Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kubbxx
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 16:32, 26 Lip 2013 Temat postu: Redukcja przy hamowaniu. |
|
|
Witajcie, nie wiedziałem w jakim dziale napisać wiec proszę najwyżej przenieść. Mam takie pytanie jeżeli jade powyżej 140 tak jak redukować biegi, bo 2-sówem broń boże nie hamować silnikiem, ale znowu z takiej prędkości złapie sprzęgło i zaczne sobie dohamowywać do zakrętu to mi tarcze się szybko spalą. Ja robie tak że łapie sprzęgło zrzucam bieg lekko puszczając sprzęgło i hamując i tak aż do odpowiedniego biegu aby wejść w zakręt. Macie jakąś dobrą technikę aby silnik w dupe nie dostawał bo 4t to samym silnikiem hamujesz zrzucając sobie bieg, a w 2t ani tak ani tak. Pozdrówka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
dudson
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 817
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Pią 17:32, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
sprzęgło powinno działać tylko on/off z wyjątkiem ruszania inaczej Ci się szybko zjedzie
dojeżdżasz do zakrętu i wtedy opór na heble do prędkości odpowiedniej do wejścia i w tym czasie redukujesz biegi z międzygazem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Kubbxx
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 18:29, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
a właśnie, a biegi w tych silnikach można zmieniać bez sprzęgła, bo w silnikach crossowych jak jeździłem to normalnie bez można było a tutaj się boje żeby skrzyni nie rozpirzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Pią 18:38, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja robie tak, jak widze zakręt, to redukcja z między gazem, troche przyhamuje silnikiem i dopiero hamulcowami.
Co do zmiany bez sprzęgła to można, ale od 2 wzwyż (nie zmieniaj z 1 na 2), redukawać też można ale nigdy nie z 2 na 1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Pią 18:56, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dlaczego nie można silnikiem hamowac? Mozna normalnie silnikiem hamować bo przecież od tego masz olej i filtr oleju na pierscieniach i gladzi cylindra, żeby chroniło przed przetarciem i silnik nie dostaje po dupie tlyko trzeba umieć to robić bo trzeba pamietać, że remont jest droższy od pary klocków
Tak btw. to polecam film twist of the wrist 2
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Pią 18:57, 26 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Pią 19:42, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
waldorm, chodzi o to że w 2t gdy hamujesz silnkiem masz zapmkniętą przepustnice i wtedy dostaje oleju tyle co na wolnych obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Pią 20:28, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie tyle samo bo pompa daje więcej oleju bo obroty sa wyższe, ale tak czy siak za mało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Pią 20:49, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No niby pompa daje więcej oleju bo kręci się razem z wałem, ale z drugiej strony pompa jest sterowana linka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Pią 20:49, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dlatego mówie, że trzeba to robić umiejętnie, hamowanie silnikiem nie jest i nie powinna być główny sposób hamowania a tylko dohamowywania
Bo tak jak powiedziałem już wczesniej, klocki są tańsze od silnika
A no i nie hamuj z wcisnietym sprzęgłem bo jest bardzo zły nawyk.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Pią 20:49, 26 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:16, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jezu. tedec jedynie normalnie mówic. Co z tego ,że pompka kręci się razem z silnikiem skoro przepustnica jest zamknięta i paliwa dostaje tyle co na wolnych obrotach a razem i z paliwem olej.
Hamujcie silnikiem dalej to szybko zarzegnacie się z gładzią na cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
waldorm
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: wziąść kase na paliwo?
|
Wysłany: Wto 11:57, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Hamowałem w kazdym 2t jaki miałem i robiłem remont tylko w jednym moto ale to był cross więc się nie liczy i następni właściciele też nie narzekali żeby jakoś szybko silnik się skończył czy coś
Praktyka lepsza od gdybania "RÓBCIE TAK A ZOBACZYCIE!"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waldorm dnia Wto 11:58, 30 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:59, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli mówisz o skuterkach to daj spokój Ale warto podyskutować.
Moim zdaniem (a prawo do niego mam ) hamowanie silnikiem w 2T szkodzi. Dlaczego? Otóż kiedy przypuszczalnie puszczam gaz przy obrotach rzędu 12 tys. to dawka mieszanki (paliwo, powietrze, olej) jest równa takiej jak na wolnych obrotach czyli ok. 1500 tys. W tym samym momencie film olejowy jest dużo uboższy co zwiększa tarcie co powoduje szybszą eksploatację oraz wzrost temperatury.
Jeżeli ja hamuję silnikiem to robię to tak :
Jadę na 5 biegu widzę zakręt przypuszczalnie 90 stopni. Puszczam gaz, naciskam hamulec, naciskam sprzęgło, między gaz, redukcja do np. 3 biegu i jadę dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drogomyśl
|
Wysłany: Wto 18:23, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Powinno się normalnie jeździć, tak samo jak każdym innym moto, z tym, że unikać dłuższego hamowania silnikiem, np przy zjazdach z górki itp.
Biegi normalnie redukować jeden za drugim, żadne wciskanie sprzęgła, przebijanie dwóch naraz itp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Wto 18:29, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja jeszcze chciałbym dodać, że serwisówka zleca hamowanie silnikiem podczas docierania, wiec to nie jest chyba takie złe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
hubert514
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:10, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Hamowanie silnikiem przy docieraniu to co innego bo zawsze tak było Ale dlaczego nie mogę przebić dwóch biegów przy mocnym dochamowaniu to nie ogarniam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|