Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 |
Forum dyskusyjne zwiazane tylko i wyłącznie z motocyklami Aprilia RS 125, AF1 i RS4 125
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RS 125 "dziwne" wolne obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SchumiX
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzostek

PostWysłany: Czw 19:18, 26 Kwi 2012    Temat postu: RS 125 "dziwne" wolne obroty

Witam, mam maly problem z RS ale po kolei:
Pierwsza sprawa: 3 dni temu wyciagam sprzeta z garazu, odpalam- czekam az sie zagrzeje i w droge. I tu pojawia sie problem, po krótkiej przejazdce zatrzymuje sie, wbijam luz a motor trzyma obroty na 3,5 - 4k, i tak prawie za kazdym razem, w koncu zejdzie na te 2k ale z tego co sie orientuje tak byc nie powinno- tymbardziej ze wczesniej wszystko bylo w porzadku.
Nagralem nawet filmik (co prawda na filmiku obroty w koncu zchodza na dol ale kilka sek. utrzymuja sie na tych 3,5 -4k)
LINK =>http://youtu.be/zG3_-u-WsQI


Druga sprawa: przy 6 - 7k (w momencie gdy moto dostaje kopa) silnik delikatnie przerywa- dopiero gdy przebije sie przez magiczna bariere 7k cisnie zdrowo. Dlaczego tak sie dzieje? Oczywiscie gdy dam mu w piz*e od samego poczatku to przebije sie przez ta bariere bez jeku ale gdy chce "powoli" przyspieszyc to silnik delikatnie mi przerywa.
Czym jest to spowodowane?

Jesli chodzi o sprawe nr.1 to pewnie trzeba wyregulowac gaznik?
Ale by to zrobic trzeba wiedziec: jak te srubki maja byc ustawione, i od czego są. Z tego co sie orientuje jedna jest od wolnych obrotow a druga?

P.S czyscilem filtr powietrza lecz niewiele pomogło.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SchumiX dnia Czw 19:19, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Czw 20:12, 26 Kwi 2012    Temat postu:

1. Gaźnik do regulacji - pobaw się tą drugą śrubką, tą malutką bez sprężynki w moim rotaxie to pomogło, bo mi też zatrzymywała się na 2.5k i schodziła dopiero później na 1.5k po 10-20 sek. Ewentualnie wykręć z 1 obrót tą śrubkę na sprężynce i też będą mniejsze.

2. Zawór wydechowy masz pewnie stały ? Zapewne to przez to, wymień również świecę i ewentualnie możesz zabawić się z iglicą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwy_1994
 
 


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żory/SZO Squad

PostWysłany: Czw 20:46, 26 Kwi 2012    Temat postu:

1. Weź trochę wykręć śrubkę ze sprężynką (na gaźniku) miałem identyczny problem.
2. Jaką masz dysze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SchumiX
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzostek

PostWysłany: Pią 14:23, 27 Kwi 2012    Temat postu:

no więc tak:
1. Dzisiaj pobawilem sie troche ta regulacja,
1 obrot w lewo (śrubką czarną- juz nie wiem sam, to ta ze sprężynka czy ta bez? tak czy siak reguluje sie nia wolne obroty)
Sprzet chodzi nieco lepiej, co prawda gdy schodzi z obrotow na momencik zatrzymuje sie na poziomie 3,5k ale w koncu spada, jakby nie patrzac jest znacznie lepiej niz wczoraj. Sami ocencie:
Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=yE6zm0Pg4Dw&feature=youtu.be

2. Jak sprawdzic jaka mam dysze? Da sie to sprawdzic bez rozbierana gaznika? Niestety sprzet kupiony nie dawno i nie jestem powien co do rozmiaru dyszy, mozliwe ze sprzet dostaje za duzo paliwa?
Jak to sprawdzic? Wersja: SF

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pią 15:15, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Według mnie jest git Wink a żeby sprawdzić jaką masz dyszę to musisz wykręcić gaźnik, odczepić wężyki i wziąść w łape i wykręcić ta dolną śrubę co trzyma ten plastik w gaźniku na dole i na niej będzie pisać. Ale jak api dobrze chodzi to nie ma co ruszać bo tylko sobie pracy nadasz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 15:16, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Poczytaj jak wyregulować gaźnik. Ze sprężynką regulujesz wysokość iglicy, czyli ilość mieszanki którą dostaje cylinder na wolnych obrotach (wpływa to tylko na dolne obroty i trochę na niskie. A drugą śrubką regulujesz ilość powietrza w mieszance (to wpływa na cały zakres obrotów).
Dysze sprawdzasz odkręcając pokrywe pływaka w gaźniku (od dołu). Ja to robiłem tak że popuszczałem opaski gaźnika, odkręcałem linki jeżeli było to potrzebne i przekręcałem gaźnik tak abym mógł odkręcić pokrywe od lewej strony motoru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
milosz445
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Byczyna

PostWysłany: Pon 8:27, 30 Kwi 2012    Temat postu:

ja mam podobną sytuację gdy jadę na 6 / 7 tys. to nie chce mi właśnie się wkręcić , dopiero po całkowitym odchyleniu manetki. Dodam, że robiłem remont i przed remontem było git. Aha i teraz przy agresywnej jeździe bieg muszę zmienić tak mniej więcej przy 10.5tys bo już nie ciągnie a przed remontem 11.5 zmiana biegu. I gdy silnik jest zimny to gaśnie. Czego to jest wina ? gaźnik ? świeca? może źle dotarłem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!


Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pon 13:40, 30 Kwi 2012    Temat postu:

milosz445 napisał:
ja mam podobną sytuację gdy jadę na 6 / 7 tys. to nie chce mi właśnie się wkręcić , dopiero po całkowitym odchyleniu manetki. Dodam, że robiłem remont i przed remontem było git. Aha i teraz przy agresywnej jeździe bieg muszę zmienić tak mniej więcej przy 10.5tys bo już nie ciągnie a przed remontem 11.5 zmiana biegu. I gdy silnik jest zimny to gaśnie. Czego to jest wina ? gaźnik ? świeca? może źle dotarłem ?


Jak po dotarciu nie ruszałeś gaźnika to może być potrzebna regulacja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SchumiX
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzostek

PostWysłany: Czw 22:16, 03 Maj 2012    Temat postu:

Panowie problem znikł po czyszczeniu i regulacji gaznika
Gaznik byl w srodku zanieczyszczony, dodatkowo poprzedni wlasciciel iglice ustawil na maksa i RSka dostawala zbyt duza dawke paliwa
po czyszczeniu i regulacji, motorek trzyma odpowiednie obroty i lepiej sie wkreca podczas jazdy (juz nie przerywa przy 5,5 - 7k )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SchumiX dnia Czw 22:16, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
milosz445
Ranga 2- Romeciaz


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Byczyna

PostWysłany: Pią 8:15, 04 Maj 2012    Temat postu:

o to dobrze wiedzieć, w poniedziałek oddam do regulacji. Schumix a mam takie pytanie. Do ilu ci się apka kręciła na postoju ? Bo mi teraz rozregulowana do 11,5 a wszystkim niby po 13 tys.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum | Największe polskie forum o RS 125, AF1 i RS4 125 | Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin