|
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Amadi
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: Śro 23:45, 18 Maj 2011 Temat postu: ODBLOKOWANIE APRILII RS 125 - opis + zdjęcia |
|
|
W tym temacie nie piszemy, nie komentujemy, tylko do wglądu.
Przedstawię tutaj jak krok po kroku prawidłowo i w pełni odblokować motocykl z silnikiem ROTAX 122.
Zaczynam...
1. Filtr powietrza
Zaślepione jest 50% dolotu powietrza do puszki filtru - odblokowania polega na wycięciu gumowej części zaślepiającej, najlepiej robić to wąskim nożykiem introligatorskim, guma ta znajduje się w połowie dolotu do puszki filtru. Dodatkowo trzeba zaślepic rurkę wchodzącą od spodu do puszki filtra powietrza-może zacisnąć wężyk opaską plastikową lub włożyć w wężyk śrubę 10(czyli na klucz 17tkę) i wtedy zacisnąć na wężyku opaskę metalową-bardziej trwałe rozwiązanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Świeca
Odblokowanie polega na wymianie jej z modelu NGK BR8ES na model NGK BR10ES, NGK BR10EG bądź jej odpowiednik irydowy NGK BR10EIX
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Układ wydechowy
Rozciąć, wywalić środek, pospawać, umalować – poniżej kilka przykładowych foto gdzie ciąć i co wywalic ze środka.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
4. Moduł NIPPONDENSO
Model NIPPONDENSO 071000-0910-QCA91 (występowały zablokowane blokujące prędkość obrotową do 8 tysięcy – w jego tylnej części na środku „wydłubujemy” trochę plastiku i przecinamy znajdująca się tam blaszkę po czym izolujemy miejsce silikonem – również są instrukcje ze zdjęciami w internecie. Występowały także odblokowane moduły z tym oznaczeniem, których nie należy ruszać aby motocykl wkręcał się na 12 tys.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
5. Moduł EFI AC29
Odblokowanie: należy go przewiercić w wyznaczonym na to miejscu (wiercimy od góry w jego tylnej części wiertłem 3, może 4,jak na niego spojrzymy to widać taką dziurkę na wiertło,wystarczy ją przewiercić na wylot). Następnie zaślepiamy ją silikonem. Wtedy po każdym włączeniu zapłonu będzie nam się świeciła na wyświetlaczu kontrolka „ EFI” oraz „czerwony wykrzyknik” określany w serwisówce jako „General warning light”
Rozwiązanie tego problemu w dalszej części.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
6. Gaźnik
Bardzo ważny element, który przy pełnym odblokowaniu jest konieczny to „przerobienia”. Wymieniamy dyszę na większą oraz stosownie regulujemy go.
ASO Aprilia do FULL POWER czyli aprilki w pełni odblokowanej zaleca dyszę 185.
[link widoczny dla zalogowanych]
7. Zębatka przednia
Odblokowanie polega na założeniu z przodu zębatki o ilości zębów 17.
[link widoczny dla zalogowanych]
8. Zawór wydechowy
Tutaj mamy mały problem gdyż w wersji RD jest „stały zawór wydechowy” tzn blacha+język zaworu przykręcony do niej.
Najprostszym rozwiązaniem jest odkręcenie języka od blachy,zaślepienie dziury w blaszce i przykręcenie blachy do cylindra. Znacznie poprawi się przyspieszenie i prędkość max. Jednak motor do 6-7 tyś będzie miał „lekkiego” „muła” w porównaniu z RS z „regulowalnym zaworem”. Po przekroczeniu tych 7 tyś RS z taką zaślepką nie odstępuje RS z „regulowalnym zaworem” ani na przyspieszeniu ani na v-maxie.
Zablokowany moduł EFI AC29 powoduje odcięcie zapłony przy 10,5 tyś obrotów. Po odblokowaniu motocykl kręci się na full(oczywiście musi być idealnie wyregulowany)
W wersji RD istnieje możliwość podłączenia „regulowalnego zaworu” jednak jest to drogie przedsięwzięcie. Aby to uczynić musi po pierwsze zakupić:
-elektromagnes(nazywany także silniczkiem zaworu)
-linkę zaworu
-obudowę zaworu
-języczek zaworu
-sprężynę języczka
-uszczelniacz mechanizmu obudowa-język
-uszczelkę pod obudowę
Mając kompletny zawór wydechowy z elektromagnesem zajmujemy się jego montażem w moto. Elektromagnes mocujemy po prawej stronie podstawki akumulatora – jest tam blacha z miejscem dopasowanym na montaż elektromagnesu (podnosimy bak, odkręcamy zbiorniczek płynu chłodzącego,wyjmujemy akumulator oraz jego podstawkę - to na czym stoi, wtedy możemy przykręcić elektromagnes). Montaż zaworu wydechowego do cylindra ze zdjęciami można znaleźć w internecie.
Jeśli mamy przykręcony zawór z elektromagnesem to oznacza że nadszedł czas na szukanie w elektryce kostki, którą musimy podpiąć pod elektromagnes (znajduje się ona pod bakiem na wysokości cylindra, po jego prawej stronie – jest biała na 2 przewody i wychodzi z grubej wiązki). Podłączamy elektromagnes i cieszymy się lepszym zakresem pracy również na niskich obrotach.
Ważne:
Aby zawór działał poprawnie musi być odblokowany moduł EFI AC29.
Po podłączeniu elektromagnesu automatycznie zniknie „czerwony wykrzyknik” oraz napis „EFI” - pamiętajmy że elementy elektryki podłączmy na wyłączonym zapłonie.
W wersji RD czyli z modułem AC29 nie potrzebujemy tzw „modułu zaworu wydechowego” o oznaczeniach „Ducati 7100” bądź „Ducatki 7800”. W wersji RD zaworem steruje moduł EFI AC29.
PRAWIDŁOWE UŁOŻENIE REGULOWALNEGO ZAWORU WYDECHOWEGO:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT:
Odblokowanie zapożyczone z włoskiej strony rs125.it zamieszczam poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 19 razy
Ostatnio zmieniony przez Amadi dnia Czw 22:23, 16 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|