|
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NegaTiVe
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 3:44, 29 Gru 2016 Temat postu: Problem z wałem i napięciem Aprilia RS 125 99' |
|
|
Witam, opisze swoj problem dokladnie, wiec mam nadzieje ze ktos bedzie chcial to wszystko przeczytac.
Wiec zaczne od tego ze calkowicie padl mi aku w mojej Apce RS 125 z 99 roku, kupilem nowy dedykowany do tego modelu ale zelowy, wszystko dzialalo ok, lecz po odpaleniu napiecie wskazywalo 16V i apka wahala sie pomiedzy 1000 a 2000 obrotow po dodaniu gazu ( na wolnych pracowala normalnie), dopiero po wlaczeniu swiatel gdy napiecie spadlo do okolo 15,2V wchodzila normalnie w obroty. 2 dni pozniej posypalo sie lozysko igielkowe korby w wale, przez co tez cylek tlok i glowica.
Wszystkie czesci wymienilem na nowe oryginalne ( wal cylek tlok kuty glowica ozywiscie tez lozyska i uszczelki). Przez 3 dni (jakies 300km przejechane) bylo wszystko ok, po czym znow wrocil problem z napieciem, zapalilem swiatla, przejechalem okolo 20km i historia z walem sie powtorzyla.
Jesli ktos dotrwal do tej czesci mojej wypowiedzi to moje pytania brzmia,
1. czy zmiana aku i to wysokie napiece moga byc przyczyna rozlatywania sie walu?
2. jesli tak jak moge sie z tym uporac?
3. jesli nie to jaka moze byc przyczyna?
Z gory dziekuje za pomoc, mam juz wszystkie te czesci lecz nie chce znow powtorki i licze na przemyslane i trafne rady. Czekam na odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Shokei
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:40, 14 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jaką masz świecę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NegaTiVe
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 29 Gru 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 1:06, 15 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jakas NGK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackriderr
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:55, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
W roczniku 2006 i wyżej prąd ładowania to max 14,4 V w spoczynku zakres od 11-12,7V (zakładam że części w poprzednich modelach takie same wiec nie ma różnicy.
Z tego co pamiętam do naszej Apki dedykowany jest akumulator
Yuasa YB9-B i ten akumulator sprawdza się najlepiej . Parametry akumulatora mają znaczenie. Musisz dokładnie sprawdzić ile ma prądu rozruchowego oraz ampero-godzin ten co kupiłeś . Za duży będzie nie doładowywany za mały przeładowywany też źle.
po 1 bym sprawdził akumulator czy ok . potem Regulator napięcia który jest urządzeniem elektronicznym, służącym do utrzymywania na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez alternator, pomimo zmian obrotów silnika
W praktyce napięcie nie jest utrzymywane na stałym poziomie, tylko w pewnym zakresie, zależnym głównie od obrotów i obciążenia alternatora odbiornikami w układzie elektrycznym i charakterystyki prądowo napięciowej akumulatora.
Na koniec alternator. (może się jakos zapiekł i daje dodatkowe tarcie na wał korbowy ale to tylko przypuszczenia)
Nie widzę powiązania ze złym ładowaniem do uszkodzenia łożyska.. To część mechaniczna która się zużywa po prostu .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blackriderr dnia Czw 15:03, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|