Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michau_ek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Śro 21:40, 27 Lut 2013 Temat postu: Rozpoławianie silnika. |
|
|
Elo, w mojej rs musze wymienić uszczelke między karterami (cieknie płyn chlodniczy) i będę to robił na dobrą sprawę pierwszy raz w życiu, więc jakbyscie mogli wysłac jakieś poradniki, filmiki, lub opisac na co uważać itp to byłbym wdzięczny.
z góry dzieki
ps. nie mam sciagacza magneta, wiec rozbieram od str. sprzegla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Śro 22:04, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Magneta możesz nie ściągać, odkręcasz wszystkie śruby imbusowe i gumowym młotkiem walisz - delikatnie z wyczuciem, mi po 3-4 walnięciach kartery się rozeszły. Pod żadnym pozorem nie próbuj wkladać śrubokręta miedzy połówki bo jedynie uszkodzisz karter.
Jeżeli pompa sie leje to radze wymienić simeringi które są na niej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
filipek375
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Śro 23:55, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Cześć, mam podobny problem, spiepsza mi płyn chłodniczy tylko nie wiem zabardzo którą drogą , dlatego chcę rozkręcić silnik , posprawdzać wszystko i złożyć na nowych uszczelkach. Mechanik który przeprowadzał remont silnika to jakaś porażka i dlatego dobrze było by rozebrać caly silnik. Teraz tak , czy jak ściągnę magneto i zmienię położenie wału i założę z powrotem to czy coś się rozreguluje ? Jak najlepiej ściągnąć wał , tak aby simeringi się nie uszkodziły, jak założyć zębatki na wał . Posiadam klucz do magneta a resztę mogę pożyczyć od mechaników. Dzięki za podpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michau_ek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 18:45, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
na magnecie jest klin (i po to jest on abys to dobrze złożył )
TeDeX, dzięki za info... co do simerignów pompy, jakiś podgląd czy kurde cokolwiek jak to wygląda, jak się ten silnik rozbiera? bo szczerze mówiąc niezbyt mi się to widzi :F
te uszczelki podpasuja do rotaxa 122? napisałem do typa, ale cos nie odpowiada na razie..
[link widoczny dla zalogowanych]
są w nich te simeringi pompy? jak nie to mozecie dac link?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michau_ek dnia Czw 18:50, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
moto125.pl
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Czw 19:38, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witaj
Uszczelki pełen komplet do RS 125 rotax 122:
[link widoczny dla zalogowanych]
A jeśli chodzi o uszczelniacze pompy to pewnie pytasz o simmeringi silnika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Prawdziwe, WŁOSKIE a nie CHIŃSKIE jakie wysłałeś.No i ja się swojego towaru nie wstydze, dlatego masz dokładne zdjęcia co kupujesz i co jest w zestawie.
Jak potrzeba jakiś uszczelek na sztuki z silnika to też mam, pytaj na pw:).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michau_ek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 19:51, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
jak mówiłem, mało się znam... ceny oryginalnych czesci mnie przerażają niestety - sam jezdze chinczykiem (nie jednym) i jestem swiadomy jakosci, i szczerze mowiac powinny pojezdzic te uszczelki - to tylko uszczelki, silikon sie dołoży i będą jezdzic
dodam, że płyn chłodniczy leci mi "ciurkiem" na wysokosci mechanizmu dozownika (sruby laczacej 2 kartery tez), ktoś moze to jakos zdiagnozować?
jeszcze te simmeringi - chyba nie jest potrzebny mi caly komplet, szukam jakiegoś majstra z okolic raciborza, bo sam nie bardzo czuje się na siłach aby to rozbierać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Czw 20:00, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jest tam śruba od spuszczania płynu, może to ona nawala?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michau_ek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 20:06, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
to chyba ta śruba, którą próbowałem dokręcić a w rezultacie ją ukręciłem
to nie ona nawalała, ciekło wprost z karteru pieknym strumyczkiem, oczywiscie teraz juz cieknie tez przez srube, ale to mniejsza bo kartety mnie bardziej martwią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michau_ek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Śro 21:12, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Elo, wziąłem się za rozpoławianie silnika, z dobrych wiadomosci to: cylek na nicasilu w stanie idealnym (jak nówka), tłok kuty wossner chyba w stanie dobrym, nawet nagaru nie bylo duzo, ogólnie wszystkie podzespoły będą miód w silniku lecz mam problem z rozpołowieniem karterów... teraz pytanie: czy te śrubki muszą być odkręcone abym swobodnie mógł rozpołowić silnik?
[link widoczny dla zalogowanych]
na razie na tyle się "rozwiera" [link widoczny dla zalogowanych]
z góry dzięki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Śro 21:33, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Te śruby co zaznaczyłeś nie muszą być odkręcone, teraz karerty trzymaja jedynie łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michau_ek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 11:41, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michau_ek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 18:51, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
kurde, rozebrałem to, ale wyciagnalem tez te 2 bolce co są przy tym jakby wybieraku biegów (tym kolku), jak jest silnik rozpołowiony (i poskladane sa te bolce z tymi popychaczami) to da sie wbic max 3 biegi, 1 luz 2 i chyba 3 tez sie dalo... czy da sie te bolce z popychaczami wsadzić źle? a i jak poskładałem kartery tak prowizorycznie to w ogóle żadnego biegu nie dało się wrzucić , zebatka sie zakrecic nie dalo ani tym walkiem "środkowym, umieszczonym centralnie", wiec cos musi być źle, tylko co?
chodzi mi o te czesci:
[link widoczny dla zalogowanych]
czy to jest dobrze złożone?;
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Czw 18:56, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Gdy próbujesz wbijać biegi ruszasz wałkiem na który zaklada się zębatkę?, najlepiej to kręć tym wałkiem cały czas w prawą strone(w tą co się kręci gdy jedziesz) i wtedy próbuj wbijać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michau_ek
Ranga 3 - Simsonek
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 19:26, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
kręciłem oczywiście.. i jakoś nie ogarniam tego ;c
daj swoje gg jeśli mozesz, bo widze, że jesteś w temacie a ja potrzebuje troche pomocy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeDeX
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TSZ
|
Wysłany: Czw 22:02, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Trudno będzie pomóc przez internet, zrób jeszcze zdjęcie z góry i tych wodzików.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|