Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem ze spalaniem i hamulcem tylnym.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucky Luck
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:07, 16 Mar 2014    Temat postu: Problem ze spalaniem i hamulcem tylnym.

Witam wszystkich. 3 tygodnie temu kupiłem sobie apke rs125 2001r., kompresja 8,7bar, gaźnik 28mm, zawór wydechowy nie regulowany - otwarty.
Niestety już mam 2 problemy:
1. Zauważyłem, że apka nie pali mi tak jak to wszyscy mówią po 5l przy jeździe do 5-7k, tylko po przejechaniu 60km ubyło mi minimum te 5l ! Rolling Eyes
Staram się zmieniać bieg jak najwcześniej aby mało paliła, ani nie przyspieszać mocno, żeby nie obciążać mocno silnika.
2. Drugi problem to nie do końca odbijające tłoczki w tylnym zacisku.
Apke kupiłem tanio z dojechanymi klockami z tyłu, lecz wtedy ten problem nie występował. Po 2 tygodniach jazdy zaczęło się... Wymieniłem klocki na nówki EBC, ale to nic nie dało... Ktoś wie w czym może leżeć problem ? Ogólnie wydaje mi się, że tył gorzej hamuje niż zaraz po kupnie...
Aha no i po przyhamowaniu, klocki odbiją ale to musze troche pojeździć. Po przejażdżce tarcza z tyłu po dotknięciu jej zwilżonym wodą palcem "syczy" - taka jest gorąca, że aż woda się gotuje... Confused

Ktoś jest w stanie pomóc ? Najbardziej póki co zależy mi na ty hamulcach, ale fajnie było by wiedzieć jak to z tym spalaniem... A może powinienem ją właśnie trzymać na obrotach gdzie apka zaczyna "iść", żeby silnik swobodnie się wkręcał (oczywiście bez przesady, że odrazu do 10k...).

Z góry dziękuje za Waszą pomoc.
Pozdrawiam ! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 18:56, 16 Mar 2014    Temat postu:

Heheh kolego ty się z choinki urwałeś czy jak ? Kupiłeś sobie RS 125 i jeździsz tylko do 6k ? Przecież to moto do 6k nie żyje ! Co ma się niby stać jak Apka jest wyposażona w silnik wysoko obrotowy ! Jak jest wszystko sprawne łożyska i itp to można ją pałować na każdym biegu ;P

Hmmm możesz sprawdzić na jakim ząbku jest ustawiona na iglicy, jaką ma dysze i itp moim zdaniem spalanie jest realne ponieważ moja wychodzi mi 7,5l -8l przy mieszanej jeździe ;P

Co do tych hamulców noo to odpowietrz je, jeśli nic nie da noo to rozbierz tylni zacisk wyczyść tłoczki i złóż może coś pomoże


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TSZ

PostWysłany: Nie 19:42, 16 Mar 2014    Temat postu:

Gdy nie ma zaworu wydechowego jest duże spalanie, załóż regulowany i powinno znacznie spaść.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucky Luck
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:49, 16 Mar 2014    Temat postu:

kolego Kamex weź prosze bez takich komentarzy... Myślisz, że nigdy nie przekroczyłem wartości 7k obrotów ?! haha... Kręciłem ją i do 11,5, ale w tygodniu jeżdżąc nią do szkoły chce zaoszczędzić na paliwie - wiadomo do szkoły mi się nie spieszy, więc chciałem, żeby mniej spaliła, a nie żeby "żyła pełnią życia", ale tak jak mówie, to że nią tak zamulam to spalanie i tak dość dużo wynosi... ;/
Z hamulcami pewnie tak zrobie jak mówisz... Zaleje nowym płynem, odpowietrze, wyczyszcze zacisk...
Tedex tak też właśnie myślałem, że może to przez brak regulowanego zaworu ona mi tyle wciąga... ;p
A takie szybkie pytanko : Jaki koszt wszystkich "gratów" używanych, żeby mieć regulowany zawór ? Bo wiadomo można i nowy RAVE kupić, ale póki co nie posiadam takiej sumki ;/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucky Luck dnia Nie 19:51, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Legend
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 20:01, 16 Mar 2014    Temat postu:

Tedex tak mowią niby ze jak nie ma zaworu wydechowego to spalanie rosnie a gucio prawda ja wlasnie czekam na zawór i jezdze juz z 2 tyg ponad bez zaworu jak nie więcej i pali jak paliła ;D jezdze na kazdym biegu tak do 7 tys w granicach 110 km.h i pali 5,5 nawet nie ;d kolega moj tak samo jezdzi rską i jego pali ponad 6 a jezdzi tak samo jak ja ;D tez nie ma zaworu ;d i nwm od czego to zalezy ;p gazior mu regulowalem ja tak samo jak w swojej rs takze jest druga kopia i jego ponad 6 l a moja ponizej 5,5

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 20:43, 16 Mar 2014    Temat postu:

Lucky Luck noo nie wiem nie napisałeś dokładnie, ale z wypowiedzi wynikało, ze jeździsz do 6k ale kij z tym sytuacja się wyjaśniła Very Happy Coo do tego rave 2 to chyba tu brakuje kolegi Sszymona 125 bo by napisał zapewne co sądzi na ten temat i chyba moje zdanie jest takie same ;P Najlepiej będzie jak kupisz org montujesz ustawiasz i cieszysz się jazdą ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucky Luck
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:47, 17 Mar 2014    Temat postu:

No ale mi mocy nie brakuje, myslalem, ze może kupię używany zestaw to by mi mniej palił, ale jak widać po wypowiedziach nie jest to reguła... :/
Co do gaźnika to tak jak mówiłem - dellorto 28, wyregulowana tak, ze jest kawa z mlekiem na świecy, więc czy to możliwe, żeby gaźnik powodował takie spalanie ? ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiterMaster1
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:56, 17 Mar 2014    Temat postu:

Może coś się linka ssania blokuje i dlatego tyle żre.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucky Luck
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:04, 17 Mar 2014    Temat postu:

PiterMaster1 wątpie, bo po dodaniu już lekko ssania na ciepłym silniku apka zaczyna przygasać i wariować ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamex
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 18:59, 17 Mar 2014    Temat postu:

Jeśli kawa z mlekiem to wszystko jest okey ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin