Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Płyn chłodniczy! Pomocy!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewniowa/Brzesko

PostWysłany: Czw 11:42, 14 Paź 2010    Temat postu: Płyn chłodniczy! Pomocy!

Witam wszystkich
jak wymienić płyn chłodniczy w RS 125 z 2000 roku?
szukałem w innych tematach ale nie mogę znaleźć;/
gdzie spuścić stary i wlać nowy?
z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzybnik

PostWysłany: Czw 14:28, 14 Paź 2010    Temat postu:

musisz zdjąć prawy bok i tam rozłączyć na takim trójniku, spuszczasz całość, ew płuczesz, składasz jak było, nalewasz płyn do pojemnika, tylko wykręć na wężyku obok pojemnika jest śrubka do odpowietrzania i lejesz płyn aż pojawi sie płyn w dziurce po śrubie, wkręcasz śrubkę, wlewasz płyn do pojemnika tak aby był pomiędzy min i max, po kilku przejażdżkach sprawdź czy nie ubyło płynu ew uzupełnij

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil15132 dnia Czw 14:29, 14 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Czw 14:48, 14 Paź 2010    Temat postu:

Płyn dolewasz na odpalonym silniku. Z otwartym korkiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:32, 14 Paź 2010    Temat postu:

Toc zadnych trojnikow nie trzeba rozłaczac, jest specjalny spust płynu przy pomie wody.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzybnik

PostWysłany: Czw 16:07, 14 Paź 2010    Temat postu:

jak ja wymieniałem to nic nie znalazłem, ale skoro jest to masz jeszcze prościej wymienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewniowa/Brzesko

PostWysłany: Pią 8:36, 15 Paź 2010    Temat postu:

dzięki za pomoc;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafi0550
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:11, 15 Paź 2010    Temat postu:

rafal_tc co ty gadasz?? ja pierwszy raz słysze że płyn chłodniczy wlewa sie na odpalonym silniku. ja zawsze na zgaszonym dolewalem i bylo dobrze. to tylko ja taki nieobeznany jestem czy to naprawde wlewa sie na odpalonym silniku??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianadernew
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 2949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Pią 14:18, 15 Paź 2010    Temat postu:

no wiesz , mozna wlewac na zgaszonym ale wiadomo że pozniej trzeba odpalić silnik i dolewać na odpalonym bo jak bedziesz miał MAX i odpalisz to na pewno ten płyn ci tak zleci że nawet MIN nie bedziesz mial.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pią 14:42, 15 Paź 2010    Temat postu:

Chodziło mi o to, że na odpalonym silniku, ponieważ pompa wody pracuje równo z wałem. Zwiększysz obroty zwiększa się prędkość pompowania.

Nie piernicz głupot jak nie wiesz o co chodzi.


Dolewać, a zalewać to jest różnica. Jak sama nazwa wskazuje "zbiorniczek wyrównawczy jest od wyrównania poziomu wody w chłodnicy gdy jest go za mało. Gdy jednak spuścimy płyn całkowicie nie wystarczy zalać zbiorniczka wyrównawczego a cały układ chłodniczy który nie zapełni się inaczej niż na pracującym silniku. Do tego najlepiej mieć otwarty zbiorniczek wyrównawczy aby powietrze w układzie zostało wypompowane


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pią 14:48, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarekRS125
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin / Manchester

PostWysłany: Pią 15:30, 15 Paź 2010    Temat postu:

witam, skoro juz mowa o chlodnicy to ja mam takie pytanie jaka powinna byc srednia temperatura wody na wolnych obrotach po mniejwiecej 30 minutach, a jaka po 1 godzinnej pracy silnika przy srednio wyrzszych obrotach. u mnie jest tak ze na wolnych obrotach rosnie stopniowo to 70 stopni a nawet i wiecej a przy jezdzie 80 czasami do 85 przy wiekszej przetkosci 75-78 stopni. czy to sa normalne temperatury wody czy moze powinny byc mniejsze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:37, 15 Paź 2010    Temat postu:

normalne;
a to cz bedziesz dolewał na odpale czy na zagaszonym to bez roznicy, z tym ze na zgaszonym masz wieksza szanse za Ci sie zapowietrzy:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafi0550
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:40, 16 Paź 2010    Temat postu:

A ja ostatnio troszke za dużo wlałem płynu do chłodnicy że jest troszke powyżej max. Czy to coś szkodzi czy nic nie przeszkadza bo nie wiem czy spuścić czy zostawić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewniowa/Brzesko

PostWysłany: Pią 9:25, 22 Paź 2010    Temat postu:

u mnie temperatura silnika jest 65-70;) max 75
nie przekracza mi tej granicy nawet po długiej jeździe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Sob 21:10, 23 Paź 2010    Temat postu:

Mam pytanie mam apke no i jaki olej tam do chłodnicy sie leje jakiś rodzaj, kolor Pomóżcie..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil15132
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzybnik

PostWysłany: Sob 21:38, 23 Paź 2010    Temat postu:

idziesz do motoryzacyjnego najlepiej pytasz o gotowy płyn chłodniczy do zalania bez mieszania z wodą, do -30 stopni chyba są najbardziej popularne, kolor obojętny zależy od firmy i składników

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin