Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Franekrs
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:06, 30 Sty 2011 Temat postu: RS 125 nie odpala |
|
|
Witam po dłuższej przerwie ;p
Moja rs 125 ma swój nowy problem przejechałem sie wszystko było ok . zgasiłem a właściwie to moto samo zgasło więc odstawiłem ją do garażu na jakieś 3-2 miesięcy teraz po przeczyszczeniu gaźnika i starannym złożeniu moto sztrzela w gaźnik i w wydech przy próbie rozruchy . paliwko dochodzi iskra jest ładna na różnych świecach spr . z czym to może mieć związek ? klin ? czujnik położenia wału coś z zapłonem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Nie 15:19, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
zmierz ciśnienie. Może być to faktycznie czujnik położenia wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franekrs
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:07, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
wynik ciśnienia będzie raczej przekłamany bo z tego z mi wiadomo to na rozgrzanym silniku się mierzy a jak go tu rozgrzać jak nie zapali ;p
tzn może jakaś metoda sprawdzenia go ? od strony elektrycznej to tylko miernikiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Nie 16:37, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
zawsze możesz zrobić to też na zimnym, ja kiedyś u siebie sprawdzę na zimnym i na ciepłym i się okaże o ile jest zmiana. spróbuj też napsikać plaka w gardziel od gaźnika (tam gdzie filtr powietrza podłączasz), otwórz przepustnicę, kręć rozrusznikiem i psiknij plaka i zamknij przepustnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franekrs
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:44, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
tzn. powiem tak że mocy nie brakowało dlatego nie sądzę aby układ tłok-cyl był już wyeksploatowany ale jeśli dorwę manometr to spr.
Używałem do tych celów środka "samostart" ale nic to nie dało nawet na bardzo szybki pych moto tylko głośniej strzelało . a te strzelanie pamiętam z epoki simsonów że chodziło o zapłon zbyt późny - szybki a że w rs są jakieś czujniki moduły itp to nie mam pojęcia od czego zacząć spr sprawdzić czy klin jest na swoim miejscu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Nie 16:57, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
akurat o to chodzi że na samostarcie może nie pyknąć właśnie bo jest zbyt mocny i może zabić iskrę. Dlatego poleciłem Ci plaka. Sprawdź czy czujnik położenia wału jest dobrze przykręcony i nic złego się z nim nie podziało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franekrs
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:48, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Hehe a to nie wiedziałem o tym .
tzn oglądałem tak ten czujnik to na magnecie jest taki "wypust" gdzie ten czujnik jakby ma swój punkt odniesienia . no i na tym wypuście są ślady takie nie tarcia ale no są jakby coś się wdarło między czujnik a ten wypust nie ma rys na nim czy czegoś tam ale jest takie równomierny ślad czegoś czarnego na całej powierzchni tego wypustu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Nie 20:46, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ciężko powiedzieć czy jest uszkodzony, dobrze by było jakbyś sprawdził na innym, bo takie rzeczy są delikatne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franekrs
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:08, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No z tym będzie problem ponieważ nie ma takowych silników w mojej okolicy ... ale problem z tym że strzela i nie może zapalić jest celnie obstawiony tak ? coś jest nie tak z zapłonem . no bo gaźnik pracuje jak należy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szulagw
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 739
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 21:43, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
nie musi psikać w gardziel,może odkręcić pokrywe filtra powietrza i tam napsikać dużo.
Ja dawałem samostarty.A co do plaka to na serio daje rade?nie niszczy silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Nie 22:20, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
a co to za różnica czy plak czy samostart. Samostart jest mocniejszy, ja tam używam plaka bo jest łagodniejszy. Skuter niekiedy mi na samostarcie nie chciał odpalić, a na plaku na lajcie. Po samostarcie trzeba było czyścić świece i się z czasem niszczyła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franekrs
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:29, 11 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie mam jeszcze tylko jedno pytanko czy mozliwe jest że zbyt duży luz na korbowodzie (a taki mam ) sprawia że czujnik połozenia walu przekłamuje i iskra nie wystepuje w odp czasie co daje te objawy .... gdy tlok jest zablokowany , unieruchomiony to magneto porusza sie na lewo i prawo jest luz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamianK
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: Pią 21:58, 11 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Ale luzy na boki czy góra dół? Raczej to nic niema z tym wspolnego , jezeli masz duzy luz na korbowodzie góra dół to raczej bedzie do wymiany, bo na boki to jest normalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Franekrs
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:05, 11 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
nie no wiem ze na boki zawsze jest ... luz występuje góra dół ... do wymiany jest na pewno ale czy ma to coś wspólnego z tym że nie może wystąpić iskra w odpowiednim momencie ... chodzi mi o to czy jak tlok porusza sie w kieruku DMP-GMP i na jakiś tam czas przed GMP ma byc iskra a luz na korbie daje przekłamany wynik bo czujnik czy ta z magneta sygnał a jak pisałem prędzej to gdy tłok bedzie stać w miejscu to magneto może lekko poruszać sie w lewą stronę i prawą przez ten luz oczywiście ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamyq13
Ranga 5 - Apilia fanatic!
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnów, DLE
|
Wysłany: Pią 23:27, 11 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
wątpie, to nie to, u mnie nawet jak przyłożę iskrę do początku gwintu w głowicy to silnik odpala, czyli jest ok 3cm wyżej niż normalnie wkręcona świeca, więc to nie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|