Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drogomyśl
|
Wysłany: Śro 18:30, 04 Kwi 2012 Temat postu: Rozbieranie silnika |
|
|
Witam,
będę rozbierał silnik (zmiana korby) i chciałem się dowiedzieć, co demontować najpierw i na czym kończąc. Z góry dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pablo910
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 19:05, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego a co tu pisać. Wyciągasz silnik z ramy i musisz go zorpołowic żeby wał wyciągnąć i po sprawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drogomyśl
|
Wysłany: Śro 19:17, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik już odkręcony, próbowałem go wyjąć z ramy ale nie chce iść, będę jutro próbował.
Ale konkretniej od czego zacząć, cylinder rozumiem zdjąć i już rozpoławiać? Dozownik odkręcać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Śro 19:23, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Odkręć wszystko to co przeszkadza w rozejściu się karterów. Czyli Od początku :
Gaźnik / króciec / zawór / głowica / cylek / pokrywy przekładni / sprzęgło / magneto i dalej lecisz już z małymi częściami. Niczego nie pogub pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 21:09, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jeszcze wydech,plastikowe tryby
Magneto możesz zdjąć po rozpołowniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drogomyśl
|
Wysłany: Śro 21:46, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wydech, gaźnik i zawór już wyjąłem przed wyjmowaniem silnika z ramy. Będę jutro działał więcej, dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 9:47, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
moja rada nie bij młotkiem czy jakimiś klockami, tylko sprawdź zanim rozpołowisz czy wszystkie śróby wykręcone bo łatwo przeoczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Czw 10:00, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Radze podłożyć lewarek pod tylni amortyzator żeby moto nie siadlo gdy będziesz wyciągał ta długą srube co idzie przez wahacz. I jeszcze jedna rada ostatnia srube odkręć ta na cylindrze co trzyma silnik w ramie, kolanami docis silnik do gory wyciągnij ta srube i silnik wyjdzie bez problemu, z wkladaniem ta samo ze silnik na kolanach i pierwsza srube wkladasz ta przy cylindrze (ja tak robilem i zawsze bylo mi najlatwiej tym sposobem a silnik z apki wyjmowałem 5 razy i doszłem do takiej wprawy ze wyciagam silnik w 10 min )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drogomyśl
|
Wysłany: Czw 15:50, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Już mam trochę rozebrane. W skrzyni była ułamana jedna zębatka: [link widoczny dla zalogowanych] Idzie coś takiego kupić osobno, jako jedna część, tak?
Po czym poznać, że korba rzeczywiście jest do wymiany? Ruszałem ją na boki i chodzi trochę, ale nie wiem jaki powinien być luz.
Kolejna sprawa, przy 3-5 tys RPM było słychać metaliczne brzęczenie, ponoć to cylinder do wymiany. Rozebrałem, cylinder wydaje się ok myśle, aczkolwiek nie wiem jak wyglada taki kwalifikujący się do wymiany. Przesyłam foto cylka i tłoka (tłok już troche ubrudziłem łapami.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze takie pytanie, bo jest coś takiego jak wałek wyrównoważający, jak to wygląda? Żebym potem mógł dobrze to ustawić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cadavre dnia Czw 16:18, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Czw 17:34, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
korba na boki moze mieć luzy tylko gora doł nie moze byc. Cylinder wyglada ok ale tłoczek do wymiany
zobaczysz go dopiero gdy rozpołowisz silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drogomyśl
|
Wysłany: Czw 17:48, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A jest możliwe, że to klekotanie na niskich obrotach było skutkiem tego urwanego trybu? Bo nie wiem wkońcu czy zmieniać tą korbę czy też nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Czw 18:46, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Racze jest możliwe bo dosc duzy kawalek zostal ulamany. A sprawdzałeś czy korba ma luzy gora doł(przy wale a jak nie to spr czy sa luzy gora dol przy tłoku )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cadavre
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drogomyśl
|
Wysłany: Czw 18:50, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jutro sprawdzę te luzy, korba ma chyba jakieś malutkie, a na tłoku to nie wiem. A to trzeba wymieniać całą korbę czy nie starczyło by zmienić tylko łożysk?
Więcej foto cylindra do oceny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tłoczek mówisz raczej do wymiany?
Jeszcze takie pytanie, te dwa duże tryby (u mnie jeden brązowy, drugi żółty) są jednakowe? Bo muszę zamówić taki jeden, chyba używkę, i nie wiem czy one są takie same czy sie czymś różnią.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cadavre dnia Czw 19:58, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Holew
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Czerwionka Leszczyny k Rybnika
|
Wysłany: Czw 20:08, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie sa takie same te tryby ale ja mam rotaxa 123 nie wiem jak jest w 122 wiec niech sie ktos inny wypowie. A cylinder jak najbardziej ok. Samych łozysk sie raczej nie wymienia zawsze caly komplet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daderga
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 21:28, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
w 122 tryby tak samo są jednakowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|