Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont silnika AF1
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:02, 30 Lip 2010    Temat postu: Remont silnika AF1

Witam , pisałem już kiedyś na tym forum,mam aprili AF1 50 Fututra(silnik AM3),wiem , że to nie 125,ale jestem w kropce i może ktoś stąd będzie potrafił mi pomóc. Sprawa wygląda tak , że po włożeniu w moto ok 1,7K-2K zł , mechanik stwierdził żebym go zabrał,bo on nie potrafi go naprawić,a kasa poszła w błoto...Od początku...Gdy otrzymałem moto,ledwo jeździł,ledwo bijał na obroty,ale coś tam jechał,skrzynia biegów była uszkodzona.W moto było wymienione linka sprzęgła(stara pękła),łańcuch,zębatki,uszczelniacze przedniego zawieszenia+olej,cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),pierścienie,tłok,zawór membranowy,naprawił skrzynię biegów. Kazał mi nim pojechać do domu (ok 3km) i za jakiś czas przyjechać z innym gaźnikiem , bo stwierdził , że ten (oryg.14mm) to za mało.Wiec pojechałem,moto jechał ok 10km/h pod lekką górkę na dwójce , na trójce wogóle nie chciał jechać . Zauważyłem podczas jazdy , że jeśli w czasie jazdy przełączę go na chwile na ssanie i zaraz je wyłączę to motor troszkę bardziej się rozpędza.Pod większą górkę jechał już tylko na jedynce ok 5km/h,po tych 3 km męczarni,zauważyłem , że temp skoczyła do 120 stopni .Odkręciłem korek wlewu płynu chłodnicy i trochę wody wyleciało , chyba się zagotowała . Mówiłem o tym mechanikowi,ale stwierdził , że pewnie nic się nie stało. Motor dale palił i dalej jeździł tak samo,wymieniłem wodę na płyn chłodniczy i było ok. Kupiłem gaźnik Dellorto 21mm(ssanie ręczne) , kruciec , nową świecę (sportową) , dyszę do gaźnika (paliwa) 0,85mm. Zjechałem wczorasj do mechanika w dół , motor się rozpędzał gorzej jak chiński skuter. Po 2 km w ogóle nie mogłem mu gazu dawać na trójcę , bo się dławił paliwem (jazda ok 40km/h),poczekałem chwilę i gaz znowu jakoś chodził o_O Dojechałem do mechanika , a ten dziś dzwoni i mówi , że po założeniu nwego gaźnika,krućca,dyszy,świecy regulacji gaźnika moto w ogóle nie odpala,ani na starter ani na pych...i żebym go zabrał,a kasa poszła w błoto. Dziś go nie zabiorę , bo mam gorączkę , ale może macie jakieś rady,ja mu je przekaże i może w końcu ogarnie mój moto Sad
Dzięki z góry za pomoc chłopaki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:23, 30 Lip 2010    Temat postu:

A więc dziś byłem u mechanika , włączyliśmy ssanie i na pycha odpalił,nawet fajnie jechał,po kilu minutach mogłem wyłączyć ssanie i nadal jechał. Zauważyłem 2 rzeczy. Pierwsza :Odpali tylko na pycha i ze ssaniem(przy zimnym silniku,bo przy ciepłym ze startera,nawet bez ssania)
Druga : wkreca sie (tak na sluch,zepsuł się niedawno obrotomierz) do ok 6tys obrotow,potem ma przerwe,pewnie jak bym dluzej trzymal gaz to by sie wkrecil,ale nowy
cylek wiec tego nie zrobie,ale czy to normalne zachowanie takiego moto ? (Na luzie też gdzieś tak do 6-7max)
Acha, wydech mam jakąś samoróbe , może to tu leży wina ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Pią 16:32, 30 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gielu
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią 16:38, 30 Lip 2010    Temat postu:

To że nie odpala to może być wina nie wyregulowanego gaźnika. Z tym wydechem też może coś być nie tak, najlepiej by było wstawić taki jaki powinien być a nie jakieś samoróbki wujka mietka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal0055
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm

PostWysłany: Pią 21:13, 30 Lip 2010    Temat postu:

moze swiece wymien lub pozycz od kogos tlumik i sprawdz jak bedzie dzialal

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawiderr
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:15, 30 Lip 2010    Temat postu:

a ten twój wydech ma chociaz dyfuzor?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:24, 31 Lip 2010    Temat postu:

Tak wygląda mój wydech :
[link widoczny dla zalogowanych]
Świeca jest ok.
Znalazłem coś takiego tylko muszę sprawdzić jakie mocowanie jest u mnie i czy będzie pasować.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szulagw
 
 


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 10:36, 31 Lip 2010    Temat postu:

o kurwa,ale harley <lol2>

Nie rób wiochy wsadz oryginał i wyreguluj gaźnik to będzie hulać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawiderr
Ranga 4 - Skuterowiec


Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:05, 31 Lip 2010    Temat postu:

to jest jakiś wydech od 4t co ty masz ^^ , kup jakis normalny wydech , w 2t konieczny jest dyfuzor aby silnik poprawnie chodził. taka charakterystyka pracy , wpisz sobie w wikipedie silnik dwusuwowy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:59, 31 Lip 2010    Temat postu:

Macie całkowitą rację to jest od 4T :/ całkiem inna konstrukcja. To były właściciel wsadził to gówno tam :/ Po wypłacie rozejrzę się za wydechem.

Zauważyłem , że moto trochę się grzeje,po 3km ok 80stopni,i czasem skacze sam gaz,muszę ruszyć manetką od gazu to spadnie...Czasem też jak redukuje z 3 na 2 też gaz podskakuje sporo...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kogni dnia Sob 18:06, 31 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal0055
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm

PostWysłany: Sob 21:22, 31 Lip 2010    Temat postu:

moim zdaniem to wina tlumika kup nowy i powino byc dobrze a jezeli bedzie nadal zle zmien mechanika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Pon 19:25, 02 Sie 2010    Temat postu:

Skoro tak szybko się grzeje to za słabe chłodzenie lub smarowanie.

Stawiam na generalne czyszczenie gaźnika. Weź wiaderko rozbierz go dokładnie, wymyj benzyną ekstrakcyjną, przedmuchaj kompresorem.
Może dostaje za mało oleju i przez wysokie tarcie nabiera temperatury.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:54, 03 Sie 2010    Temat postu:

Gaźnik jest nowiutki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trojmiasto

PostWysłany: Wto 22:17, 03 Sie 2010    Temat postu:

Gaźnik wyreguluj aby dawał więcej oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafi0550
Ranga 3 - Simsonek


Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:00, 03 Sie 2010    Temat postu:

Z tego co wiem to w gazniku nie da sie ustawic dawki oleju tylko benzyny i powietrza. Dawke oleju ustawia sie w dozowniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogni
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:42, 04 Sie 2010    Temat postu:

Dokładnie ,w gaźniku nie mam tej regulacji,a dozownik odłączony. Sam robię mieszankę:
Okres docierania 33ml - 1litr
Po dotarciu 25ml - 1litr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin