Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiktor.brodniak
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 0:01, 11 Cze 2014 Temat postu: Problem z mocą.... |
|
|
Więc tak...
Mam Aprilkę RS 125 2006r. wersje PY z Rotaxem 122 i mam z nią mały problem...
Wymieniłem w niej na wiosnę oryginalny cylinder + tłok kuty wossnera ( dobrze dotarty 1000km + zawsze paliwo Verva 98 + Castrol Power Racing 2T), zawór wydechowy sprawny, gaźnik seryjny 28 Dellorto, wydech seryjny wybebeszony, wszystkie blokady zdjęte. Moim problemem jest to, że gdy mam dyszę 117 apka idzie lepiej niż na dyszy 132 tzn. ma lepsze przyspieszenie, dodam ze na dyszy 117 i zębatkach 17/40 apka ma w miarę przyspieszenie lecz, gdy dochodzę do 3 biegu obroty stają przy 6/7 tys. obrotów i nie idą dalej.... prędkość wtedy wynosi w okolicach 110-120, na dyszy 117 i zębatkach 13/40 jedzie dużo lepiej... krótkie biegi ale za to obroty kreci do końca na każdym biegu, lecz nie ma jeszcze pełnej mocy i v max tez w okolicach 110-120. Na dyszy 132 wygląda to tak że ma dużo mniejszą moc niż na 117 i v max podobny jak wyżej. Świeca to NGK B8ES.
Możliwe że to coś z modułem? Kiedyś przez przypadek wkręciłem świecę od Derbi GPR, ale nie odpaliła na niej (chyba). Możliwe że poprzestawiały mi się mapy zapłonu?
Kolega też ma RS i jego idzie jak rakieta, jest odblokowana i ma przełożenie 15/40.
POMOCY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 15:30, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ta ngk to jest do zablokowany ale jedni latają też na tych 8 i tak samo jak na 10 ale zawsze możesz spróbować, moim zdaniem regulacja i regulacja i dysze chyba za małe spróbuj na innych org chyba 180 nawet zaleca ale ja dokładnie nie wiem, może się ktoś jeszcze wypowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiktor.brodniak
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 19:29, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Wlasnie zapomniałem napisac ze na tej NGK BR10EG nie odpala... Próbowałem z trzema. Wlasnie moj kumpel w tej swojej ma dyszę 128 a leci jak rakieta.. A drugi kumpel miał cała odblokowana + układ wydechowy Arrow i wlasnie jeździł na tej 132 a to był pomiot... :p dziwi mnie to ze na mniejszej dyszy idzie lepiej niż na większej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 21:43, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A jak masz ustawioną iglice na którym ząbku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiktor.brodniak
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 15:33, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Na 2 od dołu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianek3700
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzeszczany
|
Wysłany: Czw 17:32, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
mi sie wydaje ze to jednak świeca ponieważ, mi samemu wczoraj padla br10eg i musialem zalozyc B8ES bo tylko taką miałem i motor przy 7-8 tyś zaczyna sie jakby dusić od 4biegu w górę i staje w okolicach 120km/h a na br10eg to śmigał jak należy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damianek3700 dnia Czw 17:35, 12 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiktor.brodniak
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 19:08, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Pisałem też na forum na Facebook'u i też mi ktoś napisał że świeca.. Wiadomo jak to ze świecami nawet nowa może nie działać wiec spróbuje jeszcze raz i dam znać co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 20:50, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ja kupiłem irydową NGK i z nią żadnego problemu nie było ;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SnoopDogg
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 7:33, 13 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Może mi ktoś powie jakie znaczenie ma świeca czy jest BR8ES czy BR10EG, poza tą różnicą że ta jest do zablokowanego a ta do odblokowanego? Strasznie mnie ten temat dręczy bo nie wiem czy jest sens mi kupować BR10EG, jeszcze ponoć często się psują a mi na BR8ES dobrze lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fuckout2
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 1309
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 11:05, 13 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
No ciepłotą się różnią ta?Np jak mialem 50 i swiece br9es to nie chcial palic z rozrusznika,a na br8es palil jak glupi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fuckout2 dnia Pią 11:06, 13 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SnoopDogg
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 14:41, 13 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
i na br10eg bedzie jeszcze ciezej palic czy co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Damian890
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WRA
|
Wysłany: Nie 7:50, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
W mojej RS można powiedzieć, był identyczny problem. Cylinder mam na nicasilu i również jak ty tłok Wossnera. Motocykl na 3 biegu jadąc na obrotach od 4tyś. nie chciał się wkręcić wyżej niż 6-7tyś. tzn. nie chciał przejść tego momentu gdzie zawór wydechowy się otwiera. W moim przypadku musiałem "powiększyć" dysze na 180 bodajże (jeszcze sb spróbuję przypomnieć dokładnie bo nie jestem pewny). Na początku tak samo jak u Ciebie v-max nie przekraczał 120-130km/h, a po wymianie świec i dobrej regulacji v-max skoczył aż do 170-180; przy czym spalanie utrzymuje się w granicach normy. Jadąc bardzo ekonomicznie potrafię zejść do 5-6max. L / 100km. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matjag556
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:23, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dodam że lepiej kupić swiece innej firmy niż NGK, gdyż owe swiece mają tendencje do uszkodzenia kiedy bardzo sie zaleją.
Załoz ta 117 i dokrec obydwie srubki potem okrec obydwie o 1,5 pełnych obrotow o 360 stopni. Jezeli nadal tak bedzie słabo szła sproboj zatkac jeden wlot powietrza do filtra jeżeli to nie pomoże musisz sprawdzić czy nie łąpie gdzies lewego powietrza bo bardzo dziwne że tak Ci sie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|