Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BCpowers
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie --> Lubaczów
|
Wysłany: Wto 20:39, 26 Cze 2012 Temat postu: Olej w Aprilli RS |
|
|
Witam,
chłopak od którego kupuję RS 125 z 2004 roku (14tyś przebiegu) wlewał do niej olej mieszanki mineralny castrola (taki w czerwonej butelce)
Czy nie wpłynie to na osiągi i wytrzymałość? Bo z tego co wiem wszyscy leją do RS`ek syntetyki lub półsyntetyki...
Da się przejść z oleju mineralnego na syntetyk czy nie?
Aha i jeszcze jedno, kiedyś obiło mi się o uszy że motory 2T nie mają smarowania jak się jedzie ze wciśnięty sprzęgłem i na luzie. Prawda to?
Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Wto 21:06, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Witam, kolega z f.mieloch
Na osiągi może wpłynąć to w późniejszym czasie, gdyż jak wiadomo mineralny nie smaruje tak jak pół syntetyk/syntetyk, i mogą przez to powstawać przedmuchy na pierścieniach, aczkolwiek sam jeździłem z 1000km na mineralnym i nic się nie stało, przeszedłem na półsyntetyk, i również bez zmian w pracy silnika, wiem że w 4t nie powinno się przechodzić z mineralnego na syntetyk, gdyż minerał ma właściowsci "uszczelniające", a syntetyk cale brudy wypłuka i silnik może się stać nie szczelny - nie jestem pewien czy taka sama zasada działa w 2t (niech się wypowie ktoś bardziej obeznany.
Cytat: |
Aha i jeszcze jedno, kiedyś obiło mi się o uszy że motory 2T nie mają smarowania jak się jedzie ze wciśnięty sprzęgłem i na luzie. Prawda to? |
BZDURA, nie wiem kto Ci naopowiadał takich bajek..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:13, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jak już to mówią żeby nie hamować silnikiem bo kiedy moto ma 9k obrotów i puszczamy manetke to jednocześnie drastycznie zmniejszamy dawke oleju która dochodzi do silnika. Z drugiej strony, gdyby to była prawda to by się co chwila sprzęty zacierały bo przecież nie da się nie hamować silnikiem w ogóle...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Wto 21:20, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
@up, z tym hamowaniem to z jednej strony prawda, hamując silnikime na wysokich obrotach to tak jakby w 4t odłączyć pompe oleju, lecz żeby zatrzeć 2suwa hamując silnikiem trzeba by to robić przez ponad 30km.., ja się staram nie hamować silnikiem, lecz jest tak jak piszesz - nie da się tego wyeliminować w 100%. Jako ciekawostke napiszę że w czasie docierania manual do RS 125 nakazuje hamować silnikiem, by lepiej maszyna się dotarła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Wto 22:53, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ale pompa oleju jest napedzana obrotami walu wiec jak sa wysokie obr to pompa podaje wiecej oleju wiec nie powinno nic sie dziac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NitroX123
Ranga 4 - Skuterowiec
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Lublina
|
Wysłany: Śro 7:25, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
zx12r94 napisał: |
ale pompa oleju jest napedzana obrotami walu wiec jak sa wysokie obr to pompa podaje wiecej oleju wiec nie powinno nic sie dziac |
, jeśli jest tak jak mówisz to by było dobrze, a w rsce nie jest tak że tyle ile dasz gazu tyle da oleju ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Śro 10:03, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
nie po masz nawet tryb osobny od pompy oleju i jak sa wys obr to podaje wiecej oleju. I raczej by nie zrobili tak ze moto by nie dostawalo oleju gdy sie puscił gaz bo to by byla glupota
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BCpowers
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpackie --> Lubaczów
|
Wysłany: Śro 10:44, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
aha no dobra, a jak z tymi olejami - lepiej nadal jeździć na mineralnym czy przerzucić się na półsyntetyk/syntetyk ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Śro 11:07, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
zx12r94 napisał: |
ale pompa oleju jest napedzana obrotami walu wiec jak sa wysokie obr to pompa podaje wiecej oleju wiec nie powinno nic sie dziac |
Przecież podczas hamowanie silnikime zamykasz przepustnice i to ona dalej nie podaje oleju ani paliwa.. i o to w tym wszystkim chodzi..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Śro 13:12, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
jak zamkniesz przepustnice to paliwo i olej dalej leci bo przecież masz wolne obr
Dobra koniec OT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Śro 16:25, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Leci tyle paliwa i tyle oleju co na wolnych obrotach ale jak masz 10k rpm i spadają? to dostaje zdecydowanie za mało oleju.
Dobra koniec ot:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|