Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maliniak
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 12:10, 22 Sie 2011 Temat postu: Remont? |
|
|
Witam ostatnio moja aprilia nie trzyma wolnych obrotów, tzn. jak się rozgrzeje i spuszcze ją na wolne obroty to zgasnie i ciężko jest ją odpalić, ale gdy jade tak na ponad 7 tys. obrotów jest dobrze, nie gaśnie i idzie jak burza. Gdy wczoraj wykręciłem świece zauważyłem na niej olej!
Zmierzyłem kompresję a tam 5,5 - 6
Przy tej kompresji remont silnika jest nieunikniony?
A jeżeli jest olej na świecy to może poszły tylko pierścienie i dlatego nie trzyma kompresji? Dodam jeszcze że w silniku coś jakby stuka, nie wiem czy to łożyska na korbowodzie czy co, ale zakładając, że to łożyska to jaki byłby koszt remontu silnika wraz z tymi łozyskami?
Sam nie będę się tego podejmował, ile może wziąć mechanik za remont?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 12:17, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Czemu olej na świecy ma świadczyć że poszły pierścienie, przecież to nie jest 4t.
w 2t cała komora spalania wypełniona jes paliwem powietrzem i benzyną.
Musisz niestety wymienić tłoczek, nie wiem czy miałeś już tuleje na cylku, raczej po prostu już się skończył tłok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maliniak
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 12:25, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Aha, no spoko, wcześniej miałem 4T i stąd mi przyszło do głowy o tych pierścieniach, tulei na cylindrze jeszcze nie było, więc będzie można oddać do tulejowania, ale pomijając to i zakładając, że będzie to nowy cylinder i tłok wraz z tymi łozyskami na korbowodzie ile by kosztował taki remont u mechanika? (robocizna + cześci)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Pon 13:09, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Nowy cylinder chyba 1300-1400zł NIE oryginalny z MITAKI całkowity koszt hmmm zamkniesz się w 2,5-3tyś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maliniak
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 13:40, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
hmm, to jednak tulejowanie (jeśli będzie to możliwe) wyjdzie duuuuuuużo taniej i wtedy zakupiłbym tłok wossnera za te 300-400zł
A na allegro znalazłem zestaw Mitaka 1450zł cylinder+tłok
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale będę stawiał na tulejowanie o ile to możliwe i lepszy gatunkowo tłok, bo jeżeli będzie jeszcze coś z łożyskami albo z korbowodem to wyjdzie kasy w ..ujjj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lewniowa/Brzesko
|
Wysłany: Pon 13:40, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie komprecha była 4,5bara cylek był w idealnym stanie więc wymieniałem tłok na selekcje większy(350zł), korba(330zł), łożyska + uszczelniacze(130zł), uszczelki(120zł), olej w skrzyni(60zł) i wał do regenerki:)
mechanik bierze za taką przysługę u mnie 400zł a regenerka wału (prasowanie, wyważenie, chrom na bieżnie) koło 200zł
z tym że czekam jeszcze na wał bo duża kolejka jest i nie mogą sie za to zabrać w zakładzie;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maliniak
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 13:43, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
DiKej jak podliczyłem u Ciebie wyszło ponad 1500zł wraz z robocizną, mam nadzieję, że u mnie do wymiany będzie tylko tłok, ew. uszczelniacze i nic więcej, bo z kasą mam cienko.
Dzięki za pomoc, teraz muszę umówić mechanika ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lewniowa/Brzesko
|
Wysłany: Pon 13:45, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
i jeszcze jak rozbierasz silnik to olej przekładniowy pasuje wymienić i uszczelki;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maliniak
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 13:48, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
uszczelki koniecznie, a olej mam wlewany nowy tydzień temu Dikej a jak ty miałeś tak małą kompresję to też Ci gasł na wolnych/niskich obrotach po rozgrzaniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DiKej
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lewniowa/Brzesko
|
Wysłany: Pon 13:55, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
wiesz co, ja jechałem z kursu do domu i po drodze zgasła. kolega mi mówił że jak słyszał jak jade to tak jakby sie miał silnik rozlecieć, później, jak kręciłem rozrusznikiem to wszystko normalnie obracało tylko nie odpalała
myślałem że sie zatarła, ale zawiozłem do mechanika i właśnie to wina słabej kompresji i lekki luz na łożysku tym na dole korby był
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MrB
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:37, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Powiem Ci tak, tulejowanie z tłokiem wyjdzie ok 700 zł ( Jeżeli będzie to motor tech i tłok wossner ) Jeżeli będziesz wymieniać korbe to koszt od 200-400 zł + robienie wału do 200 zł. Simeringi z łożyskami na cały silnik łącznie ze skrzynią wyszły mnie 300 zł. No i uszczelki okolo 150 ( athena ), i robocizna myśle mechanik weźmie 200 + .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daniel13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Rudka City k. Lublina
|
Wysłany: Pon 18:01, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ale i 200zl mozna zaoszczedzic jak sie samemu umie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Pon 18:26, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Powiem tak bez rozkręcenia silnika nic nie zdziałamy tu a po drugie nie jeździj już na nim dopóki nie jest za późno bo wiesz może być gorzej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 19:21, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego zdejmij cyla i zobacz tłok luzy na korbie itd, nie oddawaj jej do mechanika bo zedrze z Ciebie kase za nic, bo ten silnik to banalna sprawa.
Panowie powiem wam jedno gdybym miał kupować jakąś 125 to napewno nie kupiłbym rs,
Patrzcie jak to się psuje ;p Tyle z nimi problemów. ale to taki off topic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MrB
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:49, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz to ja Ci moge remonta zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|