 |
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shokei
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:38, 11 Lut 2017 Temat postu: Problem z kompresją. |
|
|
Witam, może mnie ktoś rozjaśnić o co w tym chodzi, a więc tak zabrałem się za remont aprili rs 125, rozebralem silnik, wysłałem cylinder do honowania i sprawa wygląda następująco ; przed remontem miałem 6 barów kompresji, po honowaniu cylindra i pomierzeniu go wyszło że cylinder ma 54,01 mm a więc zgodnie z zaleceniami wossnera dobralem tłoka 53,96 ( 5 setek luzu montażowego ma być) złożyłem wszystko pięknie ładnie, odpaliłem, pochodziła chwilę, zgasilem, mierze kompresję i uwaga 5,5 bara na ciepłym. I o co ty chodzi, tłok dobry, honowanie dobrze zrobione (mierzylem średnicówką), manometr dobry a tu 5,5bara na nowym tłoku (nie, pierścionki prawidłowo założyłem xd) i tu moje pytanie, o co w tym chodzi?
Mam zamiar zamówić tłok Vertex 53,97 (vertex zaleca 0,03 setki luzu) czy będzie większa kompresja?
Aha i dodam jeszcze że luz na zamkach pierścionka gdy wsadze do cylindra mam 6 dych, według mnie wychodzi na to że tłok jest za luźny a mimo wszystko jest dany zgodnie z zaleceniami wossnera, czy jak dam ww vertexa będzie większa kompresja czy lepiej będzie kupić nowy cylinder z tłokiem i nie bawić się w kupowanie tłoków?
Będę wdzięczny za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Silver Blade
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:14, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Według mnie to normalna rzecz założyłeś nowy zestaw więc nie oczekuj cudów
Przecież pierścienie się jeszcze nie ułożyły tuleja jest chropowata ma mikro wżery wszystko jest świeże,prawidłowo dotarty cylinder ma lustrzane odbicie
Dotrzyj moto z głową i dopiero wtedy pochwal się wartością
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Shokei
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:49, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Myślę że tak nie jest bo servisówka zaleca luz na zamkach pierścionka od 0, 05 do 0,20 a ja mam 0,60...
Źle jest tłok dobrany a po drugie gdy się dotrze to pierścionki się dotrą i przerwa na zamkach z 0,60 zmniejszy się na 0,20?, i nie będzie kompresji puszczało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Silver Blade
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:56, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ten luz na zamkach faktycznie troche przesadzony ale pierścienie masz 2 przesnięte względem siebie o bodajże 120 więc coś tam trzymają
Nie staraj się być mądrzejszy od inżynierów wossnera skoro podają 5 setek luzu to tego się trzymaj i dobrze przestudiuj serwisówke bo według niej max luz na zamkach to 0.8mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Shokei
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:50, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
To co w takim razie sugerujesz? Ja tu widzę 2 opcje albo większy tłok albo jeździć na gównianej kompresji i opychać się od ziemi jak flinston przy ruszaniu. Gdyby każdy miał taką kompresję po honowaniu to tloków by nie produkowali tylko każdy by kupował nowy cylinder... Nicasil w bdb stanie a 5,5 bara na ciepłym, przecież tym się jechać nie da...
Próbowałem tłoka 53,97 vertex tzn mierzylem luz na zamkach i dalej za duży 0,35 i tłok lata luźno, i zamówię tłoka vertexa 53,99.
Dodam że mam nalatane 31k na cylindże więc nie chcę mi się wierzyć żeby weszła sel B tak jak wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majdanos
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 14:24, 22 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dotrzyj ją to po pierwsze. A jak już nie możesz wytrzymać to zrób próbę olejowa cylindra. Tłok lata bo ma latać no chyba że ma z 0.5 cm luzu to wtedy coś nie tak po honowaniu powloka jest ponacinana są to mikro rysy aby wytworzył się film olejowy.nicasil dociera się do pierscieni oraz w 2 stronę. Sam robisz mieszankę? Jaki olej stosujesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|