Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Śro 16:38, 02 Maj 2012 Temat postu: Problem z wykręcaniem obrotów |
|
|
Witam!
Nie dawno miałem remont silnika (tulejowanie+wymiana tłoka) i obecnie docieram Aprilię, ale mam już przejechane ponad 400km i chciałem ją z raz przecisnąć. Gdy wkręcam ją na maksa na jednym biegu (np. dwójce) jest ok, przyspiesza ładnie, wszystko git. Ale gdy kręciłem ją do końca na trzech biegach, poczynając od jedynki, to na trójce obroty skoczyły mi z 7-8tyś do końca. Tak jakby zacisnęło się sprzęgło podczas przyspieszania.
Co sądzicie?
Być może to sprzęgło się ślizga, ale w takim razie czemu mogę ją kręcić przez cały zakres obrotów na dwójce i wtedy się nie ślizga??
Chociaż te sprzęgło to mam na wykończeniu, regulacji już nie ma, tarcz sprzęgłowych pewnie też nie ma wgl... gdy wyjeżdżam z domu muszę się natrudzić żeby 2 wrzucić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vidmo002 dnia Śro 16:39, 02 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Śro 16:39, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Sprzęgło się ślizga ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Śro 16:41, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Z Tobą już gadałem, niech inni się wypowiedzą
Muszę mieć pewność że wymiana tarcza sprzęgłowych naprawi problem ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Śro 16:58, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie sprzęgło się ślizga.
PS: 400km to juz wystarczająco dotarłeś, możesz jeździc normalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bula903
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wodzisław Śl.
|
Wysłany: Śro 17:11, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak inni wymień te tarcze a napewno to pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Śro 20:37, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Robi się, dzięki za odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Czw 6:52, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Co do docierania takie małe OT ja przedupiłem moto po zrobieniu 550km do końca. Dosłownie i w przenośni [*] I się zatarła tyle że wtedy było ciepło. także szanuj sprzęta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Czw 10:08, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
siwy, to może źle zrobiona tuleja czy coś?, ja zacząłem dupić rs przy moze 100km i chodzi zacnie.
sorry za ot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Czw 10:43, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
TeDeX napisał: |
siwy, to może źle zrobiona tuleja czy coś?, ja zacząłem dupić rs przy moze 100km i chodzi zacnie.
sorry za ot. |
Też wychodziłem z podobnego założenia a skonczyło się na wymianie 5 tłoków (oczywiście tuleja potem szlify) i sprzedaniu moto bo więcej stało niż jeździło. Nie ma co przesadzać chcesz zapier*alać kup sobie litra a nie katuj 125 w 2T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vidmo002
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsk k/Płocka
|
Wysłany: Czw 13:15, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ok, tylko mówią też o spadku mocy o ok. 2-10% przy oszczędnym docieraniu.
Ja zdecydowałem się jednak nie katować, bo podczas docierania przy ok. 50km gdy ją lekko przycisnąłem apka mi zgasła i zaczęła ostro hamować... ładnie się przestraszyłem, byłem pewny że się zatarła Do tej pory nie wiem co to było, czy tłok spuchł, czy paliwo się gdzieś dostało...
Później docierałem w ten sposób że przyspieszałem do 7-8-9 tyś obrotów i spowalniałem i tak w kółko praktycznie cały czas Do tego postoje, rozgrzewanie przed jazdą i patrzenie na temperaturę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vidmo002 dnia Czw 13:16, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Czw 14:12, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nie chodzi o jakieś wyrachowane techniki ale po prostu nie pałowanie moto i nie dopuszczenie do jego nadmiernego zagrzania się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|