Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomekrs97
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kalisz
|
Wysłany: Sob 18:15, 20 Gru 2014 Temat postu: Luz korby lewo prawo na dolnym sworzniu RS 125 ! |
|
|
Witam odebrałem od mechanika wał, cylek po honowaniu i nowy tłok . Złożyłem wszystko do kupy i pojeździłem pare kilometrów chca go dotrzeć . Po pewnym czasie, motor zgubił moc , mianowice nie ma sily ruszyc na jedynce, jak ruszy to juz jeździe . Rozłozylem silnik od nowa zeby zobaczyc co jest grane . I okazało się że tłok ma lekkie przetarcia i cylinder ale poniżej kanałów co nie powinno wpływac na kompresje, widac ze piescienie nie przepuszczaja i zauważylem że korba ma luzy lewo prawo, wiem że takowe powninny być ale chodzi o to, że korba przesuwa sie na sworzniu lewo prawo o niespełana milimetr (nie mierze tego trzymajac go za gorna czesc korbowodu tylko na dole przesuwajac go po sworzniu) Jaka jest generalna tolarancja luzu poniewaz odbieracja wał nie przywiązywalem do tego wagi poniewaz luz sprawdzałem trzymając korbowód za jego górna część .
Najlepiej jakby ktoś sprawdził mi szczelinomierzem jaki powinien( być luz na dolnym sworzniu pomiedzy korbą a wałem (rotax 122 apka z 2005r )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomekrs97 dnia Nie 15:11, 21 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gawronek12
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:12, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
luz roboczy musi byc, nie wiem jaki dokladnie, ale jesli jest ponizej 1 mm to na bank jest wszystko ok skoro ciężko ruszać to może zawór szwankuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Legend
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pon 13:11, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
na boki może latać ważne zeby góra dół nie latało ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MateuszRS
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierpc
|
Wysłany: Pon 16:33, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Luz powinien być na boki , a góra dół nie może być.
Za stratę mocy mogą być odpowiedzialne 2 rzeczy. Jeżeli oczywiście chodzi o kompresję. 1 - złe dobranie tłoka i się przytarł . 2 - nie umiesz docierać i przegrzałeś , tłok spuchł i po bombkach ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekrs97
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kalisz
|
Wysłany: Wto 23:18, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
teraz już wiem, że luz musi byc i że z tym jest wszystko okej . A tłok wydaje mi sie, że jest dobrze dobrany na 2-3 setki luz był dobrany więc tak jak powinno byc . A utrata spora kompresji moze byc przez to, że została rysa ktorej nie zdołali już zhonować ;/ a otarcia są delikatne od pracy lub moze delikatnego przytarcia, ale nie wiem czym spowodowanego , bo zrobilem może kolo 100 - 200 km max po remoncie i to jeżdżac naprawde powoli i ostrożnie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|