Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przerwa pomiędzy 5 a 6tys. obrotów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Squller
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SBE

PostWysłany: Czw 12:34, 01 Kwi 2010    Temat postu: Przerwa pomiędzy 5 a 6tys. obrotów

Witajcie, otóż mam taki problem. Mam rs z 2005 roku. Na rogrzanym silniku, przy temperaturze 65-70 (zależy jaka pogoda:)) podczas przyspieszania motor ma dziwną pauzę. Wygląda to tak.
-na pierwszym biegu zaczynajac od malych obrotów, do 5 tys idzie w miare(bez jakis szczegolnych osiagów ale z tego co wiem to dwusuwy mają słabe dolne przedziały obrotów), i teraz następuje takie mega przymulenie, które trwa do 6 tyś obrotow (w tym czasie jak się to obserwuje z daleka to słychać takie jakby przerywanie), potem od 6 tyś już czuć że ciągnie, a przy 8 tyś. otwiera się zawór i jest ogień i tak do końca (13tyś).
-na drugim biegu gdy rozpędzam się od małych obrotów to wygląda to podobnie z tym że przerwa pomiędzy 5-6tyś trwa jakies 3 razy dluzej.
-na trojce podobnie z tym że zaczynając od małych obrotów, motor już nie potrafi się "przebić" przez tą granicę, więc trzeba zbić bieg, obroty wskoczą na okolo 6-7 tyś i już nie ma problemu.
-na 4,5,6 jest to samo, nie ma szans zeby aprilia przebila się przez tą
granicę.

Z wydechu mam wszystko wywalone (przed wywaleniem środka, a włąsciwie tylko był tam katalizator apka zachowywała się tak samo), zawór działa dobrze, podczas przerwy zimowej wyczyściłem go i sprawdziłem czy sie otwiera.

Teraz sprawa modułu, mam ten co numer jego zaczyna się na 071000-xxxxx-xxxxxx. Na angielskim forum o 125 przeczytałem w instrukcji rozblokowania aprili, ze jeśli się ma ten modul to motor przerywa pomiędzy 5-6tys, po zlamaniu blaszki podobno ta "granica" znika.
Tekst w orginale:
"Once you have snapped the bridge, fill your hole back in with silicone, make sure its waterproof! Now there will be no environmental dip between 5000-6000rpm."

I teraz pytanie do Was, czy to co mowie jest rpawda i czy aby usunąc ta przerwę pomiędzy 5 a 6 tys obortow trzeba złamać tą blaszkę ? A może moj angielski jest nie taki i źle przetłumaczyłem to co ten gosciu napisał ?

Prosze Was o pomoc w tej sprawie, jeszcze jakby Wam to cos dalo to wersja apki to SF. Sry że tak dużo napisałem ale chciałem dokładnie przedstawić problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zibi
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Czw 15:05, 01 Kwi 2010    Temat postu:

Tak jak mówisz trzeba złamać tą blaszke i przerwa zniknie miałem to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szulagw
 
 


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 15:36, 01 Kwi 2010    Temat postu:

Z anglika nie jestem zbyt dobry,ale z tego co wychodzi to niby ok przetłumaczyłeś.dla pewności wejdz na [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Squller
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SBE

PostWysłany: Sob 12:43, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Przecięcie blaszki pomogło, motor idzie teraz głądko Smile bez przerywania, wkońcu po długich poszukiwaniach znalazłęm przyczynę problemu (najpierw myślalem, że to zawór, potem dyfuzor, ostatnio nawet dysza i gaźnik xD). O module wcześniej nie myślalem ponieważ gdzies na forum pisali że moduł blokuje obroty do 8 tyś, a apka kreciła się do końca. No ale już jest wszystko gites, dzieki za pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:07, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Jak możesz to daj zdjęcia albo jakieś linki do tego tamatu zapewno komuś się to jeszcze przyda;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Squller
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SBE

PostWysłany: Sob 14:20, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Ja o tym wyczytałem w tym temacie: [link widoczny dla zalogowanych] (a dokładniej w podpunkcie Derestricting the CDI. No i kolega Zibi też pomogł Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiterRS
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Praszka

PostWysłany: Sob 14:31, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Kurde ja też mam taką przerwę.. ;/ Tyle, że nie mam zaworu tylko zaślepkę.. Może dlatego? Bo moduł kupiłem nowy odblokowany.. Więc myślę, że to nie moduł..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Squller
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SBE

PostWysłany: Sob 14:41, 03 Kwi 2010    Temat postu:

co do modułu powiem ci tylko tyle co wiem. Moja przed odblokowaniem kręciła się do 13 tyś w czasie jazdy więc byłem przekonany że moduł mam odblowany, ale męczyła mnie jakoś ta przerwa pomiędzy 5-6tyś, przeczytaj sobie pierwszy post tam wszystko opisałem, numer modułu zaczyna się na 07100. Ja mam regulowany zawór więc nie wiem jak to jest na stałym. Hmmm co by ci tu jeszcze powiedzieć. Jak wyjąłem ten cały moduł to tył jest tak jakby z gumy, wziałem lutownice i zacząłem męczyć dziada. Po chwii ukazał się tak jakby plastikowy mostek (wyglądało to jak drewno xD). Przeciołem podpiąłem do motoru z nadzieją że odpali xd, odpalił i pojechałem się przewieźć przerwy nie ma xD, do 8 tyś przyspiesza równomiernie a potem to już bajka xd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrowa151993
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Sob 19:32, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Ja też zauważyłem u siebie ten problem, myślałem że to wina gaźnika. Po zimie mógł jakiś brud podejśc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herbatkowy
Ranga 1- moto kumpla


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:50, 03 Kwi 2010    Temat postu:

No a Zibi byl u mnie wczoraj, wyjelismy modul i wyszlo ze juz ktos przy tym grzebal, i niby jest zrobione jak nalezy, ale niestety przerywanie przy 6 tys. obr. nadal ma miejsce. Obawiam sie ze ktos uszkodzil modul, i teraz bedzie trzeba kupic nowy, moze jakies inne pomysly?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZieLony_69
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:14, 03 Kwi 2010    Temat postu:

Moze przed kupnem nowego, sprawdz moto na innym module, przynajmniej bedziesz miał pewnosc ze to to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bloodwyn
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Nie 8:33, 04 Kwi 2010    Temat postu:

Ej mrówa, ale przecież Ty masz Rotaxa 123

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrowa151993
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Nie 9:00, 04 Kwi 2010    Temat postu:

No tak Smile. U mnie z pewnością nie jest to wina modułu, przeczyszcze gaźnik i zobacze czy dalej tak bedzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrusiek15
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:41, 06 Kwi 2010    Temat postu:

Ja mam nowszą budę RS-ki z 2007 roku tam były te moduły z EFI. Jest full odblokowana przez serwis. Ale jak jest np. bieg numer 4 obroty 4 tys i dodam mu gazu to bardzo wolno się to zbiera do 7 tys to wieczność więc trzeba zredukować i wtedy idzie odrazu. Czyli tez ma barierę?;/ Myslałem iż to wina silnika iż za małą ma moc nM. Nigdy nie jeździłem na takich bzykach wiec moje przezwyczajenie jest takie iz moto ma isc z kazdego biegu i od kazdych obrotów. Czy ten moduł EFI tez ma ta blaszke?

Proszę o wypowiedz jestem ciekaw!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
noname92
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oborniki / Poznań

PostWysłany: Wto 11:35, 06 Kwi 2010    Temat postu:

piter, mam nadzieje ze masz regulowany zawor wydechowy bo jak tak to gaznik do regulacji

apka powina przechodzic przez ta "bariere" pierdolniecia plynnie i bez zadnego przerywania itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin