|
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kogni
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:15, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Hej ,a może wiecie gdzie mogę dostać tanio (najlepiej używany) wydech do mojej Aprilli ? Przypominam , że to Aprillia AF1 1991r. silnik Minarelli AM3/5.
Acha gaźnik mam ten : [link widoczny dla zalogowanych]
Chciałbym też kupić nowy filtr powietrza,ale niestety nie wiem jaki Jestem zielony w moto,czytam rożne tematy,ale nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi...
Same problemy z tym moto...od wczoraj nie działają światła z przodu i z tyłu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Pią 15:17, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Pią 15:05, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Aaaaa To jest Minarelka Myślalem, że rotax.
Am3,4,5,6 różnią się tylko ilością biegów więc nie musisz się tym sugerować kupując inne części.
Wydech:
[link widoczny dla zalogowanych]
Filtr powietrza nie za duży bo jest to mała pojemność i cylinder nie potrzebuje, aż tak dużo powietrza, a może nawet się dusić.
dużo części możesz dostać tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak nie będziesz mógł nic znaleźć do af1 to pamiętaj, że części silnikowe od Tzr'ki i RS'ki też będą pasowały.
Kupując filtr powietrza zwróć uwagę na 3 rzeczy:
1. Mały
2. Średnica filtra musi odpowiadać średnicy w gaźniku.
3. Kup gąbkowy nie siatkowy. Siatkowe to największe gówna które nie są odporne na wszelkie warunki atmosferyczne.
Podany przez ciebie link nie działa ponieważ na końcu linku dodałeś kropkę.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pią 15:07, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kogni
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:26, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Acha , widzisz , bo ktoś kiedyś na innym forum napisał mi , że AM6 różni się od AM3 nie tylko skrzynią...
Znam Mielocha , dużo właśnie tam kupiłem
Myślałem , że średnica jest podana na tej stronie allegro.Jutro zdejmę filtr i zmierzę ręcznie ile ma mm. Dzięki za pomoc,dam znać,jak wymienię filtr i wydech. Obecnie mam filtr bez niczego w środku o_O
A mógłbyś jeszcze uzasadnić dlaczego nie wziąść filtru z siatką ? Są tańsze...np ten : [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Pią 15:35, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Pią 17:56, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
1. Za słabo filtruje, przepuszcza syf do gaźnika
2. Przepuszcza za dużo powietrza
3. Nie jest odporny na warunki atmosferyczne.
Kiedyś miałem skuter i w skuterze właśnie taki filtr.
Nie dość, że na seryjnej dyszy nie dało się tego wyregulować ponieważ łapał za dużo powietrza to jak jechałem do domu złapał mnie deszcz ten filtr bez problemu wciąga wodę do gaźnika która miesza się z benzyną przez co motor ma ogromnego muła i nie wkręca się na obroty wyższe niż 3000.
Te prowizoryczna osłona która jest na filtrze w rzeczywistości nic nie daje.
Polecam filtry tego typu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pią 17:57, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kogni
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:49, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A więc kupiłem wydech stąd : [link widoczny dla zalogowanych]
Był trochę luźny przy cylindrze , założyłem na końcówkę kawałek dętki od roweru i już jest ok.(ale nie wiem czy tak można,czy guma się nie stopi) Tłumik odstaje jakieś 0,5metra od moto , będę musiał coś pokombinować :/
Nie rozwiązało to problemu,moto chodzi ciszej i nic po za tym...
Chciałbym Was zapytać jak wyregulować gaźnik ? Tzn obroty łatwo wyregulować na słuch , to banał ,ale nie wiem jak ustawić powietrze...Moto po wymianie wydechu mocno kopci Mieszankę ustaliłem na 33ml oleju na litr benzyny.Ale nie wiem co było wcześniej w baku,bo już trochę zalany jak go wziąłem...
Zauważyłem , że moto przed zmianą wszystkich części miał ten sam problem co teraz.Wtedy było tak , że na luzie wkręcał do 6 tyś obrotów potem miał zastój,musiał trzymać gaz na full jakieś 15 sekund i nagle coś jak by się odblokowywało i wkręcał się do 12tyś obrotów szybko. Teraz nie mogę tego sprawdzić , bo jest nowy cyl , ale czuję ,że było by tak samo. Może napiszę co już wymieniłem będzie łatwiej ocenić co i jak...
A więc uszczelniacze,kompletny napęd (zębatki,łańcuch),cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),tłok,pierścienie,uszczelki,zawór membranowy,gaźnik dellorto 21mm.kruciec,dysza 85,sportowa świeca B8EG,kompletny wydech,mechanik dorobił też klin do magneta , bo był ścięty. Moto tak jak by nie dostawało tyle paliwa ile potrzebuje... Jest słaby,na prostej jako tako jedzie,ale pod minimalną górkę tragedia...Nawet jak jadę w dół,wkręci się do 6 tyś i nie może dalej...
Ktoś ma jakiś pomysł ? Włożyłem tyle kasy i dalej klapa
PS tak wygląda mój filtr powietrza,obok leży siatka,udało mi się ją zamontować do środka 2 foty : [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Pią 19:53, 20 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamello7
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:55, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Cylinder jest zły, kolega kupił do tzr tnt sport załozył moto jechało ale mocy praktycznie zero. Rozebrałem mu to i chodzi o to ze tłok nie dobija do końca cylka zostaje .0.5 cm czytałem na forum tzr ze trzeba go zeszlifowac od gory, Załozyłem koledze do tzr seryjny cyl i teraz zamyka 105, te cylindry tnt jak i twoj tec mają na odwrot gniazda wylotowe na odwrot niz w oryginale . zapraszam na yamaha-tzr.eu tam udziele wiecej pomocy w sprawie apkli, jest tam kilka osob z tym samym problemem co masz ty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Pią 20:33, 20 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Wiesz czemu bardziej kopci ??
CYTAT:
Stan jak nówka 2 tyg temu czysciłem go wewnątrz wiec jest czysty jak z salonu
z zewnatrz tez, ozywiscie jest odblokowany
Co do tej gumy i to przy samym cylindrze, to stopi się jak masełko
Cylinder aluminium TEC 50 ??
Nie przypominam sobie, żeby taki produkowali do biegówek minareli.
Przykro mi ale kupiłeś cylinder Do Minarelli horizontal ( do skuterów ).
Tu może być tego przyczyna i pewnie dla tego wydech nie pasuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pią 20:42, 20 Sie 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafi0550
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 0:08, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A może kopci dlatego ze jest na dotarciu i dajesz większą dawke oleju i nie ma sie co dziwic. Nie wiem ile powinno sie lac oleju na 1 litr wachy przy docieraniu ale po dotarciu to leje sie 20 ml a nie 25 ml.
A co do cylka to może jest tak jak pisze rafal_tc, może kupiłeś zły cylek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kogni
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:35, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Hmm,cylek kupiłem taki : [link widoczny dla zalogowanych]
A sklep odpisał mi :
"Witam,
tak, cylinder pasuje do wszystkich silników AM (3-4-5-6 biegów)."
Nie wiem sam już o co chodzi
Cylinder ma taki sam otwór na wydech jak poprzedni...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Sob 20:36, 21 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Nie 8:11, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nie no cylinder faktycznie jest dobry. Zwracam honor i przepraszam za błąd.
A jak już wspomniałem cylinder do wszystkich AM jest taki sam na 100%
Luz na wydechu:
daj mu mocniejsze sprężyny
Jak regulować mieszankę ?
mieszanka musi być wyregulowana tak, żeby na wolnych obrotach nie gasł, a równocześnie wkręcał się na maxymalne.
Właśnie zobaczyłem, że dałeś tam gaźnik 21mm i się przeraziłem.
Gaźnik 21mm przeznaczony jest do racingowych cylindrów. Np takich:
[link widoczny dla zalogowanych]
Seryjny gaźnik w silnikach am to 12m... Więc nie wiem czemu na cylindrze 50cc dałeś, aż tak wielki gaźnik. Wątpie, że uda ci się to na nim wyregulowac. Mógłbyś dać ewentualnie największy 17,5 ale nie 21.
Dałeś dysze 85 do gaźnika który powinien mieć oryginalnie większą dyszę. Ta dysza ogranicza mu dopływ paliwa.
Do tego do gaźnika 21mm przy tak małej pojemności wymagany jest filtr stożkowy. Oczywiście oprócz tego dochodzi większe, niepotrzebne spalanie dzięki któremu nic nie zyskujesz na mocy a tylko tracisz.
Kup oryginalny gaźnik 12mm albo 17,5 to uda ci się wyregulować.
Bo sportowego cylindra nie masz więc nie widzę powodu dla którego powinieneś mieć 21..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Nie 8:43, 22 Sie 2010, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kogni
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:50, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Bo wcześniej miałem 14mm i moto ledwo jechał.Mechanik kazał kupić większy , najlepiej 21mm i moto jedzie lepiej , ale dalej się wlecze gorzej od chińskiego skutra :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
karolrs125
Ranga 1- moto kumpla
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 10:23, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moze poprostu dokladnie wyczyscic stary gaznik+regulacja. A jaki olej lejesz?? Tak wogole to sprawdz czy tlok dochodzi do samej gory cylindra, bo z zamiennikami to roznie bywa. Sprawdz kompresje, sprawdz czy silnik jest sczelny tzn, pod cylindrem, pod glowica, pomiedzy karterami. Moze jest nie szczelny na wale tzn simmeringi i brac olej ze skrzyni. Moze pobierac wode z ukladu chlodzacego, sprawdz czy jej nie ubywa. tam miedzy cylindrem a kroccem jest zapewne taka membranka, sprawdz czy nie jest uszkodzona. a tak wogule to jak odpali i pochodzi troche, wykrec i zobacz swiece, i napisz czy jest mokra, sucha i jaki ma kolor, zobacz tez jaka ma iskre, bo moze tez w tym tkwic problem. Posprawdzaj to co Ci napisalem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karolrs125 dnia Pon 10:31, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Pon 19:41, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
głupoty ci mechanik nagadał Zygmunt z pod sklepu lepiej doradza.
Przy tak dużym zastosowaniu zamienników trzeba by było sprawdzić motor własnym okiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pon 19:44, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kogni
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:03, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Wcześniej miałem gaźnik 14mm dokładnie ten : [link widoczny dla zalogowanych]
Sprzedałem go Było jeszcze gorzej,moto to już w ogóle nie chciał jechać...
Dziś postaram się rozkręcić gaźnik i wsadzę oryginalną dyszę (nie znam się na tym kompletnie wcale,mam nadzieję , że to prosta czynność )
Popatrzę też kable , bo apka straciła światła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Wto 20:12, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
iskra ucieka ??
Na oryginalnej konfiguracji musi pracować najlepiej bo taki został stworzony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|