowie odkręconej manetce, jeśli odkręcam ją do końca ( moto powyżej 8k obrotów) zaczyna łapać automatycznie muła.
Dodam też że na 1/2/3 moto leci do średnio 9k obrotów, lecz od 7k nie czuć przyśpieszenia. W kolejnych biegach już łapie muła.
Sprawdzałem zawór wydechowy i niby pracuje ( palec na okienko i linka pcha języczek do środka przy odkręceniu lekko manetką. Lecz linka ma lekki luz - taki powinien być?
3. Ciągnie na 1 biegu, a po rozgrzaniu na postoju nie mogę wrzucić biegu ( czasem wskoczy 2, a o luzie nie ma mowy). Dodam że olej w skrzyni mam ( nie wiem ile) i jest koloru srebrnego ( metaliczny) - rozumiem że mam wymienić? I czy kolor może oznaczać jakąś usterkę?
Jest ktoś z Bydgoszczy lub okolic, który pomoże mi ogarnąć te problemy?
PS.
Gdzie mogę dostać OEM filtr powietrza ( chodzi mi o całą puszkę z dolotem) gdyż mam wrzucony stożek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cre3d dnia Czw 16:21, 27 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
boku95
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:51, 27 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Bardzo "nie fajnie" brzmi metaliczny kolor w skrzyni Zwyczajnie go zlej do jakiegoś pojemnika i zobacz czy się koper ze skrzyni nie zrobił.
Linkę powinno się dać ustawić, jutro (jak dobrze pójdzie) powiem Ci dokładnie bo moja apk przez prawdopodobnie zawór kończy na niecałych 7,5k obrotów a moduł otwiera go przy 7.600.
Jeśli czasem kręci do 9k to wiemy że raczej zaworek działa ale możliwe że przez luz na lince nie do końca to funkcjonuje.
Dozownik? Ja mój wy*ebałem bo to szit jest i tyle. Jeśli z jakiegoś powodu jest za krótka to wypada kupić nową bo ktoś może jakiegoś patenta zrobił.
Do przetestowania czy jest gaźnik wyregulowany możesz odpiąć dozownik zaślepić otwory obejście itd. dolać 100 ml oleju na 5 l 95' do pustego baku i patrzeć jak dymi.
Możliwe że przez zbyt bogatą mieszankę dodatkowo go muli a to że pluje to już oczywiste. Spprawdź jeszcze czy masz w tej "obudowie" od języczka uszczelkę i uszczelniacz. + nasmaruj cały języczek .
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:30, 27 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ok. Jutro zleje ten olej, tylko pojawia się problem, gdyż jest tam taka dziwna sruba- podobna do imbusa lecz on nie pasuje. Jak mogę to odkręcić? Tak samo srodkowa plastikowa plaska jest też wyjechana i muszę je czymś prostym zastąpić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 9:44, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Śruby od wlewu i regulacji sprzęgła odkręcaj dużą podkładką i kombinerkami. Od zlewu oleju jest imbus na 100%, możesz go trochę potraktować młotkiem
A z vmaxem to raczej masz problem z zaworem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Loxtar
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 11:10, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Wycieka olej z układu wydechowego ? Zobacz w jakim stanie masz świecę, możliwe że chlapie olejem bo wydmuchało uszczelkę przy wale. Motocykl do wymiany wszytskch płynów na nowe przy zakupie używanego sprzętu to jest MUS ! Będę pisać to każdemu - leć sprawdź kompresję, niebieski dym to oznaka końca żywota twojego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 14:21, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Hahahaha, pierwsze słyszę xD
Niebieski dym to koniec silnika xD
Mnie tam zawsze uczyli że jak na niebiesko to wode żre z układu
Olej w okolicach zaworu, wyjścia wydechu to dość normalne przy dozownikach, za duża dawka oleju, nie przepala tego, znajduję szczeline i wszystko ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:24, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Niebieski dym to olej, biały woda. 100% sprawdzone,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marchewa666
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Sob 12:18, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
No cóż... Za każdym razem na warsztacie się myliliśmy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:27, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Co następuje:
Olej wymieniony, wlałem jak pisało 600 cc, wcześniej ktoś wlał jakieś 800ml, czegoś co po zlaniu wygląda tak:
Podciągnąłem również sprzęgło, lecz nadal jest problem z ciągnięciem na postoju i wrzuceniem N. Chyba że motor przygazuje to mogę wrzucić luz bez problemu.
Wiecie co to może być? Tarcze sprzęgła do wymiany?
Zawór wydechowy był zasyfiony, dodatkowo bardzo ciężko było mi go wyciągnąć, po kilku próbach odpuścił, został oczyszczony zmywaczem przemysłowym, następnie wykąpał się w benzynie i pod koniec naddatki z nagaru zeszlifowane.
Efekt piorunujący. Maszyna ciągnie na 1/2/3 znakomicie ( dalej nie sprawdzałem nie miałem terenu) Praktycznie sama leci na koło.
Zobaczymy później jak dalej i jaki vmax.
Odłączyłem linkę od dozownika i wlałem oleju do baku - efekt brak dymienia przynajmniej takiego jak przedtem.
Ostatni punkt -
Gaźnik regulowałem go godzinę i myślę że wiecej z niego nie wycisnę. Mam na nim problem:
Gdy odkręcam energicznie manetkę do końca (100%) odrazu się dławi jakby dostawał za dużo powietrza, jeśli popuszczę ładnie ciągnie...
Wydaje mi się że to przez ten stożek, który ktoś wrzucił zamiast oryginalnego filtra. Wiecie może gdzie dostanę taką puszkę z odblokowanym dolotem?
Dodam że mam dellorto 34mm i nie wiem czy bd. pasować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cre3d dnia Sob 15:58, 29 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
boku95
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:18, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówiłem z tym olejem. Dolewaj do baku setke na pięć litrów i bądź pewny swego.
Olej który odlałeś był w miarę czysty?
Jak dalej się nie będzie wkręcał do końca obczaj jak masz ustawioną igiełkę
PS. napisałem niedawno temat, zajrzy ktoś?
http://www.apriliars125.fora.pl/serwis,8/plywak-w-gazniku-34-nieszczelny-wydech,18172.html
Dodam że zawór wykręciłem bo prawdopodobnie elektromagnes nie działa, niestety na wolnych nie chce się wkręcić powyzej 7 k z groszem a podczas jazdy 8k i nic więcej. Możliwe że w GS było coś mechanicznie blokowane?
I pomóżcie z tym gaźnikiem :c
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cre3d
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 13 Sie 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:00, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Zdjęcie oleju z przekładni jest post wyżej Edytowałem.
Pojawił się u mnie jeszcze jeden problem, cieknąca laga - jaki olej i uszczelniacz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|