Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SchumiX
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: Czw 19:18, 26 Kwi 2012 Temat postu: RS 125 "dziwne" wolne obroty |
|
|
Witam, mam maly problem z RS ale po kolei:
Pierwsza sprawa: 3 dni temu wyciagam sprzeta z garazu, odpalam- czekam az sie zagrzeje i w droge. I tu pojawia sie problem, po krótkiej przejazdce zatrzymuje sie, wbijam luz a motor trzyma obroty na 3,5 - 4k, i tak prawie za kazdym razem, w koncu zejdzie na te 2k ale z tego co sie orientuje tak byc nie powinno- tymbardziej ze wczesniej wszystko bylo w porzadku.
Nagralem nawet filmik (co prawda na filmiku obroty w koncu zchodza na dol ale kilka sek. utrzymuja sie na tych 3,5 -4k)
LINK =>http://youtu.be/zG3_-u-WsQI
Druga sprawa: przy 6 - 7k (w momencie gdy moto dostaje kopa) silnik delikatnie przerywa- dopiero gdy przebije sie przez magiczna bariere 7k cisnie zdrowo. Dlaczego tak sie dzieje? Oczywiscie gdy dam mu w piz*e od samego poczatku to przebije sie przez ta bariere bez jeku ale gdy chce "powoli" przyspieszyc to silnik delikatnie mi przerywa.
Czym jest to spowodowane?
Jesli chodzi o sprawe nr.1 to pewnie trzeba wyregulowac gaznik?
Ale by to zrobic trzeba wiedziec: jak te srubki maja byc ustawione, i od czego są. Z tego co sie orientuje jedna jest od wolnych obrotow a druga?
P.S czyscilem filtr powietrza lecz niewiele pomogło.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SchumiX dnia Czw 19:19, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Czw 20:12, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
1. Gaźnik do regulacji - pobaw się tą drugą śrubką, tą malutką bez sprężynki w moim rotaxie to pomogło, bo mi też zatrzymywała się na 2.5k i schodziła dopiero później na 1.5k po 10-20 sek. Ewentualnie wykręć z 1 obrót tą śrubkę na sprężynce i też będą mniejsze.
2. Zawór wydechowy masz pewnie stały ? Zapewne to przez to, wymień również świecę i ewentualnie możesz zabawić się z iglicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_1994
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 2163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żory/SZO Squad
|
Wysłany: Czw 20:46, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
1. Weź trochę wykręć śrubkę ze sprężynką (na gaźniku) miałem identyczny problem.
2. Jaką masz dysze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SchumiX
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: Pią 14:23, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
no więc tak:
1. Dzisiaj pobawilem sie troche ta regulacja,
1 obrot w lewo (śrubką czarną- juz nie wiem sam, to ta ze sprężynka czy ta bez? tak czy siak reguluje sie nia wolne obroty)
Sprzet chodzi nieco lepiej, co prawda gdy schodzi z obrotow na momencik zatrzymuje sie na poziomie 3,5k ale w koncu spada, jakby nie patrzac jest znacznie lepiej niz wczoraj. Sami ocencie:
Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=yE6zm0Pg4Dw&feature=youtu.be
2. Jak sprawdzic jaka mam dysze? Da sie to sprawdzic bez rozbierana gaznika? Niestety sprzet kupiony nie dawno i nie jestem powien co do rozmiaru dyszy, mozliwe ze sprzet dostaje za duzo paliwa?
Jak to sprawdzic? Wersja: SF
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pią 15:15, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Według mnie jest git a żeby sprawdzić jaką masz dyszę to musisz wykręcić gaźnik, odczepić wężyki i wziąść w łape i wykręcić ta dolną śrubę co trzyma ten plastik w gaźniku na dole i na niej będzie pisać. Ale jak api dobrze chodzi to nie ma co ruszać bo tylko sobie pracy nadasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marino
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:16, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Poczytaj jak wyregulować gaźnik. Ze sprężynką regulujesz wysokość iglicy, czyli ilość mieszanki którą dostaje cylinder na wolnych obrotach (wpływa to tylko na dolne obroty i trochę na niskie. A drugą śrubką regulujesz ilość powietrza w mieszance (to wpływa na cały zakres obrotów).
Dysze sprawdzasz odkręcając pokrywe pływaka w gaźniku (od dołu). Ja to robiłem tak że popuszczałem opaski gaźnika, odkręcałem linki jeżeli było to potrzebne i przekręcałem gaźnik tak abym mógł odkręcić pokrywe od lewej strony motoru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
milosz445
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Byczyna
|
Wysłany: Pon 8:27, 30 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ja mam podobną sytuację gdy jadę na 6 / 7 tys. to nie chce mi właśnie się wkręcić , dopiero po całkowitym odchyleniu manetki. Dodam, że robiłem remont i przed remontem było git. Aha i teraz przy agresywnej jeździe bieg muszę zmienić tak mniej więcej przy 10.5tys bo już nie ciągnie a przed remontem 11.5 zmiana biegu. I gdy silnik jest zimny to gaśnie. Czego to jest wina ? gaźnik ? świeca? może źle dotarłem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brainwashed
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pon 13:40, 30 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
milosz445 napisał: |
ja mam podobną sytuację gdy jadę na 6 / 7 tys. to nie chce mi właśnie się wkręcić , dopiero po całkowitym odchyleniu manetki. Dodam, że robiłem remont i przed remontem było git. Aha i teraz przy agresywnej jeździe bieg muszę zmienić tak mniej więcej przy 10.5tys bo już nie ciągnie a przed remontem 11.5 zmiana biegu. I gdy silnik jest zimny to gaśnie. Czego to jest wina ? gaźnik ? świeca? może źle dotarłem ? |
Jak po dotarciu nie ruszałeś gaźnika to może być potrzebna regulacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SchumiX
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: Czw 22:16, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie problem znikł po czyszczeniu i regulacji gaznika
Gaznik byl w srodku zanieczyszczony, dodatkowo poprzedni wlasciciel iglice ustawil na maksa i RSka dostawala zbyt duza dawke paliwa
po czyszczeniu i regulacji, motorek trzyma odpowiednie obroty i lepiej sie wkreca podczas jazdy (juz nie przerywa przy 5,5 - 7k )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SchumiX dnia Czw 22:16, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
milosz445
Ranga 2- Romeciaz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Byczyna
|
Wysłany: Pią 8:15, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
o to dobrze wiedzieć, w poniedziałek oddam do regulacji. Schumix a mam takie pytanie. Do ilu ci się apka kręciła na postoju ? Bo mi teraz rozregulowana do 11,5 a wszystkim niby po 13 tys.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|