Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej w Aprilli RS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BCpowers
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie --> Lubaczów

PostWysłany: Wto 20:39, 26 Cze 2012    Temat postu: Olej w Aprilli RS

Witam,
chłopak od którego kupuję RS 125 z 2004 roku (14tyś przebiegu) wlewał do niej olej mieszanki mineralny castrola (taki w czerwonej butelce)
Czy nie wpłynie to na osiągi i wytrzymałość? Bo z tego co wiem wszyscy leją do RS`ek syntetyki lub półsyntetyki...
Da się przejść z oleju mineralnego na syntetyk czy nie?

Aha i jeszcze jedno, kiedyś obiło mi się o uszy że motory 2T nie mają smarowania jak się jedzie ze wciśnięty sprzęgłem i na luzie. Prawda to?

Z góry dzięki
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Wto 21:06, 26 Cze 2012    Temat postu:

Witam, kolega z f.mieloch Razz

Na osiągi może wpłynąć to w późniejszym czasie, gdyż jak wiadomo mineralny nie smaruje tak jak pół syntetyk/syntetyk, i mogą przez to powstawać przedmuchy na pierścieniach, aczkolwiek sam jeździłem z 1000km na mineralnym i nic się nie stało, przeszedłem na półsyntetyk, i również bez zmian w pracy silnika, wiem że w 4t nie powinno się przechodzić z mineralnego na syntetyk, gdyż minerał ma właściowsci "uszczelniające", a syntetyk cale brudy wypłuka i silnik może się stać nie szczelny - nie jestem pewien czy taka sama zasada działa w 2t (niech się wypowie ktoś bardziej obeznany.


Cytat:
Aha i jeszcze jedno, kiedyś obiło mi się o uszy że motory 2T nie mają smarowania jak się jedzie ze wciśnięty sprzęgłem i na luzie. Prawda to?


BZDURA, nie wiem kto Ci naopowiadał takich bajek..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:13, 26 Cze 2012    Temat postu:

Jak już to mówią żeby nie hamować silnikiem bo kiedy moto ma 9k obrotów i puszczamy manetke to jednocześnie drastycznie zmniejszamy dawke oleju która dochodzi do silnika. Z drugiej strony, gdyby to była prawda to by się co chwila sprzęty zacierały bo przecież nie da się nie hamować silnikiem w ogóle...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Wto 21:20, 26 Cze 2012    Temat postu:

@up, z tym hamowaniem to z jednej strony prawda, hamując silnikime na wysokich obrotach to tak jakby w 4t odłączyć pompe oleju, lecz żeby zatrzeć 2suwa hamując silnikiem trzeba by to robić przez ponad 30km.., ja się staram nie hamować silnikiem, lecz jest tak jak piszesz - nie da się tego wyeliminować w 100%. Jako ciekawostke napiszę że w czasie docierania manual do RS 125 nakazuje hamować silnikiem, by lepiej maszyna się dotarła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Wto 22:53, 26 Cze 2012    Temat postu:

ale pompa oleju jest napedzana obrotami walu wiec jak sa wysokie obr to pompa podaje wiecej oleju wiec nie powinno nic sie dziac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NitroX123
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Lublina

PostWysłany: Śro 7:25, 27 Cze 2012    Temat postu:

zx12r94 napisał:
ale pompa oleju jest napedzana obrotami walu wiec jak sa wysokie obr to pompa podaje wiecej oleju wiec nie powinno nic sie dziac
, jeśli jest tak jak mówisz to by było dobrze, a w rsce nie jest tak że tyle ile dasz gazu tyle da oleju ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Śro 10:03, 27 Cze 2012    Temat postu:

nie po masz nawet tryb osobny od pompy oleju i jak sa wys obr to podaje wiecej oleju. I raczej by nie zrobili tak ze moto by nie dostawalo oleju gdy sie puscił gaz bo to by byla glupota Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BCpowers
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie --> Lubaczów

PostWysłany: Śro 10:44, 27 Cze 2012    Temat postu:

aha no dobra, a jak z tymi olejami - lepiej nadal jeździć na mineralnym czy przerzucić się na półsyntetyk/syntetyk ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Śro 11:07, 27 Cze 2012    Temat postu:

zx12r94 napisał:
ale pompa oleju jest napedzana obrotami walu wiec jak sa wysokie obr to pompa podaje wiecej oleju wiec nie powinno nic sie dziac


Przecież podczas hamowanie silnikime zamykasz przepustnice i to ona dalej nie podaje oleju ani paliwa.. i o to w tym wszystkim chodzi..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika

PostWysłany: Śro 13:12, 27 Cze 2012    Temat postu:

jak zamkniesz przepustnice to paliwo i olej dalej leci bo przecież masz wolne obr

Dobra koniec OT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Śro 16:25, 27 Cze 2012    Temat postu:

Leci tyle paliwa i tyle oleju co na wolnych obrotach ale jak masz 10k rpm i spadają? to dostaje zdecydowanie za mało oleju.

Dobra koniec ot:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin