![Forum](http://s7.directupload.net/images/140115/ksk4kbb3.jpg) |
| Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal_tc
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: Czw 22:27, 29 Lip 2010 Temat postu: Rotax 122 vs. Rotax 123 |
|
|
Często na forum można spotkać się z pytaniami typu:
Czym się rózni silnik Rotax 122/123, który lepszy, w jakich rs/af1 znajduje się dany silnik i wiele innych.
Dla tego postanowiłem napisać artykuł.
WSTĘP:
BRP-Rotax GmbH & Co KG, znany po prostu jako Rotax, to austriacki producent silnika. W ciągu ostatnich 50 lat firma opracowała ponad 350 modeli silników i wyprodukowała ponad sześć milionów silników.
Nie będę pisał tu o silnikach do ATV, kartów, skuterów śnieżnych i innych bo przecież takie nas nie interesują. Dokładnie napiszę o modelach Rotax 122 i rotax 123.
Typ 122 i 123:
Silniki jedno cylindrowe o pojemności 125 cc.
Stosowano je w Motocyklach Aprilia AF1 / RS125.
Silniki te miały za zadanie przy użyciu układu wydechowego z zaworem zwanym " rave " zwiększyć moc szczytową, a jednocześnie zachowanie niskiego momentu obrotowego.
Rotax 122:
Stosowane w Motocyklach Aprilia RS 125 od roku 1997.
Zamiennik silnika Rotax 123 ze względu na dłuższą żywotność oraz mniejsze spalanie.
Rotax 123:
Stosowane w Motocyklach Aprilia Rs 125 i Aprilia AF1 do roku 1996.
Różnice między silnikami Rotax 122 i 123:
Roznica pomiedzy tymi silnikami to przede wszystkim inna skrzynia biegów i w rotaxie 122 mniejsze spalanie.
Różnią się też tym, że cylindry w rotaxach 122 są pokryte powłoką nicasilu co zwiększa ich żywotność nawet do 30% !! w porównaniu do silników Rotax 123.
Na pytanie czy cylinder z silnika rotax 123 będzie pasował do 122 i odwrotnie stanowczo odpowiadam NIE.. Różnice widoczną na pierwszy rzut oka można zobaczyć poniżej:
Sposoby blokowania silników Rotax 122 i Rotax 123:
Silniki te blokowane są na kilka sposóbów:
1. Blokada na wydechu ( zwężka w dyfuzorze ).
2. Moduł zapłonowy.
3. Zawór wydechowy.
4. Katalizator.
5. Filtr Powietrza.
To by było chyba na tyle. Jeżeli coś pominąłem lub w czymś się pomyliłem to napiszcie na PW, a poprawię.
Wszystkie silniki Rotax 122 i 123 niezależnie od wersji zbudowane są na tych samych podzespołach więc informacja która wersja ile ma mocy jest zbędna i prowadzi tylko do konfliktów.
Post został pochwalony 4 razy
Ostatnio zmieniony przez rafal_tc dnia Pon 17:01, 02 Sie 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|